Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Nobody 2 : Het verrassingseffect van de eerste film is weg en dat was net één vd grootste troeven uit de eerste film. Wel een leuke over de top actiefilm met een heerlijke Bob Odenkirk en Christopher Lloyd die van mij als gestoorde opa wat meer minuten mocht krijgen. 6/10

De emotionele binding die je krijgt met het personage wordt wel gemanifesteerd in die eerste minuten. Lijkt me wel nodig eerlijk gezegd.

Werd mij nochtans pas duidelijk op het einde wie de oude man specifiek was, en ik kreeg ook weinig emotionele binding met hem in de initiele fase. Zeker ook omdat je door de switch van de oude man naar Miller erna toch eerder de indruk krijgt dat het om de oude Miller gaat.
Afin, een oude man die op zijn knieën valt op een kerkhof doet mij niet gelijk een emotionele binding krijgen. Ik zal te weinig empathie bezitten waarschijnlijk :laugh:
Voor mij bevat die fase dus weinig meerwaarde, de grote re-enactment van de landing op de Franse stranden daarentegen deed mij een veel grotere emotionele binding met verscheidene van de personages krijgen. Dáár werd voor mij de toon gezet.

Maar iedereen ervaart dat anders natuurlijk :)

Inglourious Basterds (2009) - 10/10

Weeral meer dan 10 jaar geleden dat ik deze nog eens zag, en toevallig kreeg ik veel clips in my YouTube-feed de afgelopen dagen, dus gelijk maar even opgezet.
Wederom een topper, zoveel memorabele scenes en Christopher Waltz was ongelooflijk steengoed in zijn rol. Afin, de rest van de cast was ook uitstekend natuurlijk, maar Chris steelt toch echt wel de hoofdrol hier natuurlijk.

Zillion (2022): niet zo heel slecht. Hij is wel te lang, valt wel wat te veel in herhaling en die voice-over van Jonas Vermeulen is ook niet echt geslaagd. Simoni & Timmers vallen dan weer best mee en met de settings en muziek zit het natuurlijk ook wel goed. Goed naar Scorsese gekeken maar de uitwerking kon beter. 6.5/10

Ik las dat je goed naar Timmers had gekeken.

Downton Abbey: a new Era

De serie nooit gezien, maar wel de vorige film. Deze vond ik net iets minder interessant, maar wel een waardig afscheid van Dame Maggie Smith.

The Alamo

De John Wayne versie, duurt misschien een tikkeltje te lang en sommige personages waren misschien beter van acteur gewisseld, maar al bij al mij wel goed geamuseerd hiermee. En tof om Richard Widmark nog in iets te zien nadat ik hem recent in Judgment at Nuremberg zag.

A Passage to India

Topper. Goede vertolkingen, alleen was de Indiër die Kingsley hier speelde wel wat slechter dan Gandhi. Voor de rest, voor zover ik kan beoordelen wel een prima beeld van de Britse kolonisatie daar, toch wat betreft interactie tussen Britse en Indische upper class.

The Invasion of the Body Snatchers

Aanrader, wat een creepy sfeertje dat errond hangt, met dan die eindscene, en leuk om een jonge Sutherland (die wenkbrauwen jongens), Goldblum en zelfs Spock te zien.

Om Tenet door te spoelen twee klassiekers herbekeken.

Demolition man. Moet toch één van mijn favoriete 90's films zijn. Stallone en Snipes; love it.

Dan ook Philadelphia. Komt eigenlijk nog altijd even sterk over en binnen als toen.

Snap jij dan echt waarover die film gaat? Ik heb die in de tijd in de cinema gezien en snapte der de ballen van.
Als ik iets mag aanraden: zoek die timeline graphs eens op en doe een rewatch, ja ik geef toe dat het normaal niet de bedoeling is dat je een film 2 of 3x moet zien om hem echt volledig te begrijpen en apprecieren maar holy shit zit die film sterk ineen. Sommige scenes (vooral die in de final battle) zijn echte hersenbrekers en kosten werl serieus wat brainpower om ze volledig te begrijpen. Gezien de complexiteit en het vooruit achteruit gaan is het toch echt wel geniaal in beeld gebracht.

Terug
Bovenaan