Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

A Clockwork Orange, is dat echt zo'n goede film?
Ik vind dat persoonlijk een behoorlijk overschatte film, maar dat is nogal een onpopulaire mening, zeker onder filmliefhebbers en Kubrick fanboys.

Dat gezegd zijnde, het is wel een impactvolle film met enkele zeer straffe scènes. De moeite om te zien. Maar hij overstijgt imo z’n genre niet, ik beschouw dat als een van de vele goofy dystopische sciencefiction films uit de jaren ‘60 en ‘70. Denk aan Logan’s Run, Fahrenheit 451, Soylent Green, …

Marry me . 2022.
Romantische film met jennifer lopez en owen wilson.

Mooi en ontroerend. Maar owen wilson heeft toch een vreemde neus he. Precies een pindanoot.

The Man in my Basement (2025) - 2/10

Absolute bagger dat nergens over ging en nergens heen ging. De synopsis op Disney+ leek me nochtans vrij intrigerend en dat samen met Defoe deed me denken een goeie thriller voor me te hebben. Gatver, zo vergist zeg. 2 punten voor de acteerprestatie, de rest was een dikke 0.

Mercy, nieuwe film met Chris Pratt. Met de dochter (13) gezien en viel eigenlijk veel beter mee dan ik had gedacht. Niet zo goed als minority report maar in wezen een degelijke film met constant gevoel van spanning toch wel. Einde was ook niet geheel duidelijk voor mij van het begin dus dat was al een meevaller en pluspunt tegenover hedendaagse thrillers/detectives. Dochter vond het ook spannend en ging er best in op.
Vond wel iets te veel gevoel liggen in de reacties van de AI-rechter maar bon.

Van 't weekend eens beginnen aan de Before trilogie met de vrouw. Ik ben benieuwd.

A Clockwork Orange, is dat echt zo'n goede film?
Gisterenavond gestart met Before Sunrise, samen met m'n vrouw. Ik wist oprecht niet of jullie @TRUMP aan het trollen waren en heb verder niets opgezocht omtrent de films.

Eerlijk, we zijn totaal niet mee. We zitten te kijken naar 2 acteurs (serieus wat overacting en gewoon slecht geacteerd) zonder veel inhoud. Mumblecore zoals @Avondland het beschreef was mij vreemd. Na een uur viel ik in slaap en dan hebben we de film afgezet.

We hebben hoe dan ook beslist om vanavond verder te kijken. Ligt het aan de (te) jonge onervaren acteurs? Ligt het aan het feit dat de film ondertussen 30 jaar oud is? Geen idee.

Ik was er dus van overtuigd dat jullie aan het zeveren waren. Tot we daarstraks Imdb erbij namen. Zo'n hoge scores man. Ik snap er niets van. Ik ben van plan om door te trekken en ook alle films te bekijken. Ik moet hier het fijne van weten.

Ik was er dus van overtuigd dat jullie aan het zeveren waren. Tot we daarstraks Imdb erbij namen. Zo'n hoge scores man. Ik snap er niets van. Ik ben van plan om door te trekken en ook alle films te bekijken. Ik moet hier het fijne van weten.
My thoughts exactly. blij dat ik niet alleen sta :D but i must warn you : het wordt er niet beter op ! :D

Gisterenavond gestart met Before Sunrise, samen met m'n vrouw. Ik wist oprecht niet of jullie @TRUMP aan het trollen waren en heb verder niets opgezocht omtrent de films.

Eerlijk, we zijn totaal niet mee. We zitten te kijken naar 2 acteurs (serieus wat overacting en gewoon slecht geacteerd) zonder veel inhoud. Mumblecore zoals @Avondland het beschreef was mij vreemd. Na een uur viel ik in slaap en dan hebben we de film afgezet.

We hebben hoe dan ook beslist om vanavond verder te kijken. Ligt het aan de (te) jonge onervaren acteurs? Ligt het aan het feit dat de film ondertussen 30 jaar oud is? Geen idee.

Zoals ik al eerder zei is het makkelijk aan te geven wie deze films goed zal vinden en wie niet op basis van eerder posts ... en ik wil daarbij ook zeggen dat daar niets mis mee is. Sommige types van films zijn ook niet aan mij besteed en voelen voor mij leeg aan. Toch wil ik proberen uitleggen waarom de Before-series zo goed zijn:

Er is geen plot, geen klassieke spanningsboog, twist, of drama. Als je daarop zit te wachten zal de films snel leeg aanvoelen. De film probeert een gevoel te vangen en geen verhaal, de vluchtige ontmoeting in je twintigerjaren waarbij alles betekenisvol lijkt. Dat licht ongemakkelijke, soms wat geforceerde in het spel van Ethan Hawke en Julie Delpy is eigenlijk perfect passend bij twee jonge mensen die slim willen overkomen, indruk willen maken en tegelijk onzeker zijn. Daarom ga ik absoluut niet akkoord met overacting, het is net omdat je zo gewend bent geraakt aan het typische acteren in Hollywood films dat dit vreemd lijkt.

Je moet de trilogie ook als één geheel zien. geen film over een romantische nacht, maar een studie over idealisme, volwassen worden, relaties en hoe liefde verandert doorheen de tijd.

Zoals ik al eerder zei is het makkelijk aan te geven wie deze films goed zal vinden en wie niet op basis van eerder posts ... en ik wil daarbij ook zeggen dat daar niets mis mee is. Sommige types van films zijn ook niet aan mij besteed en voelen voor mij leeg aan. Toch wil ik proberen uitleggen waarom de Before-series zo goed zijn:

Er is geen plot, geen klassieke spanningsboog, twist, of drama. Als je daarop zit te wachten zal de films snel leeg aanvoelen. De film probeert een gevoel te vangen en geen verhaal, de vluchtige ontmoeting in je twintigerjaren waarbij alles betekenisvol lijkt. Dat licht ongemakkelijke, soms wat geforceerde in het spel van Ethan Hawke en Julie Delpy is eigenlijk perfect passend bij twee jonge mensen die slim willen overkomen, indruk willen maken en tegelijk onzeker zijn. Daarom ga ik absoluut niet akkoord met overacting, het is net omdat je zo gewend bent geraakt aan het typische acteren in Hollywood films dat dit vreemd lijkt.

Je moet de trilogie ook als één geheel zien. geen film over een romantische nacht, maar een studie over idealisme, volwassen worden, relaties en hoe liefde verandert doorheen de tijd.
Dat je kan gaan afleiden a.d.h.v. iemand z'n posts of de film gesmaakt wordt of niet vind ik zever. Ik sta voor alles open.

Before sunrise ook aan begonnen met open mind hoor. Ik wist van het ontbreken van een plot en alles wat je beschrijft, omdat het hier inderdaad al aan bod kwam. En dat is allemaal ok voor mij. Ik ben ook 24 jaar geweest en heb ook dergelijke gesprekken gevoerd met dames. Maar nooit zo onnozel zoals ze hier geportreteerd worden. Het weerspiegeld verre van een echt gesprek imo.

Heel kort na de ontmoeting vragen wat haar eerste seksuele gevoelens waren voor iemand en daarbij 6 keer naar buiten kijken met één opgetrokken wenkbrauw en 3 keer aan uw lip likken terwijl zij wat zit te gniffelen als een kleuter is gewoon cringe. Dat heeft niets te maken met een vluchtige ontmoeting in de 20'er jaren. Alé, ik had toch al wat meer sociale skills dan dat.

Hoe dan ook, ik blijf het een kans geven hoor. Ik hoop dat de maturiteit van de acteurs er bij de 2de film op vooruit is gegaan en de gesprekken meer als 'echt' aanvoelen in plaats van dat ik het gevoel heb naar een toneel zit te kijken.

De scene in de muziekwinkel in de booth daar. Komaan. Dat waren 12 jarigen, geen 20'ers.

Dat je kan gaan afleiden a.d.h.v. iemand z'n posts of de film gesmaakt wordt of niet vind ik zever. Ik sta voor alles open.

Before sunrise ook aan begonnen met open mind hoor. Ik wist van het ontbreken van een plot en alles wat je beschrijft, omdat het hier inderdaad al aan bod kwam. En dat is allemaal ok voor mij. Ik ben ook 24 jaar geweest en heb ook dergelijke gesprekken gevoerd met dames. Maar nooit zo onnozel zoals ze hier geportreteerd worden. Het weerspiegeld verre van een echt gesprek imo.

Heel kort na de ontmoeting vragen wat haar eerste seksuele gevoelens waren voor iemand en daarbij 6 keer naar buiten kijken met één opgetrokken wenkbrauw en 3 keer aan uw lip likken terwijl zij wat zit te gniffelen als een kleuter is gewoon cringe. Dat heeft niets te maken met een vluchtige ontmoeting in de 20'er jaren. Alé, ik had toch al wat meer sociale skills dan dat.

Hoe dan ook, ik blijf het een kans geven hoor. Ik hoop dat de maturiteit van de acteurs er bij de 2de film op vooruit is gegaan en de gesprekken meer als 'echt' aanvoelen in plaats van dat ik het gevoel heb naar een toneel zit te kijken.

De scene in de muziekwinkel in de booth daar. Komaan. Dat waren 12 jarigen, geen 20'ers.
Ik zou zeggen; doe geen moeite :wink:
Goed dat je voor alles open staat maar de 2e film zal je niet beter liggen dan de 1e.

28 years later: the bone temple

Ditmaal wél met de juiste verwachtingen beginnen kijken (in tegenstelling tot bij de eerste) en daardoor ook oprecht genoten van deze film. Verwacht je gewoon niet aan een zombiefilm want dat is het eigenlijk niet meer - of toch zeker niet in de klassieke zin.

Leuk weerzien ook op het einde. Gaan we daar meer van krijgen in het derde/laatste deel?

7/10

Before sunrise hier "overtlaatst" ook nog eens opgezet. In den tijd vond ik die dus echt heel goed, maar nu ook halverwege afgezet. Voelt idd heel geforceerd en waar ik vroeger diepgang in zag zie ik nu tenenkrullende cringe. Het zal de wijsheid (of gebrek daarvan) van de jaren zijn, maar film heeft de tand des tijds niet doorstaan voor mij.

No country for old men - 7/10

Eindelijk deze eens bekeken en ik vond het begin en middenstuk zeer sterk, maar voor mij zakte hij toch wel serieus weg richting het eind.
Misschien waren mijn verwachtingen gewoon véél te hoog, kan ook wel zijn.

Ik zou zeggen; doe geen moeite :wink:
Goed dat je voor alles open staat maar de 2e film zal je niet beter liggen dan de 1e.
Tuurlijk doe ik moeite! Den 2den time (2de helft eerste film) viel beter mee dan het eerste deel. 't Begon wat vorm te krijgen en naarmate het afscheid nadert veranderen de gesprekken in de positieve zin.

Direct er na hebben we de 2de film opgezet. Ze hebben reeds een geschiedenis en zekere maturiteit die ditmaal wél samengaat met het personage. Vanavond kijken we verder. Ik ben aangenaam verrast.

Helaas ben ik gespoiled omtrent de laatste film. Ik weet ondertussen dat hij voor een carrière bij de flikken gaat en zijn mentor een halve psychopaat blijkt te zijn. My nigga.

Incendies

Stond goedkoop op Apple TV en ik ben wel fan van Villeneuve zijn ander werk, dus maar aangeschaft.

Heftige film. Toch wel even stil van geweest nadien. Villeneuve toch ook wel een regisseur die elk genre in beeld kan brengen precies

Diabolic. What a waste of time. Moest horror voorstellen maar was voor mij 1u20 doorworstelen van personages, hun keuzes en soms rare pogingen tot filmische scenes. Enkel het laatste kwartier had dan een soort van potentieel maar toen was het ook de moeite niet meer. Slechtste dat ik in tijden gezien heb.

Caught Stealing: solid 7. Geen film die er bovenuit steekt maar gewoon heel degelijk is. Vlot een uur en drie kwart worden meegesleurd in een interessante wereld met interessante personages.

Before Sunrise

Eerste helft serieus moeten doorbijten. De gesprekken waren inhoudelijk niet interessant, laat staan enigzins realistisch. Maar het slechte acteerwerk was hetgeen mij uit de film haalde. Toch zit er sterke verbetering in naar het einde toe waardoor ik nieuwsgierig was naar de 2de film.

Before Sunset

Compleet andere ervaring dan bij de eerste film. De gesprekken hebben veel meer inhoud en blijven interessant omwille van een reeds opgebouwde geschiedenis tussen de twee. Maar 't is vooral het acteerwerk die pakker beter is imo. De 10 jaar extra ervaring heeft hen duidelijk deugd gedaan. Een rollercoaster van emoties die heel mooi gebracht wordt. Het einde is perfect imo. Het enige wat mij stoorde was de bloom filter die ze er precies over gesmeten hebben. De kwaliteit van het beeld was slechter dan bij de eerste film. Kan ook aan de streaming van Prime liggen. De flashbacks naar de eerste film waren scherp en helder, vandaar dat het zo opviel.

Up next: Before Midnight

Héél benieuwd!

Terug
Bovenaan