Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

ah "dee wallace", de actrice dan...

nee, ik had eerder een vrouwelijke ET gedaante , als horror icoon in gedachte.
(zoals leprechaun of chucky). Maar dit bestaat wellicht niet dan. ok spijtig.

ja uiteraard verwijzen ze LETTERLIJK naar die films, in scream gaan ze toevallig naar een film universiteit, en ik dacht zelfs dat er éne int weekend in de videotheek werkte, dus ja uiteraard verwijzen en praten ze vooral over horror films. dat maakt het voor mij geen satire.

doet me er overigens aan denken, in scream 1 zei daar éne over een horror film met ET 's moeder ?? :D :D
zou die film effectief bestaan lol.
Weet je wat satire is?

Timeloop time!

Deze zou ik durven aanraden. Slasher filmpje over iemand die in een timeloop vast zit. Zit goed in elkaar. 7/10.

Samberg speelt min of meer zijn typetje uit Brooklyn 99, maar is over het algemeen wel wat voorspelbaar met een flauw einde. 6/10

Geen timeloop :) Film waar weinig in gebeurt tbh. Enkel naar het einde toe wordt het leuk. 5/10.

Bwah, weinig gebeurd in Saint Maud? Bon, het is geen ten-thrills-a-minute frightfest, maar eerder een spirituele slowburner die de aard van geloof en de stem/stilte van god thematiseert. Dat op zich vind ik al opmerkelijk, want een horrorfilm die niet louter om z'n eigen plot draait en niet voortgestuwd wordt jumpscares, is eerder zeldzaam. Maar ik moet wel toegeven dat ik op net iets meer payoff gehoopt had naar het einde toe.

Voorbije verlengd weekend enkele Nolans bekeken: Insomnia, the Prestige en Memento.

Insomnia: absoluut top.
The prestige: eveneens absoluut top.
Memento... goed uitgewerkt dat spelen met tijd en herinneringen maar ik vond het traag en de uiteindelijke ontknoping ook maar zozo. Ondanks de vele positieve reviews vond ik dit de minste van de 3. Ik keek bij deze meerdere malen op mijn horloge. Insomnia daarentegen heb ik meerdere malen teruggespoeld om te kijken wat ik gemist had. Raar :/

Mission Impossible serie eens aan het (her)bekijken. Een deel had ik ooit al eens gezien en een deel niet. Daarom eens de tijd aan't nemen om alles te bekijken.

Mission Impossible: leuke en interessante spy movie, alleen de finale vond ik wat misplaatst. Da's eigenlijk een over the top actie scene die imo niet echt bij de rest van de film past. Ik was totaal vergeten dat Da Palma die had geregiseerd.

Mission Impossible 2: totaal andere film dan nummer 1. Een pak minder subtiel en veel meer actie gericht. Het plot rammelt wat en is niet even interessant om volgen maar 't heeft genoeg John Woo bad-ass-ness om het aangenaam te maken. Er is ook blijkbaar flink in gecut wat wel één en ander verklaart.

Uncut Gems, leuk om Sandler eens een serieuze rol te zien spelen, en ook schrijnend hoe mensen zich zo in problemen kunnen werken.
maar vond het nu geen topfilm.

Uncut Gems, leuk om Sandler eens een serieuze rol te zien spelen, en ook schrijnend hoe mensen zich zo in problemen kunnen werken.
maar vond het nu geen topfilm.

giphy.gif

Maart
Films
26.
tv.png
American Beauty (Sam Mendes, 1999) :: 9.0
27.
icon_on_demand.png
Yummy (Lars Damoiseaux, 2019) :: 5.5
28.
bluray.png
The Revenant (Alejandro González Iñárritu, 2015) :: 7.0
29.
icon_on_demand.png
Crawl (Alexandre Aja, 2019) :: 5.0
30.
icon_on_demand.png
Honey, I Shrunk the Kids (Joe Johnston, 1989) :: 7.5
31.
icon_on_demand.png
Once Upon a Time in Mexico (Robert Rodriguez, 2003) :: 7.0

Series
32.
icon_on_demand.png
Buffy the Vampire Slayer - Seizoen 1 (Joss Whedon, 1997) :: 6.8
33.
icon_on_demand.png
WandaVision - Seizoen 1 (Jac Schaeffer, 2021) :: 8.5

Statistieken
Totaal 6 films (maandgemiddelde: 10.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 6.

Totale speelduur: 650 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: American Beauty (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Crawl (5.0).

Media-verdeling
bluray.png
1.
icon_on_demand.png
6.
tv.png
1.

Maart
Films
26.
tv.png
American Beauty (Sam Mendes, 1999) :: 9.0
27.
icon_on_demand.png
Yummy (Lars Damoiseaux, 2019) :: 5.5
28.
bluray.png
The Revenant (Alejandro González Iñárritu, 2015) :: 7.0
29.
icon_on_demand.png
Crawl (Alexandre Aja, 2019) :: 5.0
30.
icon_on_demand.png
Honey, I Shrunk the Kids (Joe Johnston, 1989) :: 7.5
31.
icon_on_demand.png
Once Upon a Time in Mexico (Robert Rodriguez, 2003) :: 7.0

Series
32.
icon_on_demand.png
Buffy the Vampire Slayer - Seizoen 1 (Joss Whedon, 1997) :: 6.8
33.
icon_on_demand.png
WandaVision - Seizoen 1 (Jac Schaeffer, 2021) :: 8.5

Statistieken
Totaal 6 films (maandgemiddelde: 10.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 6.

Totale speelduur: 650 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: American Beauty (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Crawl (5.0).

Media-verdeling
bluray.png
1.
icon_on_demand.png
6.
tv.png
1.

Die 5 voor Crawl is wel karig. Ik vond dat, zoals het meeste van Aja, een erg leuke genre pic. Een film die best veel doet met een simpel uitgangspunt.

Ja, ik wilde heel graag die film goed vinden want ben grote fan van de Piranha-remake. Maar die CGI was echt storend en haalde me helemaal uit de film, waardoor er nog amper spanning was. Ook het einde was niet helemaal mijn ding.

Buffy vroeger ook gezien, of voor de eerste keer? Does it hold up?
Sowieso is seizoen 1 wat minder, met hier en daar een goede ep. Rond seizoen 3 wordt het echt goed als ik me goed herinner.

(en stiekem is Angel beter)
Vroeger vaak een random aflevering gezien na school en vond mezelf toen zo gaaf dat ik dat zag. Ik vond niet echt dat het boeiend bleef, seizoen 2 was al beter maar ik had de moed niet meer om verder te kijken in de hoop dat het helemaal mijn ding zou worden. Nu, ik heb dat wel vaker bij series dat ik een soort burn-out ervaar door de vele en lange afleveringen, maar er zijn zeker wel series die me dan nog verdertrekken. Helaas is Buffy daar niet bij en dat doet legit hartzeer.

Die 5 voor Crawl is wel karig. Ik vond dat, zoals het meeste van Aja, een erg leuke genre pic. Een film die best veel doet met een simpel uitgangspunt.
ik vind AJA ook een goede regisseur. crawl vond ik best goed!

wat ik wel vreemd vind, maar volgens kenners gebeurt dit wel vaker,
is dat er een scene in de TRAILER gewoon niet te vinden is in de film :D

in de trailer van Crawl zie je ving rhames als policeman op tv de bevolking toespreken van "blijf binnen er is een storm".
en in de film zelf doet hij helemaal niet eens mee :D
zal iets voor de directors cut zijn zeker?

in de trailer van Crawl zie je ving rhames als policeman op tv de bevolking toespreken van "blijf binnen er is een storm".
Dat gebeurt inderdaad wel meer. Meestal wordt de trailer gemaakt voor de final cut. Het kan dus dat een scène uit de trailer, de finale versie van de film niet haalt.

Het kan dan inderdaad ook dat er nadien nog een director/whatever cut komt waar dat dan weer wel in zit.

Volgens mij mix je de trailer van Piranha 3D en Crawl.
Bij Piranha speelt Ving Rhames een politieman/coast guard/.... En roept hij met zijn megafoon op om het strand te verlaten.

Bij Crawl spreekt de gouverneur op tv en waarschuwt voor de storm. En dat is niet Ving Rhames maar, net opgezocht, Colin McFarlane.

Volgens mij mix je de trailer van Piranha 3D en Crawl.
Bij Piranha speelt Ving Rhames een politieman/coast guard/.... En roept hij met zijn megafoon op om het strand te verlaten.

Bij Crawl spreekt de gouverneur op tv en waarschuwt voor de storm. En dat is niet Ving Rhames maar, net opgezocht, Colin McFarlane.
je hebt gelijk, het is idd Ving Rhames niet, maar een andere zwarte persoon:

zie die trailer,

daar zeggen ze iets van "all residents california stay in homes, save your loved ones, we wont be able to come for you" en dan zie je die gouverneur de menigte toespreken... maar dit zit niet in de definitieve film.

Terug
Bovenaan