Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Train Dreams bekeken. Prachtige beelden, heel fijne rustige mooie sfeer. Die enorme bomen ademen meteen een grootsheid uit die de film ook met zich meedraagt. Zeg maar een American Story. Het verhaal zelf .... bijna. Het is voor mij een beetje een combinatie van het boek
Stoner
en de film
Manchester By The Sea
en die doen hun verhaal allebei beter. Ik had misschien iets liever meer van het eerste gehad, zonder
het zware drama, maar eerder het iets minder grote, maar realistischere uit elkaar vallen van de relatie omdat bvb hun sawmill niet lukte of een emotioneel onbeschikbaar zijn en relatiestrubbelingen ipv deze enorme traumabom
zodat er ook iets meer ruimte was geweest voor hoe hij reageert op hoe de wereld vooruitgaat. Ik had het gevoel dat de film daarom iets te veel wilde vertellen en op twee sporen zat. Desondanks, mooie film. Denk dat ik het boek wel zou kopen om aan iemand cadeau te doen, en het daarbij zelf eerst zou lezen.

The Running Man 2025

Beter dan verwacht! maar met 2 zwaktes
- de hunters zijn net als de goons gewoon huurling soldaten; generieke en wat saaie slechterikken dus (zoals reeds geopperd)
- duurt half uurtje te lang, en het einde is wat gerushed en niets bijzonder

B+ zou ik zeggen

Had Josh Brolin en zeker Lee Pace ook niet verwacht, Lee een beetje miscast wel hier. Een nasty Sharlto Copley had beter geweest.
Enkel de show host en de prepper en zijn oma waren licht over the top, de rest leek m'n realistischer te willen voorstellen.

Laatst bewerkt:
Crocodile Dundee

Het moet meer dan 25 jaar geleden zijn dat ik deze film voor het laatste zag. Verhaal is zeer simpel, maar de grappen doen mij meer lachen als oude man nu, dan vroeger. :p Lang niet de beste comedy van de jaren 80, maar voor een rewatch is het wel eens geinig.

Wake up dead man, a knives out mystery

Voor mij de beste van de drie knives out films tot op heden. Het verhaal heeft een betere/meer persoonlijke/emotionele toets. Blanc's kleine rant over godsdienst is best wel geinig en ik voelde de nood om het direct even terug te spoelen. :D Opnieuw is het een film die weet wat het is -een speelse whodunnit- die durft een beetje te lachen met zichzelf. Ondanks die "zelfbewustheid" voelt het nooit voorspelbaar en (dankzij een sterke cast) zijn alle personages interessante spelers in het moordmysterie.

Crocodile Dundee

Het moet meer dan 25 jaar geleden zijn dat ik deze film voor het laatste zag. Verhaal is zeer simpel, maar de grappen doen mij meer lachen als oude man nu, dan vroeger. :p Lang niet de beste comedy van de jaren 80, maar voor een rewatch is het wel eens geinig.
Er gaat hier geen half jaar voorbij zonder dat ik mijn mijn vrouw in de keuken zie met een patattenmeske en dan neem ik een demi-chef vast en zeg: "That's not a knife. This is a knife."

Er gaat hier geen half jaar voorbij zonder dat ik mijn mijn vrouw in de keuken zie met een patattenmeske en dan neem ik een demi-chef vast en zeg: "That's not a knife. This is a knife."
Ik had nu eindelijk door waar de "knifey-spooney"-grap uit de Simpsons vandaan kwam. Misschien de tweede film ook eens een kans geven.

Wake up dead man, a knives out mystery

Voor mij de beste van de drie knives out films tot op heden. Het verhaal heeft een betere/meer persoonlijke/emotionele toets. Blanc's kleine rant over godsdienst is best wel geinig en ik voelde de nood om het direct even terug te spoelen. :D Opnieuw is het een film die weet wat het is -een speelse whodunnit- die durft een beetje te lachen met zichzelf. Ondanks die "zelfbewustheid" voelt het nooit voorspelbaar en (dankzij een sterke cast) zijn alle personages interessante spelers in het moordmysterie.

Deze op zondagavond, ik vind hem beter dan de tweede, maar de eerste blijft toch nog iets hoger staan dan deze derde film.

Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery

Beste van de 3 imo, heerlijke humor en knappe vertolkingen, met extra punten toch voor de lead Josh O'Connor. 8/10

The Woman in the Yard

Suspens en verhaal zijn ok, weinig bevredigend einde. 6/10

G-Force

Gewoon fun voor de gastjes maar humor en verhaal zijn maar pover. 5/10

Bugonia - 8/10 (Yorgos Lanthimos, 2025)

Dossier 137 - 7.5/10 (Dominik Moll, 2025)

The Running Man - 5.5/10 (Edgar Wright, 2025)

Frozen 2 - 4/10 (Chris Buck & Jenifer Lee, 2019)

Hangover Square - 7.5/10 (John Brahm, 1945)

The Mod Squad - 6.5/10 (Scott Silver, 1999)

The Inheritance - 7/10 (Masaki Kobayashi, 1962)

Defending Your Life - 7.5/10 (Albert Brooks, 1991)

The Odyssey - 5.5/10 (Andrei Konchalovsky, 1997)

Patlabor: The Movie - 6.5/10 (Mamoru Oshi, 1989)

Red Sonja - 3.5/10 (MJ Basset, 2025)

Save the Green Planet! - 6/10 (Jang Joon-hwan, 2003)

Spider-Man 2 - 8.5/10 (Sam Raimi, 2004)

En dan.... holiday filmseizoen is begonnen chez Peebs:

Violent Night - 6.5/10 (Tommy Wirkola, 2022)

Gisteren nog een laatste van mijn watchlist voor 25 bekeken: Guillermo del Toro's Frankenstein 7.5
1ste uur had de film mij volledig mee met een fantastische donker, gothic, cool Del Toro sfeertje. Vanaf de 2de act verloren ze mij redelijk hard. Film kent voor mij een serieus zware dip na de creatie van "het monster" zelf, waarna het allemaal wat te langdradig aanvoelt. En dan raar maar waar, de finale voelt dan desondanks wat gerusht aan? Maw: wat rare pacing in het verhaal waardoor het niet aan m'n hoge verwachtingen voldeed.

Misschien heb ik iets gemist, maar in act 2:
leert die oude, blinde man ons "creature" lezen en praten. Concreet: hoe kan een blinde man iemand leren lezen? :wtf:

Ook wat gerusht in het verhaal hoe
snel dokter Frankenstein zijn creatie opgeeft en aanziet als een mislukking. Lijkt dat die quasi op 2 dagen tijd zijn levenswerk bestempelt als mislukking, en daarna zijn kot, inclusief monster probeert af te fikken.

The muppet christmas carrol

Nooit gezien voorheen, maar ik kende het verhaal vrij goed. Typische muppethumor en ditto liedjes, dus als je daarvoor te vinden bent is het gewoon anderhalf uur luchtig plezier. Michael Caine is zeer goed als Scrooge, maar ik denk dat ik de Jim Carrey(animatie)-Scrooge beter vindt. De donkere toon van bepaalde stukken in de animatie-film bleven mij altijd bij. Soit, de muppet-versie is ideaal kerst(prep)kijkvoer! :love2:

Enkele dagen geleden Nosferatu (2024) en vervolgens ook Frankenstein (2025) gezien en ik vond ze beide teleurstellend. Geef mij maar de versies van Coppola al ben ik wel bevooroordeeld want zijn Dracula is één van mijn favoriete films aller tijden.

Terug
Bovenaan