Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

DISTRICT 9..... MEH.

ik had die bij zn release gezien, dacht misschien wat te jong indertijd, ik geef die nog een nieuwe kans.

echter deze keer heb ik hem zelfs niet uit gekeken.

Komaan, ik lees op imdb dat velen dit als een realistische toekomst zien?? ben ik dan te ouderwets, en dit als pure bullshit zien? aliens die hier komen landen , nee ik zie het nog niet meteen gebeuren.

OF moet ik die film als een soort metamorfoor zien? waarbij vreemdelingen/allochtonen samen troepen in rand dorpen die wij dan scheef bekijken, en waar dan ook vaak heibel ontstaat ? in dat opzicht zou ik die film wel nog beter kunnen snappen, maar weet niet of dit de bedoeling is.

nee. die film doet het hem niet voor mij. Neil Blomkamp is nogtans wel een goede regisseur. Elysium vond ik dan weer bangelijk goed.

OF moet ik die film als een soort metamorfoor zien? waarbij vreemdelingen/allochtonen samen troepen in rand dorpen die wij dan scheef bekijken, en waar dan ook vaak heibel ontstaat ? in dat opzicht zou ik die film wel nog beter kunnen snappen, maar weet niet of dit de bedoeling is.
Not sure if serious? Dat is exact de bedoeling, en het ligt er toch enorm dik op? Tis niet alsof hij subtiel een metafoor inschiet :s.
Of de film al-dan-niet goed is: Ik ben neutraal.

Not sure if serious? Dat is exact de bedoeling, en het ligt er toch enorm dik op? Tis niet alsof hij subtiel een metafoor inschiet :S.
Of de film al-dan-niet goed is: Ik ben neutraal.
NO JONAGOLD MODUS ON: EN IK MOET DA HIER RIEKEN OFWA 😁

Hazo. Now it all makes sense...

Allee deur aan deur gaan ze om een eviction notice bekend te maken, en die aliens spreken Engels ofwa.... Maar ja nu vallen de puzzelstukjes in elkaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is Chappy eigenlijk de moeite? Ik vind District 9 geweldig en Elysium vond ik ook wel goed.
Spijtig dat Blomkamp nooit zijn Alien-film gaat mogen maken.
Zelf nog niet gezien, met als reden dat ik er nog niks goed heb over gehoord :p
Ook wel fan van zowel District 9 als Elysium (District 9 wel op kop als de betere film).

Chappy is dik demoeite, beter dan Elysium voor mij. Verwacht gewoon niet meer dan "Short Circuit" by way of Neil Blomkamp.

Porco Rosso
Zou deze zonder subs kunnen zien en op de kracht van de animatie en de tekeningen alleen al er van kunnen genieten. Ghibli op zijn best.
Verhaal is veelal een positief gemengde boel van oude Hollywood tropes gebracht op die vertrouwde volwassen Ghibli stijl.

Tales from Earthsea
Lang opzij gehouden om de typische Ghibli verwachtingen wat te laten krimpen gezien de oorspronkelijke reviews. Volledig onnodig zo blijkt. Na 30min afgezet. Vloeit van geen kanten.

Laatst bewerkt:
NO JONAGOLD MODUS ON: EN IK MOET DA HIER RIEKEN OFWA 😁

Hazo. Now it all makes sense...

Allee deur aan deur gaan ze om een eviction notice bekend te maken, en die aliens spreken Engels ofwa.... Maar ja nu vallen de puzzelstukjes in elkaar.
Laat me raden. S.Conceicao zeker?

Dus Chappie....waar iedereen het unaniem over eens is dat het een chaotisch doch entertainend rommeltje is, die vind je goed? En District 9.. dat gezien wordt als een klein meesterwerk is bagger?

Okay.. smaken verschillen en zo, maar....what what what???

Dus Chappie....waar iedereen het unaniem over eens is dat het een chaotisch doch entertainend rommeltje is, die vind je goed? En District 9.. dat gezien wordt als een klein meesterwerk is bagger?

Okay.. smaken verschillen en zo, maar....what what what???
=>
Laat me raden. S.Conceicao zeker?
To each his own eh 🤷‍♂️.
En District 9 is best OK, maar een klein meesterwerk?

Chappie was ten minste entertainend.
Zeker geen meesterwerk, maar verveelde tenminste niet zo als district 9.

Soit vandaag The Killer gezien.
Toen John woo en chow Yun fat nog in Hong Kong zaten.

Ik ga hier weer tegen schenen moeten schoppen maar ik vond het allemaal veel te over te top met veel fake blood, ontzettend veel gunshots en explosions. Maar dan geniet ik toch echt wel meer van zijn Hollywood debut Hard Target. Deze productie was veel afgelijnde en verfijnder. Geen zo n B film alike gedoe als die Asia producties. Zelfs mijn dvd was zo grauw als iets, maar dat ligt aan die Hong Kong productie... Hard Target is amper 5 jaar ouder maar zoveel meer clear picture.

Of Hard Boiled. Daar was de actie veel heerlijker.

Blomkamp's carriere zit ietwat in een downard spiral. Ik vond elke release van hem iets minder dan die ervoor maar kom Chappie is idd nog altijd best entertainend in a shlocky kinda way. Zijn shorts waren allemaal wel interessant maar kzou hem toch liever nog eens een langspeler zien uitbrengen. We zullen er niet zo lang op moeten wachten want heeft blijkbaar tijdens de pandemie int geheim al één geschoten. "Demonic" a supernatural horror movie, with “a strong sci-fi and VFX component.” Benieuwd of hij het tij gaat kunnen keren.

also;

71mcUjtvRUL._AC_SL1481_.jpg

Hot damn! Seriously good stuff. 👌

Gisteren nog eens van The Talented Mr. Ripley genoten: prachtlocaties (toch eindelijk nog eens een reisgevoel. Rome was ook onze laatste trip voor de lockdown), sterk verhaal en goed geacteerd.

8/10

Monster Hunter

Milla Jovovich doet haar rolletje van harde tante nog eens dunnetjes over in dit vehikel over tijdreizen en monsters.

Monster
Die Antwoord was er gewoon te veel aan >_>
Wat moet doorgaan voor een vrouwmensch kan gewoon niet acteren ^^
Idd. Kakfilm. Elysium was misschien nog iets beter, maar ik kan geen van beide aanraden.

Verder Monster Hunter : Resident Evil in het zand. Verstand op 0 anders haal je het einde niet :) 5/10.

Da 5 bloods. Echt een raar gevoel aan overgehouden. De film komt imo rascistisch over. Alsof de witte man schuld heeft aan alles wat er misgelopen is in de wereld. Dan die zever van "We zijn jullie komen redden in WO2". Bitch plz. Na een half uur was ik het beu. 0/10.

Terug
Bovenaan