Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Flu:
Zuid Koreaanse Pandemic film, het is geen Train to Busan, maar ik zat de hele film toch wel op het puntje van mijn stoel.
The Hurt Locker:
Vond hem minder goed dan de eerste keer dat ik hem gezien had. Maar de manier waarop Kathryn Bigelow de addiction to war van Renner's karakter laat zien, blijft wel goed.

Hard to kill
7/10

Lang gelede gezien maar dankzij Netflix nog eens opgezet. Steven Seagal blijft zijn vijanden dood fluisteren😁 De intro met de muziek vond ik heerlijk nostalgisch. Die typische muziek van die tijd voor zo een actiefilm.. ben te oud aan het worden.😨

Judas and The Black Messiah: Aangenaam verrast door deze film. Ik kende Malcolm X en MLK natuurlijk wel maar had eigenlijk nog nooit van Fred Hampton gehoord (weet wel niet hoe waarheidsgetrouw de film is). Vind hem best aan te raden!

Vice (2019)

Lang geleden dat ik me nog zo geërgerd heb aan een film. Nuja, 'film', eerder 'Tegen de Sterren op speelt de wiki-pagina van Dick Chaney na' terwijl de regisseur alles doet om mij te proberen irriteren met on-the-nose regiekeuzes en truukjes, karikaturale personages en andere geinigheden. Zelf de acteertruckjes van Bale begonnen me na een tijd te ergeren. Hij is entertainent, dat wel, maar een film met zo'n monsterlijk onderwerp mag wel wat meer zijn dan dat

3/10

Gunpowder Milkshake (2021): op 't eerste zicht wel fun en ziet er afgelikt uit. Maar op 't einde voelt het wat leeg aan eigenlijk. Ook hoofdactrice kon mij niet volledig overtuigen in haar rol. 6.5/10

Vice (2019)

Lang geleden dat ik me nog zo geërgerd heb aan een film. Nuja, 'film', eerder 'Tegen de Sterren op speelt de wiki-pagina van Dick Chaney na' terwijl de regisseur alles doet om mij te proberen irriteren met on-the-nose regiekeuzes en truukjes, karikaturale personages en andere geinigheden. Zelf de acteertruckjes van Bale begonnen me na een tijd te ergeren. Hij is entertainent, dat wel, maar een film met zo'n monsterlijk onderwerp mag wel wat meer zijn dan dat

3/10
Vond die echt goe?

TURBULENCE

ongelofelijk energie vretende, domme film eigenlijk met een irritante ray liotta.
echt geen topper. dit jaar kwamen con air & air force one uit. dat waren pas vliegtuig films :)

The Killing of a Sacred Deer (2017): 9/10 Beter dan ik had verwacht. Ook wel tof en ongemakkelijk tegelijkertijd
Ginger Snaps (2000): 8/10 Toffe horrorflick

Komende dagen begin ik aan de Apu trilogie normaalgezien, gezien die nu ook nog net als Killing of a Sacred Deer op VRT NU staan.

Meh, ik begrijp echt niet wat mensen zo goed vonden aan Killing of a Sacred Deer, behalve misschien de eerste veertig minuten ofzo, toen de film nog vreemd en mysterieus was. Daarna is het gewoon afwachten to wat je weet wat gaat komen effectief gebeurt. Coole muziek en soud design though.

The Texas Chainsaw Massacre (03)

Op zich een redelijke remake die een soortgelijk vuil sfeertje heeft als het origineel, maar er scheelt iets aan. De film is enerzijds erg sadistisch qua toon, op het afstompende af, maar is wanneer het op de kills aankomt dan weer verrassend mak ( Bijna alles gebeurt off camera of net niet in beeld om toch maar de r rating niet naar een nc17 te drijven.)

Dat zorgt voor een film die een raar soort spagaat maakt van tegelijk erg nasty willen overkomen, maar ook het lef niet hebben om volluit te gaan.

Toch hulde voor de persoon die het een goed idee vond om Jessica Biel in een croptop eerst door een ijskoud slachthuis te sturen en dan de sprinklers aan te zetten. Kijk, dat noem ik dan wel geinspireerd en lijkt me een classic Michael Bay move.

There Will Be Blood (2007): 7/10 Net iets beter dan verwacht (voor mij). Mijn favoriete PTA tot dusver, maar toch een film die zal moeten groeien denk ik. Bepaalde zaken worden erg goed gedaan. Ik zie wel wat anderen er goed in zouden kunnen vinden, maar voor mij is het gewoon oké/ tot ja best goed. Maar nog geen echte fav van mij, wellicht door de voor mij te hoge focus op religie en familiewaardes. Al heb ik een vermoeden dat The Master me nog net iets meer zou (kunnen) liggen, en van Phantom Thread verwacht ik nu ook meer. Magnolia ga ik ook nog eens herzien, en misschien als die meevalt, zal ik dat ook voor Boogie Nights nog eens doen, maar die twee vielen flink tegen laatste keer, maar deels omdat ik me niet kon concentreren toen.

Uncut Gems (2019): 10/10 Beste adrenaline/rollercoaster trip ooit. Extreem chaotisch en hectisch maar op een goede manier, en is een film die er perfect in slaagt om dat gevoel over te brengen, en meer zelfs: dat als geen ander weet te doen. Bovendien gewoon enorm spannende film. Alsof de Safdie gebroeders echt niets verkeerd kunnen doen voor mij, gezien ik ook al fan was van Good Time.

Benedetta (2021)

Heb me tijdens de eerste lockdown wat verdiept in Paul Verhoeven (bio gelezen, heel wat lange interviews op youtube gezien, docu over Showgirls,...) en dus keek ik enorm uit naar zijn nieuwste worp. De film bracht wat ik er ongeveer van verwacht had: intrigerend verhaal dat misschien net iets te veel van de 'Verhoeven-saus-' gekregen heeft zodat het ietwat over de top aan voelt. Bij zijn vorige, het sublieme Elle, heeft hij zich iets meer kunnen inhouden wat toch een betere film opleverde. Glansprestatie van de Belgische Virginie Efira wel (wat een vrouw, trouwens!)

7/10

There Will Be Blood (2007): 7/10 Net iets beter dan verwacht (voor mij). Mijn favoriete PTA tot dusver, maar toch een film die zal moeten groeien denk ik. Bepaalde zaken worden erg goed gedaan. Ik zie wel wat anderen er goed in zouden kunnen vinden, maar voor mij is het gewoon oké/ tot ja best goed. Maar nog geen echte fav van mij, wellicht door de voor mij te hoge focus op religie en familiewaardes. Al heb ik een vermoeden dat The Master me nog net iets meer zou (kunnen) liggen, en van Phantom Thread verwacht ik nu ook meer. Magnolia ga ik ook nog eens herzien, en misschien als die meevalt, zal ik dat ook voor Boogie Nights nog eens doen, maar die twee vielen flink tegen laatste keer, maar deels omdat ik me niet kon concentreren toen.
Dat zijn net twee van de hoofdonderwerpen van de film... Stoort het je dan ook dat de film focust op ambitie en macht? :thinking:

Het lijkt me duidelijk dat de film een enorm cynische blik werpt op de waarden die Amerika zogezegd hooghoudt, maar ook aantoont wat voor een facade ze zijn.

De enige familierelaties die er zijn, zijn ofwel vervalst ofwel verzuurd. Paul verkoopt het lot van zijn familie aan de hebberige handen van Daniel en verlaat hen met zijn winst. Eli is een fanatieke gek die geen respect heeft voor zijn eigen ouders. Daniel adopteert een klein kind om aan zijn kopers te kunnen tonen dat hij een familieman is, maar we zien duidelijk dat hij helemaal geen liefdevolle vader is. En dan heb je Henry, die doet alsof hij Daniels broer is om wat geld uit hun 'verwantschap' te persen, en maar bekoopt dit met zijn leven.
En ja, de kritiek op religie (of op zijn minst de functie van de kerk) is ook wel duidelijk. Daniel die de mis een 'goddamn hell of a show' noemt, zich laat dopen om zijn zakelijk netwerk te verbreden ('there's a pipeline') en uiteraard de fenomenale scène met de wel zeer finale vernedering van de 'false prophet'

Toch hulde voor de persoon die het een goed idee vond om Jessica Biel in een croptop eerst door een ijskoud slachthuis te sturen en dan de sprinklers aan te zetten. Kijk, dat noem ik dan wel geinspireerd en lijkt me een classic Michael Bay move.
En vergeet de overdaad een Biel-jeans-ass-shots niet ... uiterst smaakvol 👌.

Terug
Bovenaan