Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Love and Monsters. Aangezien m'n vriend de late heeft en ik moet wachten met de Mission Impossible's, eens door Netflix gegaan en hier op uitgekomen.

Gewoon leuk popcorn entertainment. Soms wat cliché en bepaalde dingen ziet ge wel op voorhand komen maar dat verpest de fun niet imo.
Zelfde mening hier. Leuke fantasy film met best een aangename cast.

Onlangs twee klassiekers van Robert Bresson gezien: Pickpocket (1959) en Au Hasard Balthazar (1966).

Twee films waarvan ik blij ben dat ik ze gezien heb, maar die ik eerder respecteer dan dat ik er écht volledig weg van ben. De belangrijkste reden hiervoor is dat de filmtaal van Bresson in z'n erg doorgedreven soberheid behoorlijk veraf staat van wat ik gewoon ben. Muziek wordt heel karig gebruikt, de setting wordt kleinschalig gehouden maar wat vooral een aanpassing vergt, is dat Bresson de acteurs lijkt opgedragen te hebben om zo weinig mogelijk te acteren. In Pickpocket lijken de personages dan ook nog eens amper met elkaar te converseren en wordt er voornamelijk beroep gedaan op voice-over om het verhaal vooruit te stuwen. Ik vermoed dat Bresson probeerde om het acteren en reageren van de acteurs te "schrappen" om de kijker zelf te laten beslissen hoe te reageren op wat er op het beeld gebeurt, om de beelden nog meer voor zich te laten spreken? Want het moet gezegd dat beide films op dat vlak pareltjes waren, alles wordt erg goed in beeld gebracht.

Nomadland. Pakkend verhaal die een pijnpunt van de US bloot legt. McDormand schitterend as always. 7/10.

Mortal Kombat :unsure:
Best wel vermakelijke fan-service. Beter dan wat je op papier kan verwachten van een MK film. Er ontbreken wel wat sleutelfiguren, maar ze sturen overduidelijk aan op een sequel.

Love and Monsters

Grappig, leuke sfeer, neemt zichzelf niet te serieus. Liked it. 7.5/10

Mortal Kombat (1995) (rewatch)

Zo slecht. Maar toch zo goed. Ik kan deze zwaar buizen maar even goed een grote onderscheiding geven. Zelden bij een film zo in dubio als hier :unsure: 7/10

Love and Monsters

Grappig, leuke sfeer, neemt zichzelf niet te serieus. Liked it. 7.5/10

Mortal Kombat (1995) (rewatch)

Zo slecht. Maar toch zo goed. Ik kan deze zwaar buizen maar even goed een grote onderscheiding geven. Zelden bij een film zo in dubio als hier :unsure: 7/10
ik heb net de 2021 versie gezien... why did i waste my time. Ik wist dat ie slecht ging zijn maar echt... zooo slecht.....
Love and monsters staat vanavond op het programma

Dodgeball

Ben Stiller op zijn best. :unsure:
intro-1589992506.jpg

ik heb net de 2021 versie gezien... why did i waste my time. Ik wist dat ie slecht ging zijn maar echt... zooo slecht.....
Love and monsters staat vanavond op het programma
Eerste 5 min waren nochtans zeer sterk. Maar dan indeed stijl bergaf.
Main character deed me denken aan die youtube kortfilm. "what age is this, the vikingage, that explains the velocirapters" something

Maar wat verwacht je dan ook in godsnaam 😆
Ik ben met zeer lage verwachtingen begonnen, dus in dat opzicht was het voor mij gewoon een meevaller. Ik ben al 25 jaar enorme MK fan, dus voor mij was het een soort van verstand-op-nul entertainment.

Eerste 5 min waren nochtans zeer sterk. Maar dan indeed stijl bergaf.
Main character deed me denken aan die youtube kortfilm. "what age is this, the vikingage, that explains the velocirapters" something
Kung Fury!! :love:

Met de onnavolgbare Kung Führer

Bijlagen

• maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    123,9 KB · Weergaven: 9
MORTAL KOMBAT 2021.

qua verhaal best wel oké, beter kan je moeilijk doen denk ik dan,
maar qua characters toch wel de mist in gegaan.... het ontbreken van de échte johnny cage doorheen de film woog zwaar, (baraka en kitana in mindere mate),
en dan easily forgotten characters als reiko en nitara dan weer wel includen is beyond me....

ook die kerel die Rayden speelde, welke goofus was me dat zeg. hadden ze hiervoor chow yun fat ofzo gestrikt!

qua SFX was toch weer wel oké

MORTAL KOMBAT 2021.

qua verhaal best wel oké, beter kan je moeilijk doen denk ik dan,
maar qua characters toch wel de mist in gegaan.... het ontbreken van de échte johnny cage doorheen de film woog zwaar, (baraka en kitana in mindere mate),
en dan easily forgotten characters als reiko en nitara dan weer wel includen is beyond me....

ook die kerel die Rayden speelde, welke goofus was me dat zeg. hadden ze hiervoor chow yun fat ofzo gestrikt!

qua SFX was toch weer wel oké
Allé op het einde ligt het er toch vingerdik op dat Johnny Cage een grote rol zal spelen in de sequel :p ik snap wel dat ze niet ineens al hun grote sterren in 1 film steken als er een vervolg op komst is. Kitana zal daar zeker ook wel aan bod komen. Baraka hopelijk ook. Ik verwacht ook dat Shao Khan een rol zal spelen en dat er dan wel gewoon een tournament komt.
Btw, slechter dan de 90's Raiden kon het nooit worden.

Einde klopt ook niet denk ik...
Cole was doorheen de film afstammeling van scorpion clan, en opeens word Cole dan cage...
No way in die games dat er zo n link zou bestaan tussen scorpion en cage.

Hoop ook dat kintaro en motaro screenplay krijgen in de sequel. Maar als die film zal bomen, ben ik Nie zeker of die er ooit komt.

Ik vond hem ça vas. Als je er op voorhand niet veel van verwacht kan het alleen maar meevallen zeker?
Ik heb amper aan MK game gespeeld dus ben sowieso niet mee met het hele verhaal maar ik ken wel zo goed als alle personages die er in voor kwamen. De vechtscenes vond ik wel vrij goed, zeker degene helemaal in het begin.

Cole was doorheen de film afstammeling van scorpion clan, en opeens word Cole dan cage...
Dat heb je dan verkeerd begrepen hoor. Cole is helemaal niet Cage, Cole gaat naar Hollywood om Cage op te sporen.

Hoop ook dat kintaro en motaro screenplay krijgen in de sequel. Maar als die film zal bomen, ben ik Nie zeker of die er ooit komt.
lol really?
je ziet letterlijk een poster in gym met johny cage op
je conclusies zijn soms ook wel otherworldy

Terug
Bovenaan