Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik heb daar veel middelmatige tot negatieve commentaar over gehoord. Ik zou het uiteraard geen meesterwerk noemen, maar he b me kostelijk geamuseerd met die film.

Anora - 8.5/10 (Sean Baker, 2024)

Rebel Ridge - 8/10 (Jeremy Saulnier, 2024)

I Saw the TV Glow - 8/10 (Janet Schoenbrun, 2024)

Love Lies Bleeding - 7.5/10 (Rose Glass, 2024)

The Substance - 6.5/10 (Coralie Fargeat, 2024)

Julie zwijgt - 6/10 (Leonardo Van Dijl, 2024)

Beverly Hills Cop: Axel F. - 5.5/10 (Mark Molloy, 2024)

Megalopolis - 4.5/10 (Francis Ford Coppola, 2024)

Electra Glide in Blue - 9/10 (James William Guerico, 1973)

Smooth Talk - 8.5/10 (Joyce Chopra, 1985)

Trees Lounge - 8/10 (Steve Buscemi, 1996)

On the Silver Globe - 8/10 (Andrzey Zuławski, 1988)

Tangerine - 8/10 (Sean Baker, 2015)

Street Smart - 7.5/10 (Jerry Schatzberg, 1987)

Heaven's Prisoners - 7.5/10 (Phil Joanou, 1996)

Joe Kidd - 6.5/10 (John Sturges, 1971)

Lara Croft Tomb Raider 2: The Cradle of Life - 6/10 (Jan de Bont, 2003)

Throw Momma From the Train - 5.5/10 (Danny DeVito, 1987)

Is die wél de moeite? :unsure:
God no. Een van de meest ridiculous sequels ooit gemaakt als je het mij vraagt.

Ik blijf fan van de OG. Ook al had ik die niet gezien back in the day, de film teleporteerde me terug naar die periode uit mijn leven. Zelf ook vele herfstvakanties doorgebracht in een klein stadje in Maryland niet al te ver van waar ze gefilmd hebben. Ben benieuwd naar de gerestaureerde versie van de film. Blijkbaar zouden de 16mm segmenten eigenlijk in veel betere kwaliteit moeten zijn maar de distributeur heeft kosten gedrukt en geen deftige transfer toegepast ofzoiets.

- Out of Sight (1998) 8/10*

- Exhuma (2024) 6/10

- Millenium Mambo (2001) 7/10

- Philadelphia (1993) 8/10

- Deadpool & Wolverine (2024) 5/10

- Bill & Ted's Excellent Adventure (1989) 4/10

- Bitter Rice (1949) 9/10

- Harry Potter atPS (2001) 7/10*

- The Black Phone (2021) 8/10

- Romance & Cigarettes (2005) 7/10

Hmmm ik vond die best heerlijk eigenlijk.
Goh. Het idee is misschien wat hetzelfde als de remake maar de uitwerking hier is echt bleh. Zeer flauw einde, veel te veel sentimenteel gedoe met zijn gezin, alle brutaliteit van het origineel is weg en de maatschappijkritiek die er in het begin was wordt verder weinig mee gedaan (en nog wat dingen). Bijgevolg is het een afgelikte, dertien in een dozijn actiefilm en totaal overbodige remake.

Ik ben vorige week naar Gladiator 2 gaan kijken, en heb vandaag het origineel een rewatch gegeven. Er klopt iets niet.

De hele premisse van 2 is dat Lucius tijdens de finale van het origineel vlug door zijn moeder op een paard is gezet, om hem in de chaos uit Rome te laten ontsnappen, en dat hij nooit is terug gekeerd tot de gebeurtenissen van 2. Dat wordt in die film verteld in flashbacks. Op het moment niet veel verkeerd aan gedacht, want het originele einde was ik dus op dat moment vergeten.

Alleen, met die rewatch: dat gebeurt dus helemaal niet. Lucius draagt gewoon, samen met die senator, Quintus, en de gladiatoren, het lijk van Maximus naar buiten tussen een erehaag van de praetorianen. geen chaos, geen paniek, geen Lucius die moet ontsnappen.

Heeft Ridley Scott het einde van zijn originele film hier aangepast, of heb ik iets gemist?

Ferry 2. Ik had na de laatste film/serie al het gevoel dat het nu wel voldoende geweest was, ondanks dat het lekker wegkijkt, en dat werd bij deze toch bevestigd. De minste van alle Ferry's, vooral omdat we het ondertussen wel gezien hebben en omdat een cast met tieners qua personages toch wat te plat is tegenover de top personages en acteurs die we bij de andere varianten te zien kregen. Deze hoefde niet meer.
Gisteren gezien en idd, de film te veel. De eerste film en de serie samen vond ik wel nog een goede afsluiter eigenlijk, deze Ferry 2 verpest dat toch een beetje.

Het jaar hier al vrij goed begonnen

Beiden, zeker My Old Ass, meer dan de moeite. Eerste keer dat ik Maisy Stella aan het werk zie en en ben er vrij zeker van dat dat binnen een paar jaar een household name gaat worden. Natuurtalent.
Nice. Ol Ass bekijk ik al puur op de 90min runtime. R rated. En natuurlijk uw zegen.

Wel handig die imdb link met directe runtime erbij.

Eerste van het jaar hier, best een sobere bedoening. Puur op titel en runtime gekozen.
Van Sant heeft wel een oog om de banale ondertoon te vatten van een melancholische tiener die al het gewicht van een onderontwikkeld persoon draagt.

Bij momenten een tikkeltje teveel slowmo + muziek als toonzetter. Maar tegelijk een schoolvoorbeeld van hoe muziek en het paren van beelden een film bijna kunnen dragen.

Sonic 3
7.5/10

Eigenlijk best weer verassend goed. Shadow is cool en heeft een goei motief, Jim Carry x2 is heel leuk en het voelt nog niet versleten aan.

Nog eens Kingdom of Heaven gezien, laatste keer was toen de film effectief uitkwam.

Toch een top film vind ik, love de sfeer die de film heeft.

Nog vergelijkbare historische films met 'vrij recent' camera werk? Dus niet Ben Hur bijvoorbeeld :p

Nog eens Kingdom of Heaven gezien, laatste keer was toen de film effectief uitkwam.

Toch een top film vind ik, love de sfeer die de film heeft.

Nog vergelijkbare historische films met 'vrij recent' camera werk? Dus niet Ben Hur bijvoorbeeld :p
Het is een eeuwigheid geleden dat ik deze films zag, maar ik vond die vroeger geweldig, en voor mij pasten Troy en King Arthur in hetzelfde rijtje.
Kan zijn dat dit toch niet zo relevant is als mijn herinneringen denken 🙈

The Matrix: Resurrections - 5/10

Ik ben hem niet in de cinema gaan zien, want vond het eigenlijk een compleet overbodig vervolg op de trilogie. Maar toen hij vorige week op TV kwam, heb ik het toch maar eens een kans gegeven. En amai, ik heb veel moeite doen om die uit te zien. :unsure: Ik vond de "lore" en verhaal (wat is er gebeurd sinds Revolutions) op zich nog niet zo slecht, maar de uitwerking is gewoon zo saai... Geen Fishburne als Morpheus en geen Weaving als Smith, werkte gewoon ook niet voor mij. Deze film is pure "fan service". Bij momenten ben je letterlijk de helft van de tijd naar flashbacks aan 't kijken van vooral de eerste film. In de nieuwe actiescènes is er dan ook geen geweldig gebruik van "bullet time" (dat is ondertussen ook al wel uitgemolken en niet nieuw meer).

Terug
Bovenaan