Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Bwo, ik weet niet goed wat de tijdsgeest ermee te zien heeft?
Voila je haalde het zelf al aan: een DIE HARD kloon, zoals er zovelen waren toen,
maar in een ijshockey stadion, is toch wel origineel , en vond ik nog best wel cool gedaan.

Vooral ook omdat het "onze JCVD" was, in z'n highlight van z'n carrière, en Peter Hyams als regisseur, en bad ass Powers Boothe als tegenspeler.

Alien:Romulus. Ik had alle films de voorbije twee weken nog eens op mijn gemak bekeken en deze film vond ik eigenlijk de beste. Veel actie, veel schrikmomenten, tof dat het eens met jongeren was, knappe beelden... Ik kan niet zo veel slechts bedenken. Toffe twist ook
met de zwaartekrachtgenerator én verwijzingen naar vorige films, met stay away from her you bitch en 'is that the best you can do?' en een oude bekende uit alien 1

Was dit trouwens de eerste keer dat we zagen hoe een baby alien zo snel kan groeien? Met die groeizak/aliencouveuse?

9 op 10

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, vrouwelijke hoofdrol in een Alien film, hoe durven ze!
Reden te meer om dat eens te veranderen? Ik vind Alien: Romulus goedkope recyclage van het origineel. En ik heb daar een hekel aan.
Hollywood is inspiratieloos geworden. Veel films van de voorbije jaren en ook die ons in 2024 resten is eindeloos blijven voortbouwen op populaire films uit het verleden en moeten blijkbaar ook altijd de verplichte fan-service bevatten. Kom eens met iets nieuws zeg. Bouw een nieuwe franchise! Blijkbaar iets dat men enkel nog in TV series aandurft.
Toen ik op vele plaatsen de loftrompet over Alien: Romulus hoorde schallen, had ik mij aan iets heel anders verwacht. Het is geen slechte film, zeker niet, maar meer dan een 6 of 7 verdient die film niet.

De mannenrollen moeten mannen blijven. En de vrouwenrollen moeten... mannen worden.

Tis me wat met diene woke brol eh.
Ripley was super, geen nood om dit te recycleren. Net zoals Kylo Ren bagger was na Darth Vader ;-)
Kom met nieuwe ideeën, waar is men bang voor?

Ripley was super, geen nood om dit te recycleren. Net zoals Kylo Ren bagger was na Darth Vader ;-)
Kom met nieuwe ideeën, waar is men bang voor?

Kylo Ren was geen bagger en net een vrij nieuw idee voor Star Wars. Tot na The Last Jedi had die alles in zich om een complex personage te zijn met gelaagde motivaties en een stuk minder eendimensionale uitwerking dan Vader in de trilogie was. Abrams en co hebben het in Rise of Skywalker net als met Rey gewoon verpest door voor recyclage te gaan wegens geween van fanboys die niet om konden met wat Riann Johnson probeerde neer te zetten

Kylo Ren was geen bagger en net een vrij nieuw idee voor Star Wars. Tot na The Last Jedi had die alles in zich om een complex personage te zijn met gelaagde motivaties en een stuk minder eendimensionale uitwerking dan Vader in de trilogie was. Abrams en co hebben het in Rise of Skywalker net als met Rey gewoon verpest door voor recyclage te gaan wegens geween van fanboys die niet om konden met wat Riann Johnson probeerde neer te zetten
The Force Awakens was thans een 1:1 kopie van A New Hope hoor... Een slechte wel.

1000036745.png

Ministry of Ungentlemanly Warfare: leuke film, zeker niet Ritchie op z'n top maar zeer enterainend. Soms moet een film niet meer zijn dan dat.

Beverly Hills Cop: Axel F. Zie hierboven. Niks echt speciaals of wereldschokkends, gewoon degelijk. Probeert niet te hard op nostalgie te teren, nieuwe personages zijn ook een leuke toevoeging. Actie is nog dik ok. Plot was maar zo-zo. Beide kanten (dus de good en de bad guys) halen eigenlijk heel veel domme stoten uit. Denkt één van de partijen een beetje na, hebt ge ne film van een kwarier. :unsure: Maar dat kon de pret niet bederven.

The Crow (2024)

best genietbaar, maar ook geen topper. de scene in de opera was imo wel degelijk.
FKA Twigs is een betere muzikant dan actrice, maar Bill Skarsgard draagt de film wel goed.

ik vond de plot wel een grote misser. ik heb de original nooit gezien, dus ik kan er niet mee vergelijken.

De villain in het verhaal heeft eeuwen geleden een pact gemaakt met de duivel: hij moet onschuldige zielen naar de hel sturen, zodat hij zelf niet moet gaan. Hij legt zelfs uit dat moordenaars, verkrachters, etc. niet in de deal zitten, want die gaan sowieso naar de hel, dat zijn geen extra zielen voor de duivel.

Hij doet dat dan door met duivelse magie zijn slachtoffers bezeten te maken, zodat ze "dark things" doen. bij bijna àl zijn slachtoffers is dat dan dat ze zelfmoord plegen. Alleen... bij Shelly, wie de hele motivatie is van Eric (the crow), is dat dan dat zij iémand anders vermoordt. het argument dat de film aanbrengt dat zij zichzelf niet was, dat ze bezeten was, wordt door de film zélf meteen weer teniet gedaan door te zeggen dat die magie niet iemand verandert, maar iets dat in hun zit naar boven haalt (die zelfmoorden komen er ook bij mensen die er sowieso al dicht tegen zitten). ergo: Shelly is geen onschuldige ziel, en geen geldig slachtoffer.

Net Caché op Canvas gezien en ben compleet omver geblazen. Wat een fantastische, en diep verontrustende film. Ondanks het trage tempo zat ik twee uur aan het scherm gekluisterd.
Briljant geschreven en geacteerd, efficiënt in beeld gebracht. En dan die grote WTF scène, die bijzonder effectief werkt. Wow, die kwam even binnen zeg Grote klasse

9/10
Einde slaat nergens op. Niemand weet wie het gedaan heeft.

Laatste shot aan school? Daar gebeurt niets…
Dan heb je ofwel niet goed opgelet tijdens de film ofwel niet goed opgelet tijdens het laatste shot.
Daar zie je de zoons van de protagonist en antagonist samen weg wandelen van de school, en zo laat Haneke de kijker achter met een prangende vraag. Waren het de zoons die uit wraak en rancune samenzweerden om die tapes te maken, wat een zeer cynische lezing van de film is, maar wel een die closure biedt op de brandende vraag van elke kijker op dat punt. Of wijst het erop dat zij de hele historie van hun vaders kenden, dat naast zich kunnen leggen en verder kunnen leven als naasten, misschien zelfs als vrienden, wat een hoopvolle lezing van de film is maar nog steeds geen dader onthult. Haneke geeft je uiteraard geen voorverpakt en finaal antwoord op de vraag wie de tapes heeft gemaakt, maar er gebeurt wel degelijk iets in dat shot en het heeft wel degelijk betekenis.

Akkoord, dit is gewoon Michael Haneke die zijn publiek aan het trollen is vanuit een misplaatst superioriteitsgevoel. Cultuursnobisme ten top.
Ik ben fan van zijn films maar en snob is hij toch wel... En als je die commentaar gaf op Funny Games dan zou ik het meteen begrijpen. Maar vreemd om het te horen mbt Caché.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan