Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Kingdom of the Planet of the Apes (2024).

Ik vond hem niet slecht, maar het verhaal was een beetje mager en mijn suspension of disbelief was naar het einde toe wel even zoek. Ik zal toch wellicht kijken naar de vervolgfilms.

En daar zaten de taalvaardige intelligente mensen dan, allemaal in een hypermoderne bunker. Mij lijkt het toch niet ondenkbaar dat mensen die zo georganiseerd zijn zich ook toegang kunnen verschaffen tot wapens en zich opnieuw kunnen verweren tegen de primaten (maar misschien tot daaraan toe)? En vraag is ook in hoeverre mate je na enkele honderden jaren nog een afgetakelde satellietschotel van dat kaliber aan de praat krijgt en waar de energie vandaan komt om het allemaal aan te sturen, idem voor die wapenbunker trouwens.

Twister (1996).

Ik hou wel van een goeie rampenfilm en het is alweer jaren geleden dat ik deze film uit de nineties heb gezien. Die keek nog verrassend goed weg en de special effects hebben de tanden des tijds redelijk goed doorstaan. En dan begin je op youtube te kijken naar recente tornadofilmpjes en ook al veroorzaken die fenomenen soms véél schade en menselijk leed zijn ze wel prachtig om te zien.

Dus de nieuwe Twisters staat zeker op het programma.

Tokyo-Ga (1985) van Wim Wenders, nu te zien op Mubi. Soort documentairefilm die hij in Tokyo maakte in de voetsporen van de Japanse regisseur Yasujiro Ozu. Combinatie van beelden van hedendaags Tokyo en gesprekken met een voormalige acteur, assistent en cameraman van Ozu. Zeer boeiend materiaal. @PBR Streetgang zal dit allicht appreciëren.

The Bikerider : Ik had al opgevangen dit vooral een style over substance film was dus had mijn verwachtingen niet te hoog gezet. Indd mooie film met veel bekende namen in een heel dunnetjes verhaal. Toch vond ik hem heel genietbaar, zeker en vast door Jodie Comer. 7/10

Deepwater Horizon
: Een goeie rampenfilm van tijd tot tijd kan ik zeker smaken. Deze was heel to the point vond ik. Best wel knappe scenes in en effects. Marky Mark zie ik normaal niet zo graag bezig maar in deze film vond ik hem minder storend als anders. 7/10

Tokyo-Ga (1985) van Wim Wenders, nu te zien op Mubi. Soort documentairefilm die hij in Tokyo maakte in de voetsporen van de Japanse regisseur Yasujiro Ozu. Combinatie van beelden van hedendaags Tokyo en gesprekken met een voormalige acteur, assistent en cameraman van Ozu. Zeer boeiend materiaal. @PBR Streetgang zal dit allicht appreciëren.
Nog niet gezien maar bedankt om hem terug op min radar te brengen

Hilbilly Elegy op Netflix. Ben inmiddels ook het boek van J.D. Vance aan het lezen, maar wel een fascinerend verhaal van de Rust Belt. Geeft een redelijk goed beeld van de sociaal-economische wantoestand daar en ook wat gek te bedenken hoe die man die vrij uitgesproken anti-Trump plots de running mate is geworden van Trump. Daar zal wel een flinke dosis opportunisme bij zitten, maar dat maakt deze film en het boek niet minder boeiend.

Furiosa: a mad max saga

Nog een keer een blockbuster die me zeer goed beviel. En die deed het dan minder in de bios blijkbaar.
De actie, sfeer, stijl, het acteerwerk, alles zit goed. Waardige opvolger voor Fury Road imo (ook al is er geen Max, behalve die ene kleine suggestieve scene)

Laatst bewerkt:
Twisters (2024).

30+ temperaturen en een vrije namiddag? Dan heerlijk afkoelen in de cinemazaal die je helemaal voor jezelf hebt, dacht ik dan. De nieuwe Twisters is een zeer aardige opvolger (géén sequel) van de klassieker uit 1996. Prachtige visuals, er zit aardig wat vaart in het verhaal, de clichés zijn aanwezig zonder storend te zijn en het is jammer dat het voorbij is. Een cinematicket waard, want op groot scherm is zo'n rampenfilm nu eenmaal véél plezanter om naar te kijken dan op klein scherm.

Longlegs: 6,5/10.
Cool sfeertje, verhaal had naar mijn gevoel beter kunnen uitgewerkt worden. Ik denk dat ik ook wel wat te hoge verwachtingen had. Nicolas Cage is wel weer goud waard.

Twisters gaan zien met mijn gratis verjaardagsticket vandaag en uiteraard voor 4dx gegaan want was toch op kosten van Kinepolis.

Zeer aangename film, en 4dx is écht een meerwaarde hier. Vond het al leuk bij Super Mario Bros, maar hier is het echt geweldig leuk.

Saltburn
Altijd al gedacht dat Barry Keoghan een freaky ventje was.

Godzilla x Kong The New Empire
Perfect om te zien tijdens een twee uur durende vlucht.

Terug
Bovenaan