Welke kleding draag je?

Wat is dat toch met die fascinatie voor T-shirts met funny prints? :p
goh ja, das een vraag die ge bij elke kleding stijl wel kunt stellen? wat is dat toch met die fascinatie voor merkkledij, wat is dat toch met die fascinatie voor zwart, wat is dat toch met die fascinatie voor afgeborsteld zijn? Het is gewoon een uiting van wie je (deels) bent?
Persoonlijk hou ik van (domme) humor/puns en ik maak zelf constant van die domme moppen (yeah yeah, ocharme Tanuki).

goh ja, das een vraag die ge bij elke kleding stijl wel kunt stellen? wat is dat toch met die fascinatie voor merkkledij, wat is dat toch met die fascinatie voor zwart, wat is dat toch met die fascinatie voor afgeborsteld zijn? Het is gewoon een uiting van wie je (deels) bent?
Persoonlijk hou ik van (domme) humor/puns en ik maak zelf constant van die domme moppen (yeah yeah, ocharme Tanuki).
Natuurlijk en iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar ik persoonlijk vind het gewoon heel raar als ik dat zie bij een volwassen man.

Maar er zijn natuurlijk nog gradaties, die gulden snede met de golf van Kanagawa vind ik eigenlijk wel nog ok :)
Ik dacht eerder aan de FEMALE BODY INSPECTOR of die vreselijke Ister wifi tshirts van Lieven Scheire :p

jij mag dat natuurlijk raar vinden, maar dat is dan omdat het uw smaak of uw interesse niet is he. :p
Misschien vindt die persoon uw kleren maar saai en eenheidsworst?
Dat lijkt me nu wel het meest onschuldige wat iemand kan doen in zijn leven: de kleren dragen die hij graag wil (zolang ze geen disturbing things bevatten natuurlijk). Geeky mensen dragen geeky things is nu niet zo moeilijk om te begrijpen, toch? Heavy metal fans dragen dikwijls graag zwart en t-shirts van hun lievelingsband.

Allez, ge moet het niet mooi vinden, maar dat is hetzelfde met kapsels, tattoeages, of enig andere uiterlijke 'versiering'. Kleren zijn ondertussen meer dan enkel functioneel he, het kan een stukje een uiting zijn van wie ge zijt.

jij mag dat natuurlijk raar vinden, maar dat is dan omdat het uw smaak of uw interesse niet is he. :p
Misschien vindt die persoon uw kleren maar saai en eenheidsworst?
Dat lijkt me nu wel het meest onschuldige wat iemand kan doen in zijn leven: de kleren dragen die hij graag wil (zolang ze geen disturbing things bevatten natuurlijk). Geeky mensen dragen geeky things is nu niet zo moeilijk om te begrijpen, toch? Heavy metal fans dragen dikwijls graag zwart en t-shirts van hun lievelingsband.

Allez, ge moet het niet mooi vinden, maar dat is hetzelfde met kapsels, tattoeages, of enig andere uiterlijke 'versiering'. Kleren zijn ondertussen meer dan enkel functioneel he, het kan een stukje een uiting zijn van wie ge zijt.
True en ik begrijp het zeker, maar aangezien het hier een discussieforum is wou ik toch ook even mijn mening kwijt :D

Ik kijk vrij functioneel naar kledij en ik haat kledijwinkels. Hoewel ik me zeker aangenaam voel met een goedpassende geklede broek of kostuum en ook wel let of wat ik draag "ok" is, ga ik zeker geen geld sparen om dure merkkledij te kopen. Op dat vlak is man zijn ook simpel: jeans, t-shirt & sneakers en klaar. Een vrouw kan dat natuurlijk ook, maar ik denk dat vrouwen harder zijn voor elkaar en zichzelf. Of dat er meer maatschappelijke druk is dat een vrouw zich opkleedt en optut tegenover een man. Terwijl het simpel is: doe gewoon wat je zelf wil aandoen, niet wat je denkt dat een ander wil dat je aantrekt.

Terwijl het simpel is: doe gewoon wat je zelf wil aandoen, niet wat je denkt dat een ander wil dat je aantrekt.
Niets hatelijker wanneer ik bij familie of vrienden ben en ineens iemand zegt: Hey ne maat van ne maat zei dat hij u gezien had op de zondagmarkt en je waart gekleed gelijk ne klosjaar. Het waren echt schandalen Makila. Kleedt u eens deftig!

PS. Ik mag dat regelmatig effectief aanhoren. Ik erger mij daar dood in als men dit op zo'n onbeleefde toon aanbrengt. De kans dat ik beter gekleed ben de volgende keer als ik naar de zondagmarkt ga is dan '0%'. Sterker nog: Ik ben dan nog slechter gekleed, gegarandeerd.

Laatst bewerkt:
Werk buitenshuis is doorgaans iets formeler: hemd, maatpak of wol/flanel/katoenen broek. Soms casual met een jeans of corduroy broek, wel nog altijd met een hemd. Afgewisseld met turtlenecks.

Thuis zal tshirt (quasi altijd effen kleur) of polo zijn, gecombineerd met jeans of sportbroek. Of werkkledij, ik loop altijd wel ergens te rommelen :tongue:. Ik kan dan ook perfect in mijn werkoutfit buiten komen voor boodschappen ofzo.

Vrije tijd buitenshuis hangt wat af van de gelegenheid. Op restaurant is vaak wel in pak of broek/blazer/hemd/turtleneck, andere momenten gewoon deftig zonder meer. Of occassioneel eens jeans en hoodie als ik daar zin in heb.

Schoenen gaat heel breed: geklede schoenen (brogues, ofxord, monkstrap, loafers), deftig casual (suede brogues, lederen boots in meerdere kleuren, suede chukka boots) of gewoon allstars.

Qua merken: tshirts Hollister (basic en goedkoop!), polo's Suitsupply of Ralph Lauren, jeansbroeken Levis, andere broeken Suitsupply/Ralph Lauren, pakken Suitsupply of Van Gils (bestaat niet meer denk ik?), truien Ralph Lauren, Suitsupply of Hollister, schoenen quasi altijd Loake, jassen Jott en Barbour (goeie trench ontbreek ik wel nog).

Ik ben ook heel merktrouw, ik shop niet zo graag en hou er dus van om naar de gekende winkels/merken te kunnen gaan en niet te moeten zoeken.

Het feit dat zowat iedereen thuis andere kledij draagt dan voor het werk/feest/ .. bevestigd de aanwezigheid van een onwaarschijnlijk hoge en onnodige druk vanuit de maatschappij.

Het feit dat zowat iedereen thuis andere kledij draagt dan voor het werk/feest/ .. bevestigd de aanwezigheid van een onwaarschijnlijk hoge en onnodige druk vanuit de maatschappij.
Ik draag thuis ook geen schoenen...
Ook het laten van scheten en boeren is iets dat ik in het openbaar meer beperk dan thuis. Een onwaarschijnlijk hoge en onnodige druk, voorwaar. Letterlijk zelfs.

Wat een vreemde redenering toch. Welkom in de maatschappij zeker?

Hier zeker geen aparte 2 kledijsets, al zijn er wel stukken die je uit jezelf vaker draagt naar werk/vrije tijd. Alleen al het feit dat het bij ons koud is op de bureau zorgt dat ik in de winter vaak maar 2/3 truien draag op het werk, terwijl ik er mss wel 20 liggen heb. Maar comfort primeert.

Hier gaat het op het werk van 3delig maatpak, gewoon kostuum tot geklede broek met deftige pull en jeans met pull.

Buitenshuis van deftig chique tot joggingbroek naargelang het ´doel´.
Thuis normaal jogging of korte broek in de zomer met t shirt of bloot bovenlijf.

Ik draag thuis ook geen schoenen...
Ook het laten van scheten en boeren is iets dat ik in het openbaar meer beperk dan thuis. Een onwaarschijnlijk hoge en onnodige druk, voorwaar. Letterlijk zelfs.

Wat een vreemde redenering toch. Welkom in de maatschappij zeker?

Wil het niet dramatiseren, beetje hetzelfde als het feit dat er regelmatig dames met hoge hakken aankomen en vertrekken op slippers ...

Werk buitenshuis is doorgaans iets formeler: hemd, maatpak of wol/flanel/katoenen broek. Soms casual met een jeans of corduroy broek, wel nog altijd met een hemd. Afgewisseld met turtlenecks.
Same here, vroeger toen ik begon te werken (2009-2011) zat daar nog vaak een das bij, maar dat zie je nu nergens meer. Best spijtig, want dat maakte een blazer met hemd wel compleet.
Thuis altijd in jeans/sportbroek (meestal de hele zomer in korte broek) en t-shirts. Ik draag de t-shirts van Icebreaker wel graag, omdat die goed zitten en geen geur vasthouden.

Zwarte tshirt, zwarte broek, zwarte hoodie, en dan zwarte vans of nu zwarte lage jordans. Altijd klaar voor de begrafenis :unsure:
Ik heb ook wel wat anders, gewone jeans of een grijzere jeans en zelfs een mooie beige trui van levi's, en tshirts in andere kleuren. Maar ik merk dat ik vooral naar de klassieke zwarte dingen pak in m'n kleerkast. Soms ben ik eens avontuurlijk en pak ik een donker grijze tshirt ipv de zwarte. :eek:

Mensen zijn dat ook zo gewend van mij dat ik effectief opmerkingen krijg als ik een gewone jeans aan heb ipv een zwarte :laugh: Sinds kort wel New Balance 770 schoenen gekocht met grijs, zwart en paars (terwijl er ook een variant is met enkel grijs en zwart). Serieuze stijlbreuk voor mij :D

Laatst bewerkt:
Jeans, t-shirt, sneakers...functioneel 😂
Enige van kleding waar ik wel veel geld aan kan uitgeven, is een deftige winterjas van een paar 100euro.

Ooit begonnen op werk met geklede broek, geklede schoenen, hemd met lange mouwen...stilletjes aan uitgefaseerd naar het huidige.
Kan ook geen lange mouwen verdragen van hemd of trui, liefst altijd korte. (buiten een jas natuurlijk).

Waar mijn vrouw wel moeite mee heeft, is dat ik dikwijls veel hetzelfde koop.
Toffe broek: ok, ineens 4 stuks.
10 dezelfde onderbroeken.

"ale nu, ze gaan denken dat je altijd dezelfde aanhebt"
idgaf

Ik zou het liefst elke dag hetzelfde dragen: short en T-shirt, eens onder het vriespunt een lange broek en T-shirt. Weg keuzestress, weg inspiratie, weg creativiteit ...

Voor mij is het eerder richting Cos, Arket, Weekday. Standaard outfit is een zwaar en ietwat oversized zwart shirt zonder print, met een comfy stretch zwarte broek (eventueel jeans uiterlijk) die beneden is omgeslagen. Zwarte sneakers of lage Dr. Martens eronder. Ik heb de laatste tijd wat kledij gekocht bij scrt, een Brits merk. Erg hip, steeds een collectie in samenwerking met cultfilms. Heb een deel van de collectie van Donnie Darko gekocht. Ik geloof ook dat ik in totaal een stuk of 12 jassen heb. Kleurrijk, thrifted, speciallekes, sobere. Om de volledig zwarte look eens te doorbreken draag ik dan die jassen erbij die donkergroen of donkerblauw of bordeaux zijn. In de winter draag ik ook graag van die docker mutsjes. Ik heb ook wel wat wandelkledij, fleeces van Patagonia en dergelijke, die ik af en toe ook casual draag.

In de zomer draag ik graag jeans shorten of stretch shorten met jeans uiterlijk die net boven de knie komen. Lager dan de knie vind ik écht niet mooi. Dan laat ik de zware tshirts ook zo, en draag ik er lichtere, maar nog steeds graag zwarte/donkere shirts aha.

Ik pas mijn kledij ook niet aan voor mijn job, en in de zomer kom ik dus in short en tshirt op kantoor aan, tatoeages op armen/benen en oorpiercings zichtbaar.

Hangt wat af van de gelegenheid.

Thuis: whatever is easiest, typisch sweatpants/shorts & t-shirt

Daarbuiten: casual tot Business smart; trui of hemd, jeans of chino's; if the occasion calls for it: blazer en/of geklede broek. Een das is dan weer iets dat ik sinds de mondelinge examens in het middelbaar nooit meer aangedaan heb.

Qua brands: meestal val ik terug naar Diesel voor jeans, Hugo Boss of Marco Polo. En als het echt geld mag kosten (something I don't mind): Burberry voor de trenches (maar sinds hun creative director switch nooit meer iets gekocht), Brunello Cucinelli voor de rest (dat blijft een all time uberclassic. Zolang het geen schreeuwerige presence heeft.

Thuis en weekends: sweatpants, t-shirt, hoodie.

Werk: jeans, chino, T-shirt, hemd

Als ik het huis uitga met de vrouw kleed ik meestal op.

Ben een grote fan van een vintage/retro stijl of peaky blinders. Ging vroeger ook zo werken, maar hiervan afgestapt sinds ik kinderen heb. Met kleine kinderen lukte het mij niet om zonder vlekken op het werk aan te komen.

Ik draag vooral G-Star, mits ik bij de andere merken mijn goesting nooit echt kan vinden.

Vaak gewoon jeans, t-shirt en hoodie, vooral weekend. Soms cargo pants, ook van G-Star. Schoenen zijn ook vooral G-Star. Tenzij ik een paar vind van een ander merk dat goed zitten.

Door de week heb ik gewone werkkledij aan, mits ik op mijn job vaak wel vuil werk moet uitvoeren.

Terug
Bovenaan