Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Battleship vond ik tof omdat er een slagschip van de Iowaklasse in voorkomt. Als WOII-nutter en enthousiast van allerhande wapentuig is dat wel even genieten. Plot trekt op geen hol, het Bay-gehalte is wansmakelijk en ik zou die nooit meer herbekijken.

Het is nog wachten op een deftige slagschipfilm. Sink the Bismarck! zouden ze moeten hermaken.

Gisteren eindelijk The shining gekeken. Zat hier toch een paar keer met een schrikske haha. Wel topfilm! Sommige scenes zijn bangelijk gefilmd met dito muziek erbij om u op de meest simpele manieren ongemakkelijk te doen voelen.

Mank.

Meh, wou hem enkel en alleen zien omdat het een Fincher film is en hij Oscar nominaties heeft maar uiteindelijk boeide de film mij totaal niet.
Gary Oldman speelt dat wel heel goed en hij trekt zelfs op Mank en Amanda Seyfried ziet er prachtig uit in die 40'ies stijl!

His Girl Friday

Fun aan een rotvaart, humoristisch, geweldige vrouwelijke lead en evengoed nog actueel in de thema's die het behandelt, sterk.

It Happened One Night

Zie bovenstaande

The Trial Of The Chicago 7

Schrijnende zaak, met verve verfilmd door Sorkin en zijn team, met een Sasha Baron Cohen die de show steelt, deze keer positief itt met zijn Borat en aanverwanten miskleunen.

Alledrie meer dan goed :) .

Schrijnende zaak, met verve verfilmd door Sorkin en zijn team, met een Sasha Baron Cohen die de show steelt, deze keer positief itt met zijn Borat en aanverwanten miskleunen.

Al naar Spy gezien op Netflix,daar vind ik Borat nog beter.

Three billboards outside Ebbing Missouri:
Gans de cast acteerde sterk. Rockwell en McDormand 👍.

Bohemian Rhapsody:
Beste stuk waren de laatste twintig minuten. Had graag Baron Cohen als Mercury willen zien, die zal meer voorkennis hebben gehad van Queen dan Malek.

The Founder
Onderhoudende film over de stichter van McDo. Sterke prestatie van Michael Keaton. Genietbaar maar niet memorabel

7/10

The Trial of the Chicago 7 7/10
Hillbilly Elegy 6/10
A Star Is Born 6.5/10
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri 8/10
Trumbo 7/10
Pet Semetary 5/10
Blade Runner 2049 8/10
Hacksaw Ridge 7/10
The Highwaymen 6.5/10
Pieces of a Woman 7/10
American Sniper 6/10
Icarus 7.5/10

The Empty Man

Jawadde, lovecraftian cosmic horror done right (of toch grotendeels). Aanradertje.

The Empty Man

Jawadde, lovecraftian cosmic horror done right (of toch grotendeels). Aanradertje.
Ik heb de film nooit gezien, enkel de comic gelezen. Even ervan uitgaand dat de film niet TE veel aanpast: Op welke manier is dit lovecraftian cosmic horror?

Portrait de la jeune fille en feu (Céline Sciamma, 2019)
Misschien wel de mooiste film die ik de laatste tijd gezien heb. Subliem geregisseerd en geacteerd, alles klopte er voor mij aan.

Jacob’s Ladder (Adrian Lyne, 1990)
De eerste helft vond ik sterk met een creepy sfeer en behoorlijk wat enge scènes, vooral in dat ziekenhuis. Maar uiteindelijk wordt de film een beetje een zootje waarbij de makers precies niet kunnen kiezen welke kant ze uit willen. Ik vond het einde ook teleurstellend, zonder iets te willen spoilen.

Bad Day At Black Rock (John Sturges, 1955)
Dat ik deze nog niet eerder gezien heb! Een mengeling van film noir en western, twee van mijn favoriete genres. Sturges maakt er een broeierige, korte thriller van waar geen enkel overbodig shot in lijkt te zitten. Kan me ook voorstellen dat het thema van racisme in die tijd nog niet zo voor de hand liggend was.

Aquaman (James Wan, 2018)
Wat hersenloos vertier. Een overdaad aan CGI die wel mooie beelden oplevert. Ik vond de actiescènes grotendeels wel tof, ook al werd het op den duur wat druk en vermoeiend. Momoa heeft charisma, Amber Heard heeft dat niet, Patrick Wilson is een vrij saaie villain, Willem Dafoe rijdt op een hamerhaai. Grootste minpunt is de lengte, de film is zeker een halfuur te lang.

Bird Box (Suzanne Bier, 2018)
Een intrigerend begin met enkele verontrustende scènes verandert al snel in een saaie survival movie vol clichés. Hopelijk heeft John Malkovich hier een dikke premie voor gekregen.

"Father, no!" :lol:

Vond dat ook een heel aangename verrassing.

Mission Impossible 3: imo een goede mix van de spy movie die deel 1 was en de actie film die 2 was. Alleen het liefdesverhaal vond ik maar zo-zo en ik blijf het bizar vinden dat die hun echte naam zo maar gebruiken tijdens missies etc maar bon. Echt veel moet je daar niet over denken.
Leukste moment: de infiltratie in het Vaticaan. De hele "we printen een masker" scène is way over the top maar het levert wel een coole transitie op.

300 : rise of an empire

eigenlijk is deze toch even goed als de eerste, behalve dan het feit dat die hoofdrolspeler misschien geen gerald butler is.... (ik denk zelfs dat ik hem nog in geen enkele andere film heb zien spelen).

toch pure eye candy, en die vele spatten / wapens die precies in 3D naar je af komen, zijn toch echt knap gefilmd, alsook die battles.

die seks scene tussen de slechte vrouw en de hoofdrolspeler is toch wel over de top , komaan ik kan me nu toch nie voorstellen, ook al zit je met een broek vol goesting, dat je op je aardsvijand gaat kruipen hé :D :D

300 : rise of an empire

eigenlijk is deze toch even goed als de eerste, behalve dan het feit dat die hoofdrolspeler misschien geen gerald butler is.... (ik denk zelfs dat ik hem nog in geen enkele andere film heb zien spelen).

toch pure eye candy, en die vele spatten / wapens die precies in 3D naar je af komen, zijn toch echt knap gefilmd, alsook die battles.

die seks scene tussen de slechte vrouw en de hoofdrolspeler is toch wel over de top , komaan ik kan me nu toch nie voorstellen, ook al zit je met een broek vol goesting, dat je op je aardsvijand gaat kruipen hé :D :D
Het blijft wel Eva Green :unsure:

Terug
Bovenaan