Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Meh gegarandeerd zeker dat je mij ook nog zou kunnen liggen hebben ergens met "zo'n zaken" (muziek bv al stoten genoeg uitgehaald op quizzen) maar wereldvreemd I am not.Als je nog nooit van Charles Manson hebt gehoord, ben je wel wereldvreemd. Natuurlijk kan je er niet alles van afweten, maar Tate/Polanski is toch wel vrij bekend...
Natuurlijk begrepen ze het niet; je had than in plaats van then moeten zeggen.Ik maakte een tijd geleden op het werk eens de opmerking, geen idee meer in welke context, "all animals are equal, but some are more equal then others." Toch een collega of 4 die er bij zat en mij bekeken alsof ik net iets in het Swahili had gezegd.
Gdvdoeme hé zeg, en dat in zo nen "zie eens hoe slim ik wel niet ben" wijsneus post...Natuurlijk begrepen ze het niet; je had than in plaats van then moeten zeggen.

Omdat Manson toch echt wel heel bekend is, en er heel regelmatig naar gerefereerd wordt?Als je gewoon al de algemene media van enkel dit tijdperk volgt, loop je al gegarandeerd achter, tenzij je er 24/24 bezig met bent. Wat zou een 20'r nu dan moeten weten wat een cult in de jaren 70 teweeg heeft gebracht.
Tijdens mijn studie toen het over Che Guevara ging:Ik maakte een tijd geleden op het werk eens de opmerking, geen idee meer in welke context, "all animals are equal, but some are more equal then others." Toch een collega of 4 die er bij zat en mij bekeken alsof ik net iets in het Swahili had gezegd. Toen ik het hen uitlegde ging er bij geen enkele van hen een belletje rinkelen, geen één van hen had ooit van Animal Farm gehoord. En 3 van hen hadden toch gestudeerd op de hogeschool.
Ik verbaas mij daar toch vaak over, hoe vaak mensen dingen niet weten die ik als algemene kennis of interesse beschouw. Niet dat mij dat beter maakt ofzo hé, absoluut niet.
Ik had er alleszins nog nooit van gehoord. Nooit gezien in school. Niets. Ik kende enkel Charles Manson omdat ik die zelf vroeger nog opgezocht heb op the interwebs.Ik ben die in de cinema gaan zien met vijf andere twintigers en na de film was ik de enige die het verhaal en het einde kon plaatsen de rest had geen idee wat heel de ranch & co had te betekenenlaat staan dat ze verrast waren dat Tate het overleefde en de Manson crew niet.
En dat waren nu toch geen wereldvreemde mensen maar ik was ook wel wat verbaasd.
), maar bovenal ronduit zinderende chemistry tussen Clooney en Lopez, die er echt onvoorstelbaar goed uit ziet in deze film (en bovendien ook zeker goed staat te acteren)Omdat Manson toch echt wel heel bekend is, en er heel regelmatig naar gerefereerd wordt?
Als je gewoon al de algemene media van enkel dit tijdperk volgt, loop je al gegarandeerd achter, tenzij je er 24/24 bezig met bent. Wat zou een 20'r nu dan moeten weten wat een cult in de jaren 70 teweeg heeft gebracht.
Ik maakte een tijd geleden op het werk eens de opmerking, geen idee meer in welke context, "all animals are equal, but some are more equal then others." Toch een collega of 4 die er bij zat en mij bekeken alsof ik net iets in het Swahili had gezegd. Toen ik het hen uitlegde ging er bij geen enkele van hen een belletje rinkelen, geen één van hen had ooit van Animal Farm gehoord. En 3 van hen hadden toch gestudeerd op de hogeschool.
Ik verbaas mij daar toch vaak over, hoe vaak mensen dingen niet weten die ik als algemene kennis of interesse beschouw. Niet dat mij dat beter maakt ofzo hé, absoluut niet.
Kende de quote maar wist niet dat het uit Animal Farm kwam (nooit gelezen -> eentje voor op de watch list.)"all animals are equal, but some are more equal than others."
Bij ons werden Engelstalige boeken veboden op school, alles moest van Nederlandse schrijvers zijnAnimal Farm daarentegen zou je moeten weten omdat hier het een en het ander uit te leren is. Op school te lezen gekregen
, tot mijn groot chagrijn, want ik wou niks liever dan een sci-fi boek (in Nederlandse vertaling) lezen voordragen.Jesus da moet pijn doen zoveel Jef GeeraertsBij ons werden Engelstalige boeken veboden op school, alles moest van Nederlandse schrijvers zijn, tot mijn groot chagrijn, want ik wou niks liever dan een sci-fi boek (in Nederlandse vertaling) lezen voordragen.
Net ook gekeken, zalige filmOut of Sight (rewatch)
Staat nog steeds overeind: goed plot, gebaseerd op het boek van Elmore Leonard, leuke vertelstructuur, heerlijke cameo's (vooral die in de slotscène dan), maar bovenal ronduit zinderende chemistry tussen Clooney en Lopez, die er echt onvoorstelbaar goed uit ziet in deze film (en bovendien ook zeker goed staat te acteren)
8,5/10

Sorry. Wie?Jesus da moet pijn doen zoveel Jef Geeraerts

Amaai seg iedereen kent zijn snoepkes toch zeker?Toen ik in het middelbaar zat was er een gast die noch nooit gehoord had van Napoleon.
Jesus da moet pijn doen zoveel Jef Geeraerts
Was ne goochelaar uit de richting houtbewerking die populair was vroeger, ni zo belangrijk, weinig impact gehad op de wereld.Sorry. Wie?![]()
Hij kon de Brusselmans avant la lettre geweest zijn maar verloor zich in het maken van houten lepels. En dat is wel oprecht een verlies voor de literatuurWas ne goochelaar uit de richting houtbewerking die populair was vroeger, ni zo belangrijk, weinig impact gehad op de wereld.