Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Woensdag dus ook naar Sinners geweest en kan me ook alleen maar aansluiten bij de positieve reacties: heel goeie cinema ervaring en all round goeie film.

Het eerste uur, culminerend in een (wat mij betreft toch) ronduit geweldige muzikale scène, vond ik super sterk qua opbouw en character building. Er wordt veel opgezet zonder in onnodige exposition te vervallen

Vreemd genoeg vond ik het vampieren gedeelte (da's geen spoiler toch he?) het minst werken gezien ze in een aantal typische vampieren cliché's vervallen. Maar er zitten zeker ook genoeg frisse elementen en filmrefererenties in dat deel

Het einde vond ik dan weer heel sterk, voor alle personages.

En dan is uiteraard nog die muziek 🤩
Kan me heel goed voorstellen dat de film, zeker in de huidige tijden, heel wat teweeg brengt in de States

8/10

Anora vond ik maar matig (al was heel het middenstuk wel geniaal gemaakt), maar dat die film zou beschouwd worden als beter dan Dune 2 is in mijn ogen toch echt een klucht 🙈
Eveneens een klucht is dat de juryleden voor de Oscars mogen stemmen zonder alles gezien te hebben. Objectiviteit bestaat niet bij een prijsuitreiking, maar aub zeg, een beetje consequent zijn is toch wel het minimum dat je mag verwachten.

Mickey 17 gezien. Wat een rare film, eerste helft begon met een heel interessant concept en een goeie flow maar in de tweede helft lieten ze die insteek precies helemaal los en werd het een redelijk basic film. Alsof ze voor de tweede helft geen zin meer hadden en het maar gauw afgewerkt wilden zien. Pattinson was wel geweldig als altijd dus beetje jammer.

Favoriet nummer uit de film?
De muziek die mij het meeste is bijgebleven is de Peter Gunn Theme, alles aan die scène is gewoon fantastisch.

Rawhide terwijl het publiek maar blijft flessen en glazen naar hun kop smijten.

Jake die het licht ziet bij The Old Landmark. 'THE BAND!'

Natuurlijk ook Everybody Needs Somebody to Love.

Thunderbolts*

eindelijk nog eens een goeie MCU-film :love:
Florence Puch en David Harbour springen er wel uit, maar echt wel geamuseerd met deze film.

ik ben hem in Screen X versie gaan zien, maar da's eigenlijk geen meerwaarde. hele delen van de film wordt er zelfs niks op die "zijschermen" (gewoon deels witgeverfde muren) geprojecteerd, en het mikt dan nog puur op het feit dat uw perifeer zicht niet zo scherp is.

Captain America : Brave New World

Was wel ok, bij momenten precies cheap gegaan op effecten, cgi en audio was soms ronduit slecht?
Verhaal was standaard vermaak.

The Accountant 2 : De eerste was echt een hele leuke actiefilm met een heel goed verhaal enkel wat getemperd door het zwakke einde. Deze 2de vond ik zwak en gereduceerd tot buddy actie komedie met een warrige verhaallijn. 5/10

Sphere
: Een aantal wetenschappers wordt naar een geheime onderwaterbasis gehaald omdat er in een koraalrif een alien schip is gevonden. Binnen in stoten ze op allerlei onverklaarbare zaken met als hoogtepunt in het ruim een grote gouden bol. Een voor een gaan de wetenschappers in de bol waarna er allerlei onverklaarbare catastrofes gebeuren. Ik vond altijd dat deze film teveel kritiek kreeg, op zich is het een mooie adaptatie van het boek van Michael Crichton. Halverwege zit er indd een dipje in en het einde is mss wat vluchtig uitgelegd waardoor je als kijker niet goed alles begrijpt maar toch een zeer vermakkelijke Sci Fi film. 6/10

Terug
Bovenaan