Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Lawrence of Arabia van David Lean opgenomen en momenteel in stukken aan het zien (baby in huis en het is mijn vrouw haar ding niet). Prachtige epische cinema. Nu hopen dat ze binnenkort Dr. Zhivago van Lean uitzenden, dat is mijn favoriet.

Lawrence of Arabia van David Lean opgenomen en momenteel in stukken aan het zien (baby in huis en het is mijn vrouw haar ding niet). Prachtige epische cinema. Nu hopen dat ze binnenkort Dr. Zhivago van Lean uitzenden, dat is mijn favoriet.

Ik weet niet of een gebrek aan ondertitels een probleem is, maar ik zou BBC One en Two wat in de gaten houden. Ze programmeren geregeld een klassieker op zaterdag- en zondagnamiddag, heb zo Dr. Zhivago in de kerstvakantie opgenomen. Moet 'm nog zien maar Lawrence of Arabia vond ik ook fantastisch.

Om verder te gaan met een klassieker: Some Like It Hot (1959). Geweldige komedie over 2 muzikanten die besluiten zich verkleed als vrouw aan te sluiten bij een vrouwelijke band om aan gangsters te ontkomen. Ik lag misschien niet continu over de grond te rollen van het lachen maar heb wel de hele tijd met een glimlach op het gezicht zitten kijken. Geweldige acteerprestaties van Jack Lemon en Tony Curtis die zich er helemaal in smijten.

Heb me, met Solo: A Star Wars Story voor het eerst in jaren nog eens aan een film uit de Star Wars franchise gewaagd en ik moet eerlijk zeggen dat ik het me niet beklaagd heb: Jolly good fun!

Ik weet niet of een gebrek aan ondertitels een probleem is, maar ik zou BBC One en Two wat in de gaten houden. Ze programmeren geregeld een klassieker op zaterdag- en zondagnamiddag, heb zo Dr. Zhivago in de kerstvakantie opgenomen. Moet 'm nog zien maar Lawrence of Arabia vond ik ook fantastisch.
Teletekst opzetten tijdens het bekijken en je hebt Engelse ondertiteling! Op BBC First staan ook zeer goede series en die worden zelfs standaard Nederlandstalig ondertiteld.

Was nooit grote fan van Dr. Zhivago. Wel van Nicholas & Alexandra, een prachtig historisch epos in dezelfde lijn met wat Lean toen aan het doen was.

De reden dat Black Panther voor mij boven de rest uitschiet is simpel: Robert B Jordan (zowel de rol als de acteerprestatie). De enige van al de Marcel-films (ik doe mee) met een interessante villain die perfect werkt als foil voor de held. Alhoewel, Guardians of the Galaxy 2 deed dat ook goed.
Michael in een marcelleke blijft nog steeds Michael, hoor.

Heb me, met Solo: A Star Wars Story voor het eerst in jaren nog eens aan een film uit de Star Wars franchise gewaagd en ik moet eerlijk zeggen dat ik het me niet beklaagd heb: Jolly good fun!
Bold statement time: beste Star Warsfilm sinds The Empire Strikes Back

Zijn die Kingsman-films de moeite?

Ik wil Solo: A Star Wars Story ook eens bekijken maar iedereen vond Rogue One ook super goed en ik ben daar na 3/4 van de film uit de bioscoop gestapt omdat ik het zo saai vond :p

Zijn die Kingsman-films de moeite?

Ik wil Solo: A Star Wars Story ook eens bekijken maar iedereen vond Rogue One ook super goed en ik ben daar na 3/4 van de film uit de bioscoop gestapt omdat ik het zo saai vond :p
Ik vind de Kingsman films, en zeker de eerste wel de moeite. Het is wel over de top, maar dat maakt het net leuk. Het contrast tussen het afgeborstelde, Britse uiterlijk van de personages en de R-rated stuff is echt wel goed gedaan. Is eigenlijk een perfecte vrijdag-zaterdag avond film.

Solo zou ik gewoon overslaan, backstory voor karakters die absoluut geen backstory nodig hadden.

Solo zou ik gewoon overslaan, backstory voor karakters die absoluut geen backstory nodig hadden.
Dat argument klopt wss als je het als deel van de Star Wars Franchise ziet.
Maar gezien ik bijna niets heb met die franchise kon ik wel genieten van deze avonturenfilm

Dat argument klopt wss als je het als deel van de Star Wars Franchise ziet.
Maar gezien ik bijna niets heb met die franchise kon ik wel genieten van deze avonturenfilm
Tgoh, ik vind de originele trilogie goede films maar ik zal niet meteen zeggen dat ik er enorme voeling mee heb. Mij stoort het gewoon dat Solo gewoon exact hetzelfde verhaal verteld en de continuïteit een beetje breekt. En je kan nu eenmaal de films niet volledig van elkaar los kijken.

De hele story arc van Han Solo in de origine trilogie is dat hij gaat van een smokkelaar die enkel aan zichzelf en het geld denkt evolueert naar in wezen een held. En in Solo gaat hij ook van smokkelaar die enkel om het geld geeft naar held. Maar bon, soms kan ik me wat te veel inleven in films
unsure.gif

En in Solo gaat hij ook van smokkelaar die enkel om het geld geeft naar held
Ben ik het niet helemaal mee eens
Hij wil in eerste instantie weg van de planeet en daarna terug naar zijn vriendin, en ja daar heeft hij geld voor nodig

Laatst bewerkt:
De Kingsman-films eens checken en Solo laten voor wat het is. Thanks guys!
De eerste Kingsman vond ik echt zalig, het vervolg een heel stuk minder. Wel al even geleden dus weet niet meer precies waarom :p
Solo zou ik toch ook eens een kans geven, inderdaad een van de beste Star Wars films. Argument dat backstory voor Han & Chewie niet nodig is, is wel valid, maar doet niks af aan de kwaliteit van de film vind ik.

De zondag afgesloten met the imitation game. Een film die ik al tijd wil zien maar nooit echt de moeite voor heb gedaan om eraan te beginnen.
Staat The Imitation Game op Netflix?
Wil die al een tijdje zien, afgelopen weekend nog opgezocht op Netflix. Vreemd.

Ik zag dat passeren en dacht amai, ne film van 4 uren. Uit nieuwsgierigheid eens opgezocht op imdb. Ik wist niet wat ik zag/las.
Ik dacht oprecht dat het een grap was. Maar dat blijkt dus echt een prachtige film te zijn?

Staat The Imitation Game op Netflix?
Wil die al een tijdje zien, afgelopen weekend nog opgezocht op Netflix. Vreemd.

Ik zag dat passeren en dacht amai, ne film van 4 uren. Uit nieuwsgierigheid eens opgezocht op imdb. Ik wist niet wat ik zag/las.
Ik dacht oprecht dat het een grap was. Maar dat blijkt dus echt een prachtige film te zijn?
Die film is zeker prachtig, op vele vlakken baanbrekend en toonaangevend. 4 uur is inderdaad lang, al is dat relatief. De laatste Avengersfilm duurde ook 3 uur.

De eerste Kingsman vond ik echt zalig, het vervolg een heel stuk minder. Wel al even geleden dus weet niet meer precies waarom :p
Solo zou ik toch ook eens een kans geven, inderdaad een van de beste Star Wars films. Argument dat backstory voor Han & Chewie niet nodig is, is wel valid, maar doet niks af aan de kwaliteit van de film vind ik.
2nd over Kingsman. Eerste top, 2de toch een pak minder.

LAST VEGAS.

leuke comedy, had hem nog niet gezien... typische john tureldinges film,
met een problematiek rond ouder worden, maar luchtig gebracht.

Terug
Bovenaan