Welke job zou je kiezen, indien je leven opnieuw kon beginnen

welke job ?

• Dezelfde

Stemmen: 31 32,6%
  • Iets anders

Stemmen: 64 67,4%

• Totaal aantal stemmers
    95
Ik ben grootgeworden in familiebedrijf, de route was zowat uitgestippeld.

Zeer moeilijk dilemma, maar nu ik wss over een dik jaar Fat Fire ben, en mijn job mogelijk verdwijnt gaat er een andere wereld open.

(Die bestaat dan vooral uit 5K huurinkomsten) en wat verbouwen.
Of toch ergens gaan werken, maar dan als consultant, ofwel totaal niet leidinggevend.

Who knows?

Als ik terug kon keren in de tijd vanaf 1960, dan zou ik dezelfde eerste job kiezen namelijk facteur want ik denk dat er niet veel reclame per elke brievenbus gepost moet worden en veel op café zitten.

Anders als ik tijdperk niet kon kiezen zou ik toch wat verder studeren voor een betere job.

Ipv handel int middelbaar zou ik sanitair of elektriek gedaan hebben en zelfstandige geweest zijn.
Nu verdien ik wel 2k met magazijnwerk en mooie daguren maar erg veel voldoening is er daar niet van.
Sanitair in avondschool trekt op niets, hopelijk avondschool fietshersteller is dat iets beter.
Uiteindelijk is dat wel aan te leren hé, het is geen rocketscience, bovendien is er in het secundair maar 1 deftige richting in die sector en dat is TSO koel en warmtetechnieken, bso sanitair en verwarming is ook niet meer wat het geweest is.

Bovendien moet je toch vooral de stiel op de werkvloer leren...

Helemaal hetzelfde. Tevreden over mijn loon, geen klote stress, hoef niet aan pieten te zuigen om goed te staan bij wannabe managers met kostumekes en streken omdat ze denken belangrijk te zijn. I'm fucking blessed

Super tevreden met mijn job en privé, dus nee ik zou niks anders doen.

En ik heb eerste 3 jaar van mijn studies verkwist en dan een andere studie gedaan. Maar had ik gewoon direct alles goed gedaan, had ik hoogstwaarschijnlijk mijn vrouw niet leren kennen

Uiteindelijk is dat wel aan te leren hé, het is geen rocketscience, bovendien is er in het secundair maar 1 deftige richting in die sector en dat is TSO koel en warmtetechnieken, bso sanitair en verwarming is ook niet meer wat het geweest is.

Bovendien moet je toch vooral de stiel op de werkvloer leren...
Ook waar, maar met gezin en madam in shiften geen optie meer. Alles is aan te leren.

Dunno.
Die IT-shit soms toch wel beu.

Dat nog tot mijn 65 ook.
Het evolueert ook steeds maar. Begrepen door je collega's word je ook niet. Vergeet deftige omschrijvingen. Veel shit, pruts en prul.
Van ooit platte desktoptoepassingen die vrij simpel waren, tot webtoepassingen met een pak meer complexiteit, tot nu alles steeds meer evoluerend naar DevSecOps-troep. En elke stap vooruit betekent google hanteren.

Ik kan nog de sprong maken naar een saaie dossierbeheerder.

Werkelijk, mocht ik opnieuw kunnen beginnen.
Mss gewoon middelbaar, dan bij de overheid als niveau C dossierbeheerder, statutair, en de rit chill uitzitten. Minder loon, dat wel. (maar ja, gestudeerde jaren financieel inhalen en opschuiven van pensioenleeftijd, veel is relatief)
En dan nog zien of je intern kan doorgroeien.

Laatst bewerkt:
Dunno.
Die IT-shit soms toch wel beu.

Dat nog tot mijn 65 ook.
Het evolueert ook steeds maar. Begrepen door je collega's word je ook niet. Vergeet deftige omschrijvingen. Veel shit, pruts en prul.
Van ooit platte desktoptoepassingen die vrij simpel waren, tot webtoepassingen met een pak meer complexiteit, tot nu alles steeds meer evoluerend naar DevSecOps-troep. En elke stap vooruit betekent google hanteren.

Ik kan nog de sprong maken naar een saaie dossierbeheerder.

Werkelijk, mocht ik opnieuw kunnen beginnen.
Mss gewoon middelbaar, dan bij de overheid als niveau C dossierbeheerder, statutair, en de rit chill uitzitten. Minder loon, dat wel. (maar ja, gestudeerde jaren financieel inhalen en opschuiven van pensioenleeftijd, veel is relatief)
En dan nog zien of je intern kan doorgroeien.
Loon gezien van zo een niveau C? na 15 jaar 2000 netto ofzo dus is ook niet echt zo interessant he en als statutair nog een job op c-niveau vinden? Ga je lang moeten zoeken....allemaal contractueel.

Loon gezien van zo een niveau C? na 15 jaar 2000 netto ofzo dus is ook niet echt zo interessant he en als statutair nog een job op c-niveau vinden? Ga je lang moeten zoeken....allemaal contractueel.
Het wordt al langer gezegd dat ze nog amper statutairen meer aannemen.
Maar als je selor met een scheef oog wat volgt.

Eens rap doorgegaan.
Gewoon middelbaar:

Bachelors dan:

Bovenstaande, allemaal statutair.

(+ in mijn tijd ^^, mocht ik opnieuw beginnen, toen was het gewoon nog meer de norm)

Een B heeft bruto wel meer, maar als je de netto verhouding dan bekijkt, pfft. Eer die B zijn extra gestudeerde jaren heeft ingehaald.

Nu super betaalt de overheid niet voor C's, en in verhouding zeker niet voor B's.

In verhouding is het ook niet zo slecht als je een chille rit wilt hebben.

En een C zit gauw aan 2000 netto, die lagere lonen betalen nog amper belasting nu.
2500 bruto is een 2000 netto, een C zit na enkele jaartjes al aan 2500 bruto.
En dan heb je nog van C1 t.e.m. C5, hoe het ook allemaal juist werkt.

Super chill en een minder loon ja, of veel meer zever aan uw kop voor meer.

Jeetje, 'administratief talent', benoemd, roerend in de koffie. Ik zie me daar al zitten.

Nu ik mag ook niet klagen nu.
Ook rustige overheid. Wel bij de IT-meuk. Loon verre van slecht. (nu wat er netto van overblijft weer pfft)
Ik benijd soms hard die gewoon wat administratieve afhandeling doen ja. Go with the flow.

Laatst bewerkt:

Klopt helemaal niet, ik had na 2 jaar al meer dan 2000€ netto als c niveau.

En een C zit gauw aan 2000 netto, die lagere lonen betalen nog amper belasting nu.
2500 bruto is een 2000 netto, een C zit na enkele jaartjes al aan 2500 bruto.
En dan heb je nog van C1 t.e.m. C5, hoe het ook allemaal juist werkt.

Super chill en een minder loon ja, of veel meer zever aan uw kop voor meer.

Jeetje, 'administratief talent', benoemd, roerend in de koffie. Ik zie me daar al zitten.
goh ja, dat is ook maar een titel hoor. mijn officiële titel is "administratief assistent". veel administratie doe ik niet hoor, en ben ook niemands assistent.

loon valt wel goed mee, tbh. al heb ik wel 20% shiftenpremie tov andere C's die 9-to-5 werken.

Als mijn nieuwe leven me een liefde voor sport gaf: SFG/DSU
Anders denk ik dokter, radioloog ofzo.
Of huurling/avonturier/bush piloot.

Als we dan toch in een fantasiewereld leven, topvoetballer! Op het allerhoogste niveau, 20 jaar goed knallen en op m'n 36 stoppen en van het leven genieten, meer moet dat niet zijn.

Terug
Bovenaan