Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

71.
tv.png
F.C. De Kampioenen: Kampioen zijn blijft plezant (Eric Wirix, 2013)
eye.gif
:: 4.0
giphy.gif

I know right. En dan nog is een rewatch nadat ik die toen in de cinema ben gaan zien (tegen mijn goesting, don't ask, de wonde is nog heel).

Ook ergens omdat ik wel interesse heb in de Belgische film, gekoppeld aan de interesse naar hoe slecht iets kan zijn. Wel, een derde keer zit er toch niet in.

Ja ik weet het niet hoor.

Maar het is nu toch ook niet dat "Team Spirit" zoveel beter is dan F.C. De Kampioenen. Het is gewoon dat het voor een "intelligent persoon" of "intelligente community" erg in is om op de kampioenen te haten voor weet ik veel welke reden. Maar als je dan Team Spirit dan plots 8/10 geeft. Tja.

Zoveel beter wordt er daar niet in geacteerd hoor.

Ik snap dat je dat denkt, maar ik heb oprecht genoten van het herbekijken van Team Spirit. Blame it on nostalgie en Axel Daeseleire. Zo plat als iets maar heerlijk vind ik het.

Daarmee behoor ik dan niet tot de goede smaak-club maar frankly, I don't give a damn.

Dear Zachary: A letter to a son about his father (2008). 8/10.
Een documentaire gemaakt door een amateur film maker over zijn beste vriend. Het is best dat je er niets over opzoekt voordat je hem bekijkt.
De premise van de docu is dat de makers beste vriend vermoord is en een nog ongeboren zoon heeft die jammer genoeg zijn vader nooit zal leren kennen. Om deze reden gaat de maker op een soort roadtrip om familie en vrienden op te zoeken en deze te interviewen over wat voor persoon de vader was.

Het is een documentaire, maar natuurlijk totaal niet subjectief, de editing etc is ook niet van de hoogste kwaliteit. MAAR de docu vervult het doel van de maker wel heel goed. Tijdens deze film heb ik gehuild, gelachen en ben ik razend geweest. Als je goed onthoudt voor wie deze film eigenlijk gemaakt werd (de vrienden en familie) is het echt wel een emotionele reis die je je nog lang zult herinneren. Zeker een must watch imo.

Fear Street part 1: 1994

Net niet tot de helft geraakt, en dan af gezet. Dat gebeurt echt niet gauw, normaal kijk ik 99% van mijn films uit, zelfs al boeit het voor geen meter, maar dit kon ik gewoon niet volhouden. Bijgevolg ook geen score.

Days of Thunder

Was wel vermakelijk, niet meer dan dat. 7/10

Spiral

Meeeeeeeeeeh, kan niet zeggen dat hij slecht was maar...Het verhaal is flinterdun en halverwege weet je eigenlijk al wie de bad guy/girl is als je een beetje oplet. Zeker geen film om in de bioscoop te zien maar bon.

6,5/10

Riphagen: the Untouchable. Waargebeurd over een Nederlander, Andries Riphagen, die voor de SD werkte en zich ook verrijkte door zich voor te doen als vriend voor Joden. Hij nam al hun bezittingen over en gaf daarna een lijst door aan de Duitsers voor vervoer naar de kampen.

The last days: Geen film, docu. Over Hongaarse Joden in het laatste jaar van de oorlog. Het is hartverscheurend hoe dichtbij die mensen waren om die wreedheid niet meegemaakt te hebben. Kwestie van maanden.

I know right. En dan nog is een rewatch nadat ik die toen in de cinema ben gaan zien (tegen mijn goesting, don't ask, de wonde is nog heel).

Ook ergens omdat ik wel interesse heb in de Belgische film, gekoppeld aan de interesse naar hoe slecht iets kan zijn. Wel, een derde keer zit er toch niet in.
wij zijn zo met het hele gezin naar de derde kampioenen gaan kijken in de cinema.
Reden: de zoon had samen met zijn scouts een figurantenrol op het einde vd film (als ze dat groot spandoek openspannen voor DDT)
Wij vol spanning aant kijken naar die scenes om toch maar een glimp te zien van hem.
NIKS, NADA, rien de knots. Dat was zo snel gemonteerd en dan de kinderen nog goed wazig op de achtergrond dat ge niks of niemand herkende
Ge zegt soms van gezinsdrama’s …

Ja ik weet het niet hoor.

Maar het is nu toch ook niet dat "Team Spirit" zoveel beter is dan F.C. De Kampioenen. Het is gewoon dat het voor een "intelligent persoon" of "intelligente community" erg in is om op de kampioenen te haten voor weet ik veel welke reden. Maar als je dan Team Spirit dan plots 8/10 geeft. Tja.

Zoveel beter wordt er daar niet in geacteerd hoor.
Het verschil is dat team spirit nog iets origineel probeerde te brengen terwijl de kampioenen al helemaal uitgemolken waren tegen dat de film er kwam

Kick-Ass 2: domme film met kak-pis niveau van humor. Latig ook dat er constant naar de eerste film wordt verwezen.
Nee is een geweldig goede sequel. Jij snapt het gewoon niet vrees ik.
Pis kak ? Vanwaar haal je dit nu weer. Geen enkele keer verlagen ze tot dit niveau

Nee is een geweldig goede sequel. Jij snapt het gewoon niet vrees ik.
Pis kak ? Vanwaar haal je dit nu weer. Geen enkele keer verlagen ze tot dit niveau
Maar kom aan gast. Kick Ass was erg goed, maar de sequel getuigt van zo een puberaal slechte smaak dat zelfs Jim Carrey er niks meer mee te maken wou hebben.

Maar kom aan gast. Kick Ass was erg goed, maar de sequel getuigt van zo een puberaal slechte smaak dat zelfs Jim Carrey er niks meer mee te maken wou hebben.
Dit.
Kick-Ass vond ik schitterend. Was dus hyped voor de sequel, Jim Carrey leek mij ook de geknipte man voor zo'n film, maar wát een klotefilm was dat :( enorme teleurstelling.

Kick ass 2 was inderdaad wel een gemiste kans. Was 11 toen de eerste uitkwam (het mcu was 2 of 3 films ver) en na al die x-men films was het cool om dit te zien, vooral omwille van de humor. Als puber vond ik de sequel nog wel lachen maar denk niet dat ik die nog eens wil terug zien

Het verschil is dat team spirit nog iets origineel probeerde te brengen terwijl de kampioenen al helemaal uitgemolken waren tegen dat de film er kwam
Team Spirit is een exacte kopie van All Stars. Weinig origineel dus 😉
(met nadien ook "All Stars: De Serie")
Maar goed, voor Vlaanderen was het origineel toen.

Het succes van FC De Kampioenen begrijp ik ook totaal niet. Maar smaken verschillen zeker?

Laatst bewerkt:
Het succes van FC De Kampioenen begrijp ik ook totaal niet. Maar smaken verschillen zeker?
Moet dat ook wat in zijn tijd kaderen. Toen de VRT met de kampioenen afkwam had die zender een heel grijs en saai imago, zeker met de komst van VTM. Met de kampioenen brachten ze aanvankelijk ook humor met wat drama tussen wat later vervelde tot bordkartonnen stripfiguren Die eerste 8 seizoenen waren ook wel nog ok maar daarna ging het bergaf zeker toen Ann Swartenbroeckx zich met het scenario ging moeien

Terug
Bovenaan