Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Wailing (Gokseong) https://www.imdb.com/title/tt5215952/?ref_=ext_shr_lnk

Wow, zelden zo een “complete” horrorfilm gezien. Spannend, grappig, mysterieus, walgelijk, boeiend, eng, … dat allemaal zonder te storen en bovendien vloog de film voorbij ondanks de lange speelduur.
Ik zou zo nog eens opnieuw gaan kijken!
Ha. Ik ben die toevallig ook aant kijken. Wel in stukken.
Als je verder kunt kijken dan de typische Koreaanse acteerstijl, valt de film wel mee

Kijken in stukken haalt je waarschijnlijk wel telkens weer uit de sfeer van de film en dat is nu net een van de grote plussen van die film.

Trading places

Voor een komedie uit 1983 best een interessante setup ook al is het verre van geloofwaardig. Aykroyd en Murphy spelen wel goed, maar er waren weinig grappen die voor mij goed aankwamen. Het verloopt grotendeels zoals je zou verwachten en toch was ik me niet echt aan het vervelen. Leuk om één keer gezien te hebben, maar andere 80s komedies zoals Crocodile Dundee en Planes, trains and automobiles blijven me veel beter bij.

Spartacus (1960)

Heeft de tand des tijds eigenlijk verrassend goed doorstaan, de grote set pieces zijn nog steeds visueel een pareltje. Blijkbaar werden er meer dan 8000 echte Spaanse soldaten gebruikt voor de grote veldslag in beeld te brengen, best indrukwekkend. Alleen de romance tussen Spartacus en Virginia is wel zeer cheesy, dat haalde mij wel af en toe uit de beleving.

Begonnen met een kleine reeks van kerstfilms! Mix van dingen die ik nog niet gezien heb en klassiekers die de vriendin nog niet gezien heeft.

Klaus (Netflix)
Happiest Season (Netflix)
The Muppet Christmas Carol (Disney+)
Die Hard (Disney+)
The Nightmare Before Christmas (Disney+)

Klaus gisteren gezien, goed maar misschien wat meer van verwacht gezien de hoge reviews.

Begonnen met een kleine reeks van kerstfilms! Mix van dingen die ik nog niet gezien heb en klassiekers die de vriendin nog niet gezien heeft.

Klaus (Netflix)
Happiest Season (Netflix)
The Muppet Christmas Carol (Disney+)
Die Hard (Disney+)
The Nightmare Before Christmas (Disney+)

Klaus gisteren gezien, goed maar misschien wat meer van verwacht gezien de hoge reviews.

Off topic, maar wanneer ik dit filmpje vanuit BG op mijn telefoon afspeel is het Nederlands gedubd. Iemand een idee hoe dat komt?
Kan je bij de instellingen (waar je 1080p enz. verandert) wel veranderen naar de originele taal. Bij mij gebeurt het ook soms willekeurig. Geen idee hoe dat komt eigenlijk.

Sissu : Road To Revenge : hele film gekeken met een lach op mijn gezicht.Zo over the top maar vond het de max.De eerste Sissu vond ik wel beter

Cocaine Bear (2023) -06/10​

Een drugskoerier dumpt zakken cocaine vanuit een vliegtuig in een bos. Een beer komt in aanraking met de drugs en slaat hier helemaal door.

Hersenloos filmpje wat je vooral niet serieus mag nemen. Nu en dan wel es gelachen en paar maal geschrokken.
Het voelde met momenten ook aan als een jeugdfilm (door de kinderen in de hoofdrol?).
06/10

Dracula in de versie van Luc Besson. Ik wou hem wel zien omdat Christopher Waltz erin meedeed. Beetje een rare film, wel in de typische Besson-stijl. Sommige scenes wat langdradig maar wel allemaal groots gebracht in termen van locatie en kledij.
Wat rare special effects soms bij vechtscenes waardoor het wat knullig overkomt maar al bij al wel OK.

One Battle After Another (2025)

Aangenaam verrast moet ik zeggen, ben geen echte Leonardo fan maar heb me niet verveeld in 2+u

2 heel verschillende films bekeken dit weekend, beiden top in hun genre:

Predator: 8
Oerklassieker en testosteronbom: if it bleeds, we can kill it.

The Phoenician Scheme: 9
Dit moet 1 van mijn favo Wes Anderson films zijn. Ok, het volgt wat dezelfde formule, maar die formule is ondertussen quasi geperfectioneerd. Giga gestyleerde shot na shot, het krijgt me nog altijd in een soort euforische, gelukzalige roes.
Verhaalvertellend ook 1 van de meest toegankelijke Anderson films en de combo van Michael Cera en Del Toro werkte voor mij zeer goed.

2 heel verschillende films bekeken dit weekend, beiden top in hun genre:

Predator: 8
Oerklassieker en testosteronbom: if it bleeds, we can kill it.

The Phoenician Scheme: 9
Dit moet 1 van mijn favo Wes Anderson films zijn. Ok, het volgt wat dezelfde formule, maar die formule is ondertussen quasi geperfectioneerd. Giga gestyleerde shot na shot, het krijgt me nog altijd in een soort euforische, gelukzalige roes.
Verhaalvertellend ook 1 van de meest toegankelijke Anderson films en de combo van Michael Cera en Del Toro werkte voor mij zeer goed.

Ik heb al een paar keer getwijfeld om TPS te kijken. Bij release hoorde ik veelal "Eh, het is Wes Anderson, maar een van zijn zwakste films". Ik ga het toch ook eens een kans geven.

OT: Murder on the orient express (2017)

Vrouwlief wou deze graag nog eens zien en ik vroeg "Welke? Degene uit 74 of 2017?". Blijkbaar had ze beiden gezien, maar wou ze liefst de moderne versie zien... IMDB is niet de heilige graag van reviews, maar als ge ziet dat de 74-versie 0,7 punten hoger scoort dan de film van 2017...

Nu ja, de 2017-versie voelt zielloos aan. Veel bekende namen gelijk Judi Dench en Johnny Depp, maar niemand lijkt blij te zijn om in deze film te spelen... Veel CGI dat wordt gebruikt voor de landschap-shots, de Orient express moet deze fabelachtige luxe-trein voorstellen en in deze film is het een locatie die zwaar onderbenut wordt. De humor is zeer flauw en Poirot zijn personage ontbreekt veel menselijkheid zelfs op het cruciale moment dat de film probeert emotioneel te zijn..

Binnenkort de 74-versie eens opzetten. 😅

13 Assassins (2010)

heel goede samurai film die traag opbouwt naar een epische eind battle van zo'n 50 minuten.
kende de film niet en was heel aangenaam verrast.

The man who knew too little.

Mijn wederhelft had zin in een iets luchtigs en grappig. Op Prime op deze film gestoten die er op't eerste zicht wel ok uit zag.
In het kort: Bill Murray komt per ongeluk terecht in een plot om de Russische gezant in London te vermoorden.

Lijkt op het eerste zicht wel een ok plot maar de uitwerkning zo flauw. Het FC De Kampioenen gehalte was immens: misverstand na misverstand, alles heel knullig. Zo'n films moeten het uiteraard niet van hun geloofwaardigheid hebben maar mijn suspension of disbelief werd echt wel héél hard op de proef gesteld.

Terug
Bovenaan