Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Yes!! Eerste P&P? Dat is echt een goudmijn aan goede films. The 49th Parallel t.e.m. The Small Back Room is echt een hot streak die maar weinig filmmakers hebben kunnen waarmaken in hun leven. Kers op die taart is Powells solofilm Peeping Tom, de beste van allemaal, het gemene kindje waar het Britse publiek niet klaar voor was en heel zijn carrière vernietigde.
Mijn tweede, heb enkele maanden geleden Black Narcissus al gezien. Die vond ik ook heel sterk, het gebruik van kleur en de sterke climax naar het einde zijn me goed bij gebleven.

P&P zijn op m'n radar gekomen omdat ik gelezen heb dat ze door veel filmmakers op handen gedragen worden, Scorsese op kop. Peeping Tom staat echt al eeuwen op m'n must see lijstje, maar helaas nog niet tegen gekomen...

De Patrick

Geweldig dat dit soort absurd comedy mogelijk is in België, nog meer geweldig dat deze film in de prijzen viel.
Hij is misschien niet zo kieskeurig in het kiezen van zijn rollen maar Kevin Janssens is een goede acteur.

Miracle Mile heb ik bekeken deze zomer omdat deze hier de revue paseerde. Vond em ok, maar niks speciaal. Het idee was wel goed en het einde is toch nog een beetje een verrassing (het gebeurt het nu echt of niet spelletje)
Ik zou em vooral punten geven voor origineel idee, en met prolly low budget toch een vrij goed resultaat en uitwerking behalen

Het eerste half uur van Miracle Mile is intrigerend maar daarna gaat het bergafwaarts en verzand de film in een ordinaire nachtfilm.

Time Trap. Ik zag hem op Netflix staan en keek hem omdat tijdreizen/-paradoxen me interesseren, maar dit was helaas Time Crap. 😕

Time Trap. Ik zag hem op Netflix staan en keek hem omdat tijdreizen/-paradoxen me interesseren, maar dit was helaas Time Crap. 😕

Heb je Palm Springs al gezien? Is een comedy/time-loop met Andy Samberg (Jake van B99). Als je B99, en vooral Jake Peralta dan, goed vind is het wel een aanrader want hij speelt basically hetzelfde personage.

Het verhaal is niet ijzersterk maar kan zeker de film dragen en ik vond de time-loop vrij goed uitgewerkt en creatief: vaak heb je bij zo'n films ergens halfweg de film een korte montage van zotte dingen die ze doen en dat was bij deze film toch een stuk beter uitgewerkt vond ik.

Heb je Palm Springs al gezien? Is een comedy/time-loop met Andy Samberg (Jake van B99). Als je B99, en vooral Jake Peralta dan, goed vind is het wel een aanrader want hij speelt basically hetzelfde personage.

Het verhaal is niet ijzersterk maar kan zeker de film dragen en ik vond de time-loop vrij goed uitgewerkt en creatief: vaak heb je bij zo'n films ergens halfweg de film een korte montage van zotte dingen die ze doen en dat was bij deze film toch een stuk beter uitgewerkt vond ik.
Palm Springs vond ik heel goed! In de serie Tales from the loop was er ook een aflevering waarin twee jongeren de tijd konden stilzetten, dat is ook een fascinerende kijk op het concept tijd. De film Cashback gaat daar ook over.

In het romcomdepartement was ik wel gecharmeerd door About Time.

Palm Springs vond ik heel goed! In de serie Tales from the loop was er ook een aflevering waarin twee jongeren de tijd konden stilzetten, dat is ook een fascinerende kijk op het concept tijd. De film Cashback gaat daar ook over.

Thanks, zal ze eens checken !

Glory (1989)

Zag deze toevallig op Netflix staan. Een van de weinige Denzel films die ik nog niet gezien had. Tijdperk en genre spraken me wel aan, dus een kans gegeven. Wow. Ben ik content dat ik dat gedaan heb. Echt een goeie film! Ik begrijp maar al te goed waarom Denzel hiervoor een oscar heeft gekregen. Maar ook de rest van de cast (Morgan Freeman, Matthew Broderick, Cary Elwes, Andre Braugher) zijn gewoon goed. Geweldige muziek ook. Weer een aanvulling voor mijn lijstje van goeie historische oorlogsfilms.

Glory (1989)

Zag deze toevallig op Netflix staan. Een van de weinige Denzel films die ik nog niet gezien had. Tijdperk en genre spraken me wel aan, dus een kans gegeven. Wow. Ben ik content dat ik dat gedaan heb. Echt een goeie film! Ik begrijp maar al te goed waarom Denzel hiervoor een oscar heeft gekregen. Maar ook de rest van de cast (Morgan Freeman, Matthew Broderick, Cary Elwes, Andre Braugher) zijn gewoon goed. Geweldige muziek ook. Weer een aanvulling voor mijn lijstje van goeie historische oorlogsfilms.
Okay...ik was onlangs aan het twijfelen over die. Je hebt hem verkocht.

Zelf Assasination Nation gezien. Het is verre van een perfecte film...het is wat rommelig in zijn verhaalvertelling en het heeft de subtiliteit van een voorhamer. Euphoria van dezelfde maker heeft dat probleem ook. Wanneer de film echter doel raakt...en dat is verrassend vaak...dan komt dat wel aan. De home invasion scéne in een long take is één van de engste dingen die ik in een niet horror film ooit gezien heb denk ik, maar ook andere stilistische keuzes tonen dat Sam Levinson een filmmaker is om in de gaten te houden.

Misschien minder bekend maar 'Los cronocrímenes (Timecrimes)' vind ik ook een aanrader in het genre.

Time Trap is helemaal geen crap! Nu ja... Het lage budget en het acteerwerk staat de film idd serieus in de weg maar het basis idee is best leuk. :p

Los cronocrímenes is idd de moeite. Nog enkele minder bekende suggesties;

En een stuk bekender maar ondertussen bijna 20 jaar oud en bizar genoeg een titel die ik in online discours niet zo vaak meer tegenkom; The Butterfly Effect. en ofc Primer & de originele 60s Time Machine but that goes without saying.

Revenge (met Kevin Jansens) net gezien nadat die hier gepasseerd was in het “raad de film screenshot” thread. Wat een absolute ***film 😒.

Hoeveel liter bloed heeft iedereen in die film in zijn lijf?!

Net God vs King gezien.

GracefulEvilBlackandtancoonhound-size_restricted.gif

Als je fan was van de vorige zal deze je ook wel liggen maar mij deed het niet veel.

De "eerste" Godzilla en Kong vond ik best wel entertainend; zeker Kong vond ik echt wel goed.
De Godzilla: King of the monsters vond ik dan maar meh. Ik denk dat ik 'm wel ga zien maar met getemperde verwachtingen.

Godzilla vs Kong - 8/10

Waarom zo’n hoge scoren? Niet voor het diepe verhaal waarbij Schindler’s List een aflevering van Familie lijkt maar omdat deze film perfect brengt wat het belooft. De film ziet er visueel prachtig uit, de kleuren spatten van het scherm en de gevechten zijn geweldig in beeld gebracht. Waar de vorige films nog vaak het gevecht vanuit het perspectief van de menselijke personages bracht krijgen we ze hier gewoon in prachtige wideshots te zien.

Waar de eerste Godzilla realistisch probeerde te zijn gaat deze film volledig all-out en dat is wat je wilt zien in dit soort films. De redenen waarom gevechten plaatsvinden zijn duidelijk (in tegenstelling tot Batman v Superman) en de menselijke personages blijven vrij goed op de achtergrond. De monstergevechten duren lang genoeg om leuk te zijn maar stoppen net op tijd om niet afgezaagd te worden. En heel het 3rd act is gewoon geweldig om te zien.

Godzilla vs Kong brengt dus wat het belooft. Als je naar deze film kijkt en meer verwacht dan gigantische monsters die tegen elkaar vechten zit je hier aan het verkeerde adres.

Leuk weetje over een van de actrices, geen echte spoiler voor het verhaal van de film maar ik plaats het toch maar even in spoiler tags.
Het kleine meisje is blijkbaar in het echt ook doof en dit was haar aller eerste film. En dat terwijl ze in de film net een van de betere menselijke personages was.

Godzilla vs Kong was crap. Geen idee hoe dat 7.4 haalt op imdb. Teveel gaten en verhaallijnen die op niks sloegen. De stukken met de engineer en 2 kinderen, wat was het praktisch nut daarvan?
Visueel wel deftig dus props aan de CGI artists.

Terug
Bovenaan