Welke kleding draag je?

KingNine

Active member
Heel simpel: welke kleding draag je, en vind je dat belangrijk, is er een bepaalde stijl of trend die je volgt?

Voor mezelf vind ik kledij wel belangrijk, omdat het een bepaalde uitstraling geeft. Ik wil er ook deftig voorkomen.
Ik volg niet echt de mode, meer een bepaalde street casual stijl.
Zelf ben ik wel redelijk zuinig met m'n geld en spendeer ik daar liever geen megabedragen aan.
Mij ga je nooit betrappen met een jas van 600€ uit een designerstore, die zou eventueel wel op Vinted gekocht kunnen zijn voor een fractie van de originele prijs.

Straight jeansbroeken, chino's, bandshirts, gewone t-shirts, hoodies, crewnecks, NB Adidas Nike Vans sneakers, Dr Martens botinnen.
Niet dat ik enkel merken draag, verre van. Vele kleding komt van tijdens de solden uit een H&M, Zara, Pull&Bear etc...
De andere helft zijn merken zoals Carhartt, Dickies, The North Face, Fred Perry, Arcteryx etc... die ik online goedkoop aankoop...

Vertel!

Laatst bewerkt:
T-shirten met grappige prints van qwertee.com
M'n lievelingstruien zijn schipperstruien maar draag ook gewone truien, sweaters en hoodies.
Broeken: als ik buitenkom meestal jeans, binnenshuis en om met de honden te wandelen sweatpants.
Het enige met een gekende merknaam is ne jas en muts van Jack Wolfskin die ik al +10jaar heb. Allez, dat en een paar loopschoenen van 1 van de gekende sportmerken (maar weet zelf niet welke) en Ugg als warme winterboots.
Bijna al de rest is c en a of h en m merken of gelijkaardig.
t-shirts koop ik in solden bij als ze nieuwe grappige prints hebben, de rest in solden meestal enkel als ze aan vervanging toe zijn.

Uhmm, m'n vriendin heeft het eens samengevat als "streetwear dat altijd opvalt en wat de meeste normale heteromannen nooit zouden aandoen". :oi22:
Ik val qua kledij wel graag op en geef er ook wel redelijk veel geld aan uit. NB sneakers, loose jeans/broek, puffer jacket of lange mantel, ... Dat soort.

Je gaat mij sowieso nooit kunnen betrappen in 'chique' kledij. Geklede schoenen en zo zijn absoluut mijn stijl niet.

jeans, t-shirts en gewone truien. Iets anders is niet echt nodig als gewone werkmens. En zo kijk ik ook naar kleding, gewoon iets dat nodig is.

Ik heb redelijk dure smaak in kledij dus ik koop bijna uitsluitend in de solden.

Ik kom ook altijd buiten in hemd met sweater of trui, in de zomer polo’s of van die zomerse (linnen) hemdjes.

Tshirts draag ik enkel thuis of heel zelden op verlof.

Voornaamste merken die ik draag zijn

Ralph Lauren, Mcgregor, Sandro, Reiss, Paul Smith, River Woods, Gant, Gstar, …

Ik voel mij ook alleen maar goed in hemdjes.

Zelfs naar de bakker ga ik zo gekleed.

Iedereen moet vooral dragen waar hij of zij zich goed in vindt.

Heb ook wel een dure smaak van kledij, dus soldekes pik ik ook graag op.

In de winter klassiek zeker, gekleed truitje met deftige jeans.

In de zomer koop ik elk jaar een nieuw paar havaianas espadrilles, al denk ik dat ze gestopt zijn met dit te maken. :( Verder klassieke stijl polo, of een hemdje.
Sinds een jaar of 2 koop ik ook jaarlijks een short van masons. Ni goeiekoop, maar wel stijlvol. Ik ken mijn maat daarin nu, is vaak uit lichtere stofjes gemaakt. 1e keer gekocht in een ietwat duurdere winkel toen ik een bon had. En sindsdien echt verslingerd aan die shorts. Heb er momenteel 3 paar van.

Inzake kostuums, 1tje van father & sons. That is all

Casual, niet te opvallend en zeker niet te duur. De laatste jaren wel 'fan' van Revolution en Strom voor t-shirts en sweaters/hoodies, niet flashy maar toch een hoekje af. In de winterperiode een chino, in de zomerperiode een korte broek. Ik draag kleren meestal ook tot ze echt versleten zijn. Op een bepaald moment worden ze dan slaap t-shirts, of werkkledij, maar ik ga vaak pas om de 2-3 jaar nieuwe kledij gaan kopen, en veel kleren draag ik vele jaren langer. Ik vind het absurd om daar veel geld aan uit te geven, en ik haat het ook om te gaan winkelen. Ik koop intussen ook al bijna 20-jaar quasi hetzelfde paar schoenen telkens het huidige paar versleten is 😅

Geen onderscheid tussen thuis/werk/uit, enkel een kostuum voor de formele momenten maar pretty sure dat die alweer niet meer past :unsure:

Gewoon proper en verzorgd maar dat gaat van werkoverall tot kostuum en alles ertussenin.

Hangt af van de situatie.

Bestaat er al geen gelijkaardige discussie zoals deze ergens op het forum?

Iedereen kleedt zich gewoon waarin ze zich zelf goed voelen.

Echter ben ik wel van mening (die niet universeel is) dat voor bepaalde situaties bepaalde kledij dragen gewoon gezond verstand is of sociaal gewenst is.

Een poll die ik graag zie verschijnen op het forum: maak je een onderscheid tussen buitenkleren en binnenkleren? 🤡 => wordt misschien de meest polariserende discussie sinds curryworst versus frikandel

@KingNine Now let's see Paul Allen's

Ik zit er dicht bij en volg de modes (ik werk in een kledingwinkel), maar meestal in de trend van casual/chic.

Maar de merken zijn meestal Selected/Levi's/Marco Polo/...

Gewoon proper en verzorgd maar dat gaat van werkoverall tot kostuum en alles ertussenin.

Hangt af van de situatie.

Bestaat er al geen gelijkaardige discussie zoals deze ergens op het forum?

Iedereen kleedt zich gewoon waarin ze zich zelf goed voelen.

Echter ben ik wel van mening (die niet universeel is) dat voor bepaalde situaties bepaalde kledij dragen gewoon gezond verstand is of sociaal gewenst is.

Een poll die ik graag zie verschijnen op het forum: maak je een onderscheid tussen buitenkleren en binnenkleren? 🤡
dat is zo als op een begrafenis: ik ga nog altijd sober gekleed gaan en minstens semi deftig (zwarte jeans, hemd), maar bij veel begrafenissen zie ik dat mensen gewoon in hun alledaagse plunje komen. T-shirt met een bandnaam op, gewone jeans met gaten in... allez, ik ben blij dat mensen hun medeleven komen betuigen, maar was het nu zo moeilijk om even iets deftiger aan te doen? Dat moet zelf geen hemd zijn, maar gewoon neutralere kledij: een jeansbroek die wat deftig is, een t-shirt zonder print...
Nu ja, waarschijnlijk ben ik gewoon te conservatief opgevoed en zit dat er bij mij nog wat in en waarschijnlijk bestaat die mensen hun kleerkast enkel uit zo'n kleren. Andere tijden, andere gebruiken, zekers.

dat is zo als op een begrafenis: ik ga nog altijd sober gekleed gaan en minstens semi deftig (zwarte jeans, hemd), maar bij veel begrafenissen zie ik dat mensen gewoon in hun alledaagse plunje komen. T-shirt met een bandnaam op, gewone jeans met gaten in... allez, ik ben blij dat mensen hun medeleven komen betuigen, maar was het nu zo moeilijk om even iets deftiger aan te doen? Dat moet zelf geen hemd zijn, maar gewoon neutralere kledij: een jeansbroek die wat deftig is, een t-shirt zonder print...
Nu ja, waarschijnlijk ben ik gewoon te conservatief opgevoed en zit dat er bij mij nog wat in en waarschijnlijk bestaat die mensen hun kleerkast enkel uit zo'n kleren. Andere tijden, andere gebruiken, zekers.
Jup, ik ben er zo ene. Als ik naar een begrafenis moet zal ik zorgen dat ik er deftig bij loop maar niet in´t zwart hoor.

Ik ben opgegroeid met mijn oudere neef die me volop richting Slipknot/Sepultura duwde, en in de lagere school droeg ik dan ook vaak metal shirts. Tot ik een opmerking kreeg van de knutseljuf en vanaf toen moest ik minstens 1 dag per week ´fleurige´ kledij aandoen :laugh:
Daarna handelsonderwijs gedaan, welke van een heel laag niveau was maar ze er wel op stonden dat je deftig gekleed naar school kwam (in jogging kwam je de klas niet in).

Dan periodes, als jonge twintiger kleedde ik me deftiger dan nu. Altijd een geklede broek en ´defitge´ pull erover. Nu als dertiger merk ik dat ik minder geef om uitstraling en meer om comfort. Dus ik draag nog altijd ´deftige´ kledij maar dat kan even goed een cargo broek zijn met daarover een fleece bomberpull. Maar op zich let ik heel weinig op combinaties. Ik koop kledij ook écht alleen maar als ik het nodig heb, en nadat ik een tijd geleden Vinted heb ontdekt denk ik dat ik bij een volgende ronde daar veel ga shoppen.

Schoenen koop ik twee paar per jaar, meestal een zomer en een winterpaar. Van zodra die vuil worden switch ik die naar werkschoenen en koop ik er nieuwe voor in de privé.

Moest ik morgen uitgenodigd worden op een ´klassieke´ trouw zou ik wel even langs de winkel moeten. Met tegenzin.

Vrij eenvoudige kleding, niet goedkoopste (Zara, H&M), maar ook niet de duurste merken.

Voor schoenen heb ik dan wel weer een zwak voor zeer dure merken. :shutup:

Ik maak onderscheid tussen kleren om gaan te werken (kantoorjob) en vrije tijd (casual sjiek, hemd met geklede broek of deftige jeans), outdoor en kluskleding om te wandelen en in de tuin te werken, kleren om enkel binnenhuis te dragen (meestal de afgedragen versleten versies van de 2 vorige categorieën) en dan sjiekere kleding (maatpak of 2).

Maar naast de kleding zelf, ben ik altijd wel geïnteresseerd in winkels (fysiek of online) waar je deze kleding (welke smaak of stijl dan ook) kan kopen tegen deftige prijzen zonder (al te veel) toegeving te doen op kwaliteit.
Bijvoorbeeld outdoor kleding van de bekende merken is vaak enorm duur, zelfs tijdens de solden. Daar heb ik ondertussen wel alternatieven gevonden (buiten Decathlon merken als dat je ding is, niet mijn voorkeur).

Standaard draag ik jeans, T-shirt, hoodie en basic Adidas sneakers.

Jeans bij voorkeur zwart of donkerblauw.
T-shirts hoofdzakelijk Bandshirts of funny print.
Hoodies hoofdzakelijk zo der print of bandhoodie.
Adidas qua sneakers is het enige merk waar ik wel aan vast hang. Gewoon omdat die gemakkelijk zitten en ik weet wat m'n maat erin is.

Dagen dat ik thuiswerk of om gewoon thuis te zitten draag ik meestal sweatpants.

Ook heb ik wel enkele hemden en chino's (of hoe wat meer geklede broeken noemen)

Wat is dat toch met die fascinatie voor T-shirts met funny prints? :p
Heb er onlangs in Maastrich 2 gekocht met hetzelfde thema in zo een winkel met allemaal te grappige t shirts.

Gebaseerd op dit dus.

images

Eentje dat precies uit een raam kijkt naar deze golven (kvind er geen foto van) en andere is de deze

31FEhjinQmL._AC_SY1000_.jpg

Maar ge had er massa's grappige van Einstein en Lactose met de krokodil enzo. Wel lachen. Maar diegene die ik heb zijn nog ietwat ingetogen grappig. Ge had daar andere t shirts ze.

Kheb ze wel nog niet gedragen

Terug
Bovenaan