Welke kamado

Dat is in vele hobby's het geval he, de vijftiger met overgewicht op een carbon Specialized fiets of de leerling fotograaf met een fullframe Sony A7III.

Als het financieel geen issue is maakt het natuurlijk niet uit en ik ben eerder ook van het principe "buy once cry once" maar tenzij je echt doorwinterd BBQ'r bent, kom je met de Weber MasterTouch of iets dergelijks toch ook een heel einde.

Ik heb trouwens ook al zitten kwijlen op een Kamado of BGE maar zolang ik niet tegen de beperkingen aanloop van m'n Kettle blijft m'n portemonnee dicht :p
Zelfde hier. Zo'n pekzwarte Kamado (Yakiniku/Bastard) ziet er schoon uit en die pellet-BBQ's trekken ook mijn aandacht, maar ik heb een Weber Performer (een Kettle van 57 cm met een tafelke eraan) en daar kan ik mijn ding mee doen. Een duurder model kiezen zou een folieke zijn, maar ik heb momenteel andere prioriteiten.

In roosendaal ben ik al een paar keer geweest.
ga daar binnenkort even langst om wat extra uitleg.

Is kijken hoe gebruiksvriendelijk ze zijn en de garantie.

Thuis zijn we met 4 maar er valt regelmatig wel eens een persoon of 2 binnen en blijven dan lekker mee eten.

Zou eigenlijk zoveel mogelijk op de bbq willen doen.

Mijn budget zit rond de 1500€

Heb wel enkele winkels afgelopen en meestal valt mijn oog op the bastard... heb nog wel met niemand van de winkels gesproken omdat het daar meestal druk was.

Welke winkels raden jullie mij aan?
The bastard heeft zich wel bewezen natuurlijk en buiten enkele kleine problemen hoor je daar weinig klachten over. Ik zou gewoon de winkel nemen die officieel dealers is en die zich ook wat meer toelegt op barbecue's, die geven meestal een betere service dan een tuincentra met enkele barbecue's in een hoek gedrongen.

Over welke klachten heb je het?
Ik ga naar roosendaal naar die bbq experience.
Hebben ze veel modelen samen staan en had daar toch een goed gevoel bij toen ik daar binnen stapten.

Sommigen hebben problemen met teveel speling op de topvent. Meestal helpt het om die in te branden maar bij extreme gevallen moet hij vervangen worden. War ook gebeurd in garantie trouwens. Kamado joe had ook een tijdje problemen met een afbladderende topvent trouwens. Geen enkel merk is foutloos natuurlijk. Soms kan je ook eentje hebben met vervormde dome of base of met over/onderbeet maar ik hoor van geen enkel gekend merk dat men dit niet keurig oplost.

Ivm die topvent, dat zou niet meer zijn op het 2020 model.

Er zijn er toch nog die met het 2021 model problemen hebben

Bedankt om dit even te laten weten.
Heb even wat verder door gelezen en er zijn er idd veel die dit probleem nog hebben.
Ook slecht afgewerkt en slechte service ben ik regelmatig tegen gekomen

Dus ik denk dat ik beter naar de joe kan gaan kijken

Bedankt om dit even te laten weten.
Heb even wat verder door gelezen en er zijn er idd veel die dit probleem nog hebben.
Ook slecht afgewerkt en slechte service ben ik regelmatig tegen gekomen

Dus ik denk dat ik beter naar de joe kan gaan kijken
Thah, slecht is relatief he. Wie geen problemen heeft hoor je niet natuurlijk en ik kan me wel voorstellen dat er serieuze aantallen verkocht worden op een jaar dus als er daar dan 10 slechte inzitten is dat eigenlijk peanuts. Belangrijker is in mijn ogen hoe men dit als merk oplost. Al alles redelijk snel en zonder discussies opgelost wordt is er in mijn ogen niks aan de hand.

ik heb wit product van den Aldi, in t zwart gekleurd.

699euro, daar was alles bij wat ge nodig hebt.

de afwerking is niet top, om de lage smoking temperaturen te verkrijgen en te behouden, moet je wat extra afdichten want hij trekt "valse lucht".
Gezien ik die functie niet gebruik, heb ik me er niet in verdiept, maar het lijkt me geen heksenwerk.

voor het overige doet/kan dat ding net hetzelfde als duurdere.
en ik heb budget over om heel goede houtskool te kopen, dat helpt ook.

dit jaar nog niet veel gebruikt, in de regen staan is ook met een kamado niet mijn hobby.

Terug
Bovenaan