Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik probeer hem deze week ook eens te bekijken om toch ook wat mee te zijn met de controversie. Met een neutrale blik zonder mij uit te spreken over politieke insteek en dergelijke moet ik toch serieus fronsen bij hoe deze film als 'top' bestempelt wordt. Uwe Boll heeft zijn carrière gevuld door de ene na de andere complete baggerfilm te maken die met haken en ogen aan elkaar hangt, dus het zou mij precies verbazen dat hij met deze plots wel weet hoe hij een degelijke film moet maken.Citizen Vigilante
(2/10)
Ofschoon ik geen voorstander ben om eenderwelke film te verbieden, begrijp ik wel waar die neiging voor dit misbaksel vandaan komt. Het verhaal van deze film trekt op geen zak en door de boodschap die de film uitdraagt vraag ik me soms af of Uwe Boll inmiddels op de AfD-lijst staat. Het ligt er allemaal zo vingerdik op zodat de onderliggende boodschap een rare bijsmaak heeft. Ranzig, verschraald bier op de Antwerpse Ossenmarkt op een vrijdagochtend om 6u na de studentendoop, ofzo. Het is ook geen nazi-film geworden (daarvoor kijk ik dan naar Kolberg van Veit Harlan of iets van Riefenstahl dat toch nog esthetisch verantwoord is, want fascisme en (amorele) esthetiek zijn onlosmakelijk verbonden), eerder nonkel Frans die zijn zesde Duvel in het zonneke heeft leeggedronken op de jaarlijkse familie-BBQ en zijn State of the Union geeft.
Ik dacht dat dit een soort wraakfilm was, maar ik vind de motivatie van de vigilante weinig overtuigend. Een misnoegde vastgoedmogul. Hadden ze dan niet beter het cliché gekozen waarbij zijn gezin vermoord zou zijn door criminelen en hij Punisher-gewijs op wraaktocht zou gaan? Dan had het verhaal tenminste wat geklopt. Hij overtuigt niet. Het helpt ook niet dat die opgevoerde presentatrice van die regelmatig getoonde nieuwszender de geloofwaardigheid heeft van een DRPK-nieuwslezeres
Op IMDB staat hij nu op 6.7 maar da's toch wel een paar punten te hoog. Met een betere, logische en intelligentere verhaallijn was dit een degelijke wraakfilm geweest maar het is gewoon bagger.Ik probeer hem deze week ook eens te bekijken om toch ook wat mee te zijn met de controversie. Met een neutrale blik zonder mij uit te spreken over politieke insteek en dergelijke moet ik toch serieus fronsen bij hoe deze film als 'top' bestempelt wordt. Uwe Boll heeft zijn carrière gevuld door de ene na de andere complete baggerfilm te maken die met haken en ogen aan elkaar hangt, dus het zou mij precies verbazen dat hij met deze plots wel weet hoe hij een degelijke film moet maken.

prachtige, vermakelijke film, goed verhaal... je merkt duidelijk hoe ver animatie gekomen is als medium, en Pixar is duidelijk meester in het vak. Goede mix van nostalgie en een nieuw verhaal... al snap ik dat sommigen zich storen aan het feit dat Jessie nu meer het hoofdpersonage was en Woody & Buzz eerder sidecharacters.

horror is doorgaans niet mijn favoriete genre, zeker niet t.o.v. sci-fi, maar mogelijks is dit toch mijn favoriete film van het jaar ondanks Project Hail Mary (overige films van dit jaar nog niet zo'n grote impact nagelaten).
Inde Navarrette, damn... topactrice in wording? Hoe die kon switchen tussen enerzijds duidelijk slachtoffer van de situatie tot geobsedeerde...
:
. En rutger hauer als bad guy. deze film is weinig bekend, maar best wel een leuke actie thriller!
wat een scene!Ik vond het wel geslaagd. Al denk ik dat een serieuzere/donkerdere versie meer succes zou gehad hebbenHe-man... Die neemt zichzelf zo echt niet serieus en dat werkt gewoon goed.
6.5/10
Die laatste scene waar zijn team zo aant lachen is met dezelfde mimiek als in de cartoons van in de jaren stileltjes is gewoon zo akward slecht en goed tegelijk
Gisteren Backrooms ook gezien : WTF was da ?Backrooms
Wat een fucking trip haha. Grave film, aanrader!
Laatste keer wel dat ik rond half acht naar de cinema ga. Druk druk druk, veel gebabbel. Volgende keer terug op een casual dinsdagnamiddag of de film van 22u. Anderzijds was het nog weleens leuk om samen met "een publiek" een film te kijken en schrikreacties te horen ipv met 3 in een zaal te zitten.
Los van het rumoer denk ik wel dat ik een nieuwe maat heb gemaakt. Kerel die naast mij ging zitten schoof wat onderuit, beentjes wat uit elkaar, handen op de schoot, vingers in elkaar gevlochten. Denk dat hij de ganse film één keer heeft bewogen. Ideale filmbuur.
idd, vond het ook redelijk crappy. gewoon plat racisme. pas op, ergens zie ik wel waarheden in de film, maar om dat dan zo straight in uw face te gaan werpen naar de kijker, zonder enige nuance. vreemd.Dan toch eens tijd gevonden om Citizen Vigilante te bekijken en kan @Avondland enkel maar bijtreden: 2/10
Positief of negatief?Gisteren Backrooms ook gezien : WTF was da ?

Awel ik weet het vandaag nog altijd niet, denk dat ik nog eens ga moeten kijkenPositief of negatief?![]()
Heb er eerlijk gezegd niet veel van begrepen maar het was wel meeslepend. Heb hetzelfde gevoel op het einde dan in de tijd dat ik the blair witch voor de eerste keer gezien hadBoll blijft ze nochtans maken, brakke films. Daar zit dan toch een verdienmodel in.idd, vond het ook redelijk crappy. gewoon plat racisme. pas op, ergens zie ik wel waarheden in de film, maar om dat dan zo straight in uw face te gaan werpen naar de kijker, zonder enige nuance. vreemd.
ik wou hem per sé zien na die commotie natuurlijk. elon musk had die 3 dagen online aangeboden op X las ik.
maar dat brengt me dan wel bij de vraag: hoe legaal is het om zo'n nieuwe film gewoon online te dumpen om iedereen die te laten bekijken?
Verder: zonder de commotie rond die film, en het feit dat het een Uwe Boll film is, ging ik die nooit gezien hebben.
Dus ja hun plannetje is hierdoor toch maar weer gelukt.
Hoeft niet per se.Boll blijft ze nochtans maken, brakke films. Daar zit dan toch een verdienmodel in.