Deel II
Lupin III: Jigen Daisuke no Bohyô (T. Koike - 2014) 7/10
Leuk kort Lupin-tussendoortje.
Sicario - Day of the Soldado (S. Sollima - 2018) 7/10
Nog steeds goed, maar ik vind het eerste deel nog net een beetje straffer.
Il Colosso di Rodi (S. Leone - 1956) 7/10
Leuke sword & sandal film, vooral gekeken om mijn Leone-rijtje te vervolledigen.
Lupin III: Walther P38 (S. Mizushima - 1997) 7/10
Nog niks slechts van de Japanse Lupin III geziene eigenlijk.
American Underdog (A & J Erwin - 2021) 7/10
Verrassend meeslepend, goed acteerwerk ook van Zachary Levi en een meeslepende carrière. Low-key aanrader.
A League of their Own (P. Marshall - 1992) 7/10
Andere sport, maar evengoed zeer entertainende film met goede cast.
Dune: Part Two (D. Villeneuve - 2024) 9/10
Net iets minder dan het eerste deel wat mij betreft. Sommige personages/relaties wijken ook teveel af van het bronmateriaal, wat mij vooral naar deel III doet afvragen hoe ze het gaan oplossen (Paul - Chani bv.). Visueel wel een pareltje (Geidi Prime

)
Catwoman: Hunted (S. Terasawa - 2022) 6/10
DC's animatiefilms zijn nog steeds beter dan hun Marvel-tegenvoeters en op vele vlakken zelfs beter dan hun live-action universe. Deze is nu niks speciaals, maar luchtig als tussendoortje.
The Age of Adaline (L.T. Krieger - 2015) 7/10
Voorspelbaar, maar mooi en tof om Ford bezig te zien (en vooral om Lively te zien)
The Highwaymen (J.L. Hancock - 2019) 7/10
Leuk om het verhaal van Bonnie & Clyde uit een ander perspectief te zien. Costner en Harrelson acteren ook goed samen, maar de film in zijn geheel duurde wel te lang.
The Marvels (N. Dacosta - 2023) 6/10
Eén van de zwakkere marvelfilms. Ik heb totaal niet meer het gevoel invested te zijn met de personages, dus de stakes zijn opeens veel lager, ook al zouden de helden sterker moeten zijn (maar met een totale mismatch imo tussen Captain Marvel & Miss Marvel).
A Man Called Otto (M. Foster - 2022) 7/10
Grumpy Man Hanks ontmoet optimistische familie. Best wel een feel-good movie
Ford v. Ferrari (J. Mangold - 2019) 9/10
Wat een acteur is Bale, goed gespeeld van hem (en ook de rest van de cast was nice) en wat een adrenaline gedurende alle races. Aanrader
Poor Things (Y. Lanthimos - 2023) 8/10
Tour de force van Stone en overall rare trip, maar eveneens een aanrader wat mij betreft.
Godzilla Minus One (T. Yamazaki - 2023) 8/10
Betere film dan alle Monsterverse-films van het laatste decennium, hoewel die als brainless entertainment ook niet slecht zijn. Ik heb nog geen originele Gojira's gezien, maar dit leek wel een geschikt eerbetoon aan die films. Ook top.