Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Chaser:
Wat een top thriller, Korea doet het weer. Vanaf het begin al weten wie de moordenaar is, hem zelfs gearresteerd zien worden en hem horen bekennen in de eerste helft maar toch blijft het een spannende film. Het hoofdpersonage is ook geen 'goed' persoon, tis eigenlijk een smeerlap maar je blijft voor hem voelen. Ik begin ook het gevoel te krijgen dat Koreanen hun politie systeem niet bepaald appreciëren met de manier waarop ze afgebeeld worden in de meeste thrillers... Wat me ook steeds opvalt is hoe goed Koreaanse kind acteurs wel niet acteren, echt wel indrukwekkend.

Dune (2021):

Gisteren de avant-première van Dune gezien. Ik kende de saga eerlijk gezegd niet, maar deze film, wauw. Twee uur en half is al redelijk stevig, maar de opbouw is echt geweldig. Casting van hoog niveau. Je moet fan zijn van het genre, maar dit heeft me echt hooked voor het vervolg. Ga misschien zelfs de boeken lezen. Het lijkt op een mix van star wars en GoT.

A bout de soufflè [Breathless] (1960): 3/10
Bi-mong [Dream] (2008): 9/10

Dream-001.jpg

Ik heb hem gezien via VRT NU, maar het is echt totaal mijn ding niet. Het kwam wat amateuristisch over, en op basis van vergelijkbare films dat ik gezien heb, wordt die indruk bevestigd. Les quatre cent coups ligt me een stuk beter bijvoorbeeld. Ik denk dat Godard gewoon niet aan mij besteed is. Vooral de grote hoeveelheid oninteressante koetjes-en-kalfjes dialogen, en vele referenties naar die tijd aan eigentijdse dingen van toen, voelt het toch vrij gedateerd aan. Daarnaast ook niet echt personages waar ik me in kan inleven. Misschien een invloedsrijke film, maar zoals ik zeg, hou ik daar echt geen rekening mee. Ik ken daar ook niets van. Maar gedateerd is het voor mij wel. En vooral behoorlijk saai.

De eerste keer dat ik die zag was ik ook niet onder de indruk. Sindsdien nog een hoop van zijn films gezien die ik wel goed vond, bij een rewatch van bout de souffle was ik wel mee. Ben wel fan van godard: le mepris, pierrot le fou, week end, alphaville, band a part...pareltjes imo.

Dune (2021):

Gisteren de avant-première van Dune gezien. Ik kende de saga eerlijk gezegd niet, maar deze film, wauw. Twee uur en half is al redelijk stevig, maar de opbouw is echt geweldig. Casting van hoog niveau. Je moet fan zijn van het genre, maar dit heeft me echt hooked voor het vervolg. Ga misschien zelfs de boeken lezen. Het lijkt op een mix van star wars en GoT.
ik deel je mening, maar ik en vrijwel alle andere mensen in de zaal hadden niet door dat er nog een vervolg komt. was wel een teleurstelling op einde 😅

Vooral de grote hoeveelheid oninteressante koetjes-en-kalfjes dialogen, en vele referenties naar die tijd aan eigentijdse dingen van toen, voelt het toch vrij gedateerd aan. Daarnaast ook niet echt personages waar ik me in kan inleven. Misschien een invloedsrijke film, maar zoals ik zeg, hou ik daar echt geen rekening mee. Ik ken daar ook niets van.
Je ziet nu toch ook waar Tarantino zijn inspiratie is gaan halen?

ERASER

heerlijk toch zo'n films.

and remembah: I VEURK ALOON !

of: you've just been erased ! :D

Oei, ik was precies toch wat teleurgesteld van Dune. Op zich geen slechte film, nooit verveeld, maar ik vond dat het verhaal nogal rushed aanvoelde (succes voor de kijkers die nooit Dune gelezen hebben) en tegelijk overkwam als één langgerekte intro. Het lijkt pas te beginnen en dan komen de end credits aanrollen.

En ik weet dat Zimmer niet bekend staat om zijn subtiliteit, maar de score was voor mij vaak iets te theatraal en hevig. Haalde mij met momenten gewoon uit de film.

Oei, ik was precies toch wat teleurgesteld van Dune. Op zich geen slechte film, nooit verveeld, maar ik vond dat het verhaal nogal rushed aanvoelde (succes voor de kijkers die nooit Dune gelezen hebben) en tegelijk overkwam als één langgerekte intro. Het lijkt pas te beginnen en dan komen de end credits aanrollen.

En ik weet dat Zimmer niet bekend staat om zijn subtiliteit, maar de score was voor mij vaak iets te theatraal en hevig. Haalde mij met momenten gewoon uit de film.
Bwa ik vond het tempo wel goed zitten.
Eerste deel nog opt gemak de wereld uitleggen en wat wat is en het tweede deel meer actie. Vermoed dat ze de verhaallijnen van Thufir Hawat en Gurney Halleck uit de boeken wel gaan houden voor part 2. Die hadden hier misschien nog in gepast maar denk dat die beter tot hun recht gaan komen als je die in 1 film steekt en afrond zoals nu al gedaan is met Idaho en Kynes.

Bwa ik vond het tempo wel goed zitten.
Eerste deel nog opt gemak de wereld uitleggen en wat wat is en het tweede deel meer actie. Vermoed dat ze de verhaallijnen van Thufir Hawat en Gurney Halleck uit de boeken wel gaan houden voor part 2. Die hadden hier misschien nog in gepast maar denk dat die beter tot hun recht gaan komen als je die in 1 film steekt en afrond zoals nu al gedaan is met Idaho en Kynes.

Ik vond het tempo (als niet-lezer) ook wel oké zitten. Ook vond ik de muziek eerder positief. Wat ik me wel bedacht:

Geen goedkope casting om Jason Momoa en Oscar Isaac meteen dood te laten gaan

Terug
Bovenaan