Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Klein beetje off-topic maar ook helemaal geen apart topic waard:

Spike Lee die blundert. Ik vond zijn films al wat prul en hij stond al gekend om wat idiote uitspraken en gedragingen, maar dit slaat weer alles. :biglaugh:

Hoe moet ik ooit nog zijn andere films iet of wat objectief beoordelen... Ik weet het niet. Onlangs achtergekomen dat 25th Hour ook van hem is en dat heb ik destijd ook maar 6/10 gegeven.

Klein beetje off-topic maar ook helemaal geen apart topic waard:

Spike Lee die blundert. Ik vond zijn films al wat prul en hij stond al gekend om wat idiote uitspraken en gedragingen, maar dit slaat weer alles. :biglaugh:

Hoe moet ik ooit nog zijn andere films iet of wat objectief beoordelen... Ik weet het niet. Onlangs achtergekomen dat 25th Hour ook van hem is en dat heb ik destijd ook maar 6/10 gegeven.
Do The Right Thing nog niet gezien?

Coming to America 2: allez, gezien. Ik heb hem afgezet na een half uur. Half de SNL cast zien passeren en verschillende grote namen, zoals James Earl Jones, Morgan Freeman, En Vogue, maar ik had liever een goede mop zien passeren.

Do The Right Thing nog niet gezien?

Jup, recent nog zelf.

Vond hem te pruimen maar persoonlijk geen meesterwerk. Wel visueel knap maar uiteindelijk vond ik de film en de boodschap helemaal niet zo snugger of indrukwekkend.

Jaja, snijdt racisme best goed aan, zoals Lee dat natuurlijk overmatig graag doet. En daar scoor je sowieso punten mee bij velen, of de film nu goed is of niet. Das een beetje zoals de zoveelste Marvel-film, die geven veel fans ook sowieso een torenhoge score waardoor ratings compleet skewed zijn. Of denk aan Black Panther, dat universeel lof oogste omdat .... de superheld(en) zwart is? Politieke correctheid en woke-culture slaat bij velen zo hard door dat het blijkbaar moeilijk blijft om objectief te blijven want het was echt maar een heel magere superheldenfilm. Dat je gegarandeerd gezeik over je heen krijgt als je over zo'n op handen gedragen film negatief durft te zijn, helpt natuurlijk niet.

Maar goed, terug naar Do The Right Thing. Zal destijds absoluut een ongelooflijke indruk gemaakt hebben gezien het thema en zou in die tijdsgeest gerust ook een puntje meer van me gekregen hebben (8 ipv 7). We spreken ten slotte over de jaren 80 en ondertussen is er nog niet veel veranderd. Dat is echter geen element dat een score kan beïnvloeden, daar staat die los van. Maar vond ik het verhaal, de ontknoping en de handelingen van alle karakters nu zo meeslepend? Nou nee. Ik begrijp wel dat de karakters wellicht bewust zo unlikable werden neergezet, maar het geeft mij net minder feeling met het hele gebeuren. Voelde een beetje aan als een vrij eenvoudig theaterstuk met relatief weinig diepgang. Bovendien waren de acteerprestaties van sommigen, met Lee misschien op kop, evenmin van het niveau 'meesterwerk'.

Green Book (2018) vind ik dan een betere hedendaagse film met racisme als hoofdthema.

Laatst bewerkt:
Shoplifters (2018) - 9/10

Onder de indruk van deze. Ik heb verschillende films van deze regisseur staan dus ben benieuwd.

Kung Fu Hustle (2004) - 8/10

Rewatch en toch paar keer gelachen. Een film die zichzelf niet te serieus neemt en daar zijn sterkte uit haalt. Niet te lang en toffe actiescenes. Doet er mij aan denken dat ik ook nog eens naar Black Dynamite (2009) moet kijken.

Toy Story 4 (2019) - 7/10

Ik hoop dat het de laatste was want nu heb ik het echt gehad. Niveau bleef voor TS2&3 hoog maar het nieuwe is er nu echt wel af. Niets mis mee en grafisch mooi (in zijn genre) maar verder is alles wel gezegd.

Victoria (2015) - 7.5/10

Goh, nipt 7.5 en geen 7. Leuk maar vond hem bij momenten wat vervelen, mijn suspense of disbelief viel met momenten wat weg (Victoria be stupid) en de long take vond ik nu niet bepaald veel meerwaarde bieden. Die long take was wrs ook waarom de film soms wat ging vervelen.

The Room (2003):

Dank je aan de troll die James Franco noemt zodat ik deze film moest zien... Het was wel inderdaad een zo slecht dat hij goed wordt film. Hetgeen dat het meest slecht is zijn de dialogen gevolgd door acteerprestaties en het script, maar er zijn andere elementen die ook echt niet goed zijn. Ook de end credits scène of de eerste scène zegt al heel veel film.

Lijkt soms wel op Samson & Gert, maar in plaats van dat iedereen moet kloppen omdat de bel het niet doet, komt iedereen gewoon maar binnen. Personen met een IQ van 70 die allemaal geen enkele hobby hebben buiten maar zeggen over hoe goed en gevoelig Johnny is, en dat hij hun favoriete klant is, of hun favoriete beste vriend is. En een beetje American football op de meest ongepaste momenten. Ja, komt ervan als niemand een deftige introductie krijgt. Het toppunt was de introductie van
twee random mensen die een beetje seks hebben in zijn huis... betrapt worden, niemand die boos wordt, ze begrijpen het wel, gaan weg, komt die ene zijn onderbroek nog eens halen, vertelt het dan aan Johnny die er ook wel mee kan lachen, en valt hij plots op een vuilbak.

Dan nog eens die superlange scènes over hoe hij
die recorder installeert bijvoorbeeld.
of in dat restaurant als ze een drankje bestellen. Komaan, hoe een saai leven hebben die mensen dan wel niet. De end credits muziek is ook zo grappig.
De hoofdpersonage pleegt zelfmoord, en dan zitten ze maar wat romantieke muziek op de end credits te spelen.
Het zit hem niet alleen in de obvious: "Anyway, how's your sex life" dialogen of de overacting zoals een "You're tearing me apart", maar het zit hem ook echt in de details, en dat maakt het echt wel een niet-intentioneel grappige film.
Dan nog eens die moeder van de vriendin die plots random eventjes zegt dat ze borstkanker heeft alsof het om een fait divers gaat, en niemand er een fuck omgeeft.
. Ook echt een groot vraagteken waar dat budget van 6 miljoen naartoe ging. Voor een dom stationsromannetje met dialogen waar je kriebels kan krijgt, geschreven door een mens die evenveel verstand heeft over seks als een vierjarige.

Wiseau lijkt mij ook wel een extreme narcist. Lijkt een beetje op hoe een depressieve versie van Trump een film zou regisseren.

The Room (2003):

Dank je aan de troll die James Franco noemt zodat ik deze film moest zien... Het was wel inderdaad een zo slecht dat hij goed wordt film. Hetgeen dat het meest slecht is zijn de dialogen gevolgd door acteerprestaties en het script, maar er zijn andere elementen die ook echt niet goed zijn. Ook de end credits scène of de eerste scène zegt al heel veel film.

Lijkt soms wel op Samson & Gert, maar in plaats van dat iedereen moet kloppen omdat de bel het niet doet, komt iedereen gewoon maar binnen. Personen met een IQ van 70 die allemaal geen enkele hobby hebben buiten maar zeggen over hoe goed en gevoelig Johnny is, en dat hij hun favoriete klant is, of hun favoriete beste vriend is.
40.gif

Fast & Furious 9. Vond hem echt wel goed, dikke 8. Veel slechte reviews van gezien maar ik denk dat mensen een nieuwe Villeneuve ofzo verwachten? Het is zo over the top dat het vermakelijk wordt, en voor de cheesy oneliners en flinterdun plot moet je gewoon efkes uw hersenen uit zetten. 'T is gewoon een bombastische cinema-ervaring en dat doet ie heel goed.

I mean, they shot a Pontiac Fiero in space while driving it in diving suits... zo serieus is die film dus :p

Kung Fu Hustle (2004) - 8/10

Rewatch en toch paar keer gelachen. Een film die zichzelf niet te serieus neemt en daar zijn sterkte uit haalt. Niet te lang en toffe actiescenes. Doet er mij aan denken dat ik ook nog eens naar Black Dynamite (2009) moet kijken.
Heb die in 2005, op een maand tijd, zestienmaal bekeken :clap:.
Elke tien minuten een sterkere groep / personage, die de andere overtreft. Meer moet dat niet zijn.
De dans van 'The Axe Gang'; het tenenkrullend acteren van de sloppenwijkbewoners; de dikke vriend; het muziekduo; The Beast en het einde. Werkelijk alles van de film is :love:.

Hunt for the Wilderpeople: 7/10

Eerst dacht ik, zo ongeloofwaardig en zoveel onzin, maar dan dacht ik even aan de zoektocht naar Jurgen Conings, en dan dacht ik... eigenlijk is dit best wel een realistische film.

Anyway, leuk en vermakelijk. Niet hoogstaand, maar wel een dikke zeven.

Terug
Bovenaan