Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

- Okja (2017) 8/10*

- Major League (1989) 6/10

- As Tears Go By (1988) 7/10

- Twilight (1990) 6/10

- Dune: Part Two (2024) 7/10

- The Name of the Rose (1986) 8/10*

- Gunfight at the O.K. Corral (1957) 7/10

- The Comfort of Strangers (1990) 8/10

Rebel (2022) 7/10
Once upon a time in Molenbeek, deed wat het beloofde: beeld schetsen van de jihadistrijders.
Nogal bij de haren getrokken: het Nederlands dat er werd gesproken, niet realistisch dat Saïd Boumazoughe er Antwerps tussen flapte + hoe het verhaal van de kleine broer werd verteld was soms ook wat gekunsteld.

Ferrari - (Primevideo)
Adam Driver en Penelope Cruz maken de film enorm goed maar de film op zijn eigen vond ik écht niet geweldig. Ik had gehoopt dat het zo'n tweede Gucci film zou zijn maar dat was het jammer niet.
Het ongeval op het einde o_O

The Fall Guy: oerdegelijke action flick. Zeer hoge amusementswaarde, goeie Gosling (zoals altijd), oprechte ode aan stunts/stuntmannen.
Niks episch of geen grootse cinema maar daar is imo ook niks mee. Doet perfect wat hij moet doen en dat is dik 2 uur entertainen.
Blijkbaar doet het wel niet goed aan de box office, wat zeer jammer is imo.

bad boys 3: de minste van de serie. heel dat "verloren kind" gedoe en die witchcraftery is te gek gewoon...

bad boys 4: terug beter, leuke film tout court.

Al valt het me wel altijd op bij sequels, als ze geen inspiratie meer beginnen te krijgen: OK WE GAAN ES DE LEAD(S) FRAMEN.
(zoals in taken 3, en Angel has fallen)
En: opeens introduceren we een side kick (zoals bij batman en robin, of de shrek films, en nog zoveel andere). Namelijk die zoon van will smith komt het team vervoegen. alsook dat "ammo team".

Never change a winning formula, heeft ook zijn levensduur natuurlijk...

Gisteren ook Love Lies Bleeding gezien dankzij Vertigo
Waardige opvolger van Saint Maude. Geen perfecte film, maar regisseur durft ten minste interessante keuzes te maken
Eentje op in de gaten te blijven houden

Smoke - Zou wel eens de beste film kunnen zijn die ik dit jaar gezien heb. Perfect voortkabbelende film met een magistraal tempo en heerlijke casting.

Terug
Bovenaan