Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Godzilla vs Kong was crap. Geen idee hoe dat 7.4 haalt op imdb. Teveel gaten en verhaallijnen die op niks sloegen. De stukken met de engineer en 2 kinderen, wat was het praktisch nut daarvan?
Visueel wel deftig dus props aan de CGI artists.
Tgoh, uiteraard is het maar een flinter dun verhaal. Maar van echt enorme plot holes kan je toch niet echt spreken, ik kan mij er toch geen echt noemenswaardige herinneren.

Tgoh, uiteraard is het maar een flinter dun verhaal. Maar van echt enorme plot holes kan je toch niet echt spreken, ik kan mij er toch geen echt noemenswaardige herinneren.
Mwah plot holes misschien niet per se maar er werd toch serieus van de hak op de tak gesprongen.
Bijvoorbeeld, de terugkeer van de hollow earth naar buiten. Toen ze van buiten naar binnen gingen was er een hele scene met hoe de zwaartekracht omgedraaid wordt etc. Toen ze terugkeerden helemaal... niets?
Hij laat zijn vliegtuig achter op de borst van Kong, volgend frame zie je hem op de grond lopen. No clue hoe hij van een 40m hoge liggende aap geraakt is.
De kinderen/engineer redden Godzilla door Mechazilla af te leiden met een glas whiskey uit te gieten... alhoewel iets voorheen al vermeld werd dat de satellietlink verbroken was.
En het gaat zo maar door eigenlijk.

Je moet je hersens bij deze film niet op een laag pitje zetten, ze moeten helemaal uitgezet worden vrees ik.

Shin Gojira staat nog steeds op mijn watchlist, ik ga die vanavond maar eens kijken om de zure smaak van dit weg te spoelen :p

Laatst bewerkt:
(Gisteren) Justice League Snyder's Cut gezien en dat viel zeer goed mee (7/10). Weinig verwachtingen want OG JL was below average voor mij.

Dat 4:3 aspect ratio was even wennen en wellicht gedaan om kosten te besparen (?) maar de special effects waren on point en de sound mix was ook goed. Al moest ik het volume wat hoger zetten dan andere films (op 50 ipv 40);

Eindelijk wat meer Flash gezien en nu toch benieuwd naar een standalone film;
Cyborg was ook ok, al is die wat minder interessant imo.
Aquaman viel wat tegen, ik zie de meerwaarde niet dat hij bracht buiten wat snappy opmerkingen en muscle flexing.

4u is ook wat lang, het laatste half uur epiloog was net te veel. Al ben ik fan van wat tragere films, waarin niet telkens een overflow aan visuele en auditieve informatie op u word geprojecteerd.

(Gisteren) Justice League Snyder's Cut gezien en dat viel zeer goed mee (7/10). Weinig verwachtingen want OG JL was below average voor mij.

Dat 4:3 aspect ratio was even wennen en wellicht gedaan om kosten te besparen (?) maar de special effects waren on point en de sound mix was ook goed. Al moest ik het volume wat hoger zetten dan andere films (op 50 ipv 40);

Eindelijk wat meer Flash gezien en nu toch benieuwd naar een standalone film;
Cyborg was ook ok, al is die wat minder interessant imo.
Aquaman viel wat tegen, ik zie de meerwaarde niet dat hij bracht buiten wat snappy opmerkingen en muscle flexing.

4u is ook wat lang, het laatste half uur epiloog was net te veel. Al ben ik fan van wat tragere films, waarin niet telkens een overflow aan visuele en auditieve informatie op u word geprojecteerd.
Formaat is 4:3 omdat Snyder dit origineel zo wou doen voor iMax cinema’s. 4:3 is redelijk dichtbij IMax formaat.
Beetje stom om dat te houden als je film enkel op een streaming service uitkomt uiteindelijk maar bon, het went wel.

Gisteren Brawl In Cell Block 99 (2017) gekeken en me echt rot mee geamuseerd.
Zeker niet perfect, maar wat heerlijk rauwe actie zat er in die film zeg :love:
Vechtscenes gaven me zelfs een beetje een "The Raid: Redemption" vibe, maar dan trager en iets meer visceral. Echt een paar keer luidop "oooooof" uitgeblazen, aanrader!

The Master (2012): rewatch want al acht jaar geleden gezien. Veel meer voldoening met deze rewatch. Wat een prestaties van Hoffman en Phoenix. 8.5/10

Kong vs. Godzilla

Cgi was top maar verhaal rammelde aan alle kanten en was saai.
Wie was dat klein meisje die in contact stond met Kong.? Waarom hadden ze ruzie met godzilla... Pfff

Kong vs. Godzilla

Cgi was top maar verhaal rammelde aan alle kanten en was saai.
Wie was dat klein meisje die in contact stond met Kong.? Waarom hadden ze ruzie met godzilla... Pfff
Iemand heeft toch niet te goed opgelet. Dat dove meisje
werd gered door Kong en heeft sindsdien een band met de grote loebas. Omdat ze doof is durft ze erg dicht komen (Want ze hoort zijn gebrul niet) en ze heeft hem zelfs leren signen om te communiceren. Ik zeg niet dat het niet idioot is, maar die band was nog het enige dat boeide langs de menselijke kant. En waarom Godzilla aanvalt is toch ook redelijk duidelijk? Het feit dat het evil bedrijf dat Mechagodzilla gemaakt heeft Apex heet legt het er helemaal vingerdik op. Godzilla is een apex predator die geen andere titanen naast zich duld.

Persoonlijk vond ik Godzilla vs Kong vermakelijke nonsens die amusant was zo lang de grote beestjes op elkaar aan het meppen waren, maar die qua tempo volledig tot een halt geroepen werd zodra de focus wederom op de mensen kwam te liggen. Heel dat subplot met Millie Bobby Brown voelt bijvoorbeeld ontzettend geforceerd.
De eerste Godzilla (2014) en Kong Skull Island waren stukken beter dan dit

Insomnia (2002)

Al Pacino reist af naar een dorpje in Alaska om een moord te onderzoeken. Het hele verhaal speelt zich af in de zomer. Het is daar constant dag waardoor hij niet kan slapen. Er zijn scènes waarin het licht geaccentueerd wordt. Feller dan normaal. Dat en nog vele ''truukjes' die bijdragen aan het gevoel van constant slaaptekort. Puik werk van Nolan.
Ik ken Robin Williams vooral van Flubber en Jumanji maar de acteerprestatie die de man hier neerzet was toch uitmuntend. De subtilieit, het timbre van de stem,...
Voor zij die de film gezien hebben en het zich nog herinneren. Waarom toont de dader op het einde toch de jurk terwijl hij net alle verdenkmakingen van zich heeft kunnen afschuiven?

Godzilla vs. Kong

Alle ingrediënten voor breinuitschakelend popcornvertier zijn er : Ontploffingen, boksende monsters, lasers, rondrennende kids, online/offline/access denied toestanden, plotholes zo groot als de zon en het voorspelbare happy end.
Van zo"n films weet je wat je kan verwachten en deze stelt in dat opzicht niet teleur.
Voor de liefhebbers.

Shin Godzilla - 6/10 (2016)

De eerste Japanse Godzilla film die ik ooit gezien heb. Deze zou een soort reboot/remake van de originele uit de jaren 50 zijn. De CGI en Godzilla zelf zien er op sommige momenten “vreemd” uit om precies te zijn. Men gaat hier de Dragon Ball Z tour op waarbij Godzilla in deze film verschillende evolutie fases heeft. Op zich een interessant gegeven.

Ik had al vaker gehoord dat Japanse Godzilla films voornamelijk gevuld zijn met politiek en bureaucratische scenes maar ik wist niet dat het zo “erg” ging zijn. 85% van de film bestaat uit mensen die in grote vergaderruimtes aan het overleggen zijn. Er zijn ook veel, maar echt véél te veel personages in de film. En al die mensen spelen hetzelfde personage: pratend hoofd. Buiten de Amerikaans-Japanse vrouw is er geen enkel personage dat ook maar iets dat op een persoonlijkheid lijkt heeft.

Het design van Godzilla en de verschillende vormen is wel cool. Zeker als je wat van de concept art bekijkt en zeker de allerlaatste scene van de film toont toch wel een interessant gegeven.

Scary Movie
Eerste rewatch sinds mijn puberjaren, this was really bad.

The Fly
Heerlijke bodyhorror met een fantastische Jeff Goldbum. :love:

Scary Movie
Eerste rewatch sinds mijn puberjaren, this was really bad.
Als tiener heb ik daar wel goed om kunnen lachen, maar had toen Scream nog niet eens gezien. Dqt gebeurde pas vele jaren later, en plots ik begreep Ik begrijp het bestaan van Scary Movie niet meer. Wat was in hemelsnaam de bedoeling van een parodie te maken op een film die zelf al de meest volmaakte satire was op het genre waar iemand op had kunnen hopen?

The Fly
Heerlijke bodyhorror met een fantastische Jeff Goldbum. :love:
Now you're talkin'. Om de een of andere reden blijf ik vergeten om The Fly te veroemen als ik het over mijn favoriete Cronenbergs heb. Ik denk dat het met hair & costume te maken heeft dat ik die soms uit m'n geheugen wis.

Terug
Bovenaan