Welke kleding draag je?

80% van de week werkkledij van het werk.
Daarnaast meestal outdoor kledij, heb veel kledij van Patagonia en Fjällräven. Mede doordat ik tijdens de week werkkledij aandoe gaat mijn persoonlijke kledij zeer lang mee dus moet niet zo vaak iets nieuw kopen.
Een tijd geleden wat basic shirts van Levi's gekocht. Deze zijn na enkele maanden al totaal uit de haak, mijn Patagonia shirts van 4 jaar oud hebben nog perfect hun vorm. Om maar een voorbeeld te geven van kwaliteit en duurzaamheid kost wat.

"ale nu, ze gaan denken dat je altijd dezelfde aanhebt"
idgaf
Zo'n typisch vrouwenprobleem denk ik, moet een lastig leven zijn denk ik soms. De enige 2 keuzes die ik moet maken zijn: welke T-shirt en welke trui doe ik vandaag aan. Voor een feest doe ik meestal wel een hemd aan en dan zit mijn vrouw al dagen op voorhand bezig van "wa gade gij aandoen???". Ik heb 3 deftige hemden ofzo... hoe lang kan het duren eigenlijk? :unsure:

80% van de week werkkledij van het werk.
Daarnaast meestal outdoor kledij, heb veel kledij van Patagonia en Fjällräven. Mede doordat ik tijdens de week werkkledij aandoe gaat mijn persoonlijke kledij zeer lang mee dus moet niet zo vaak iets nieuw kopen.
Een tijd geleden wat basic shirts van Levi's gekocht. Deze zijn na enkele maanden al totaal uit de haak, mijn Patagonia shirts van 4 jaar oud hebben nog perfect hun vorm. Om maar een voorbeeld te geven van kwaliteit en duurzaamheid kost wat.
Het is hier in een ander topic een paar maand terug ook wel al gepasseerd: het is tegenwoordig vaak héél erg moeilijk om kost nog 1:1 aan kwaliteit en duurzaamheid te linken.

Ik heb basic T-shirts van €9 liggen die 10 jaar oud zijn en al súper veel gedragen zijn: niks aan, die lijken nog bijna nieuw. Een paar jaar geleden heb ik dan bv een T-shirt van Fjällraven gehad, dat was (zelfs in de solden) één van de duurdere die ik al gehad heb denk ik: na 2 keer dragen al vierkant en klaar voor de vuilbak. Never again.
Niet dat het veel uit maakt, op het werk is het altijd zo koud dat ik winter en zomer een trui (of 2) nodig heb dus kan net zo goed een T-shirt met gaten aandoen, niemand ziet dat.

Het is hier in een ander topic een paar maand terug ook wel al gepasseerd: het is tegenwoordig vaak héél erg moeilijk om kost nog 1:1 aan kwaliteit en duurzaamheid te linken.
Laat ons eerlijk zijn, ik denk dat velen die zoals ik weinig wakkerliggen van kledij gewoon graag een lijst zouden hebben van merken die goed scoren op vlak van (prijs-)kwaliteit.

Laat ons eerlijk zijn, ik denk dat velen die zoals ik weinig wakkerliggen van kledij gewoon graag een lijst zouden hebben van merken die goed scoren op vlak van (prijs-)kwaliteit.

Zeker. Al worden veel merken wel uitgehold en wat >5 jaar geleden nog goeie prijs-kwaliteit was, valt nu heel erg tegen :confused2:

Zeker. Al worden veel merken wel uitgehold en wat >5 jaar geleden nog goeie prijs-kwaliteit was, valt nu heel erg tegen :confused2:
Is vooral de reden waarom ik bij G-Star blijf. Duurder dan de gemiddelde merken, maar, imho, wel wat kwalitatiever.
De meeste broeken en T-shirten die ik heb zijn al bijna 10 jaar oud en zien er nog nieuw uit.

Arc'teryx is daar een perfect voorbeeld van. Vroeger een rasecht outdoor merk, zeer goed technisch gerief.
Tegenwoordig ook focus op fashion en dat merk je in de kwaliteit. Een doodzonde.

ik kijk af en toe youtube videos over de kwaliteit van kleren, is soms wel leuk, maar eigenlijk koop ik gewoon wat mij past en wat ik leuk vind. (ik koop eigenlijk heel af en toe kleren en loop erbij als een landloper).
Uniqlo bv zou redelijk hoog scoren op de meeste producten

Arc'teryx is daar een perfect voorbeeld van. Vroeger een rasecht outdoor merk, zeer goed technisch gerief.
Tegenwoordig ook focus op fashion en dat merk je in de kwaliteit. Een doodzonde.
Tegenwoordig veel van die outdoormerken die ineens "in" zijn.
Arc'teryx, Patagonia, The north face, Salomon... goeie merken maar de kwaliteit is idd niet meer zoals vroeger. Veelal ook productie uit goedkopere landen en enorm veel namaak op de markt.

Vroeger was ik meer into merken maar de laatste jaren interesseert mij dat allemaal toch een pak minder. Zo heb ik de laatste 2 jaar een hoop basic t-shirten in verschillende kleuren op Shein gekocht. Zitten goed en kwaliteit is niet slecht. 4,5 tot 6 euro per t-tshirt.

Vroeger was ik meer into merken maar de laatste jaren interesseert mij dat allemaal toch een pak minder. Zo heb ik de laatste 2 jaar een hoop basic t-shirten in verschillende kleuren op Shein gekocht. Zitten goed en kwaliteit is niet slecht. 4,5 tot 6 euro per t-tshirt.
Idem hier, 3/4 van mn kledingkast trui en shirt ondertussen van een of andere H&M of Pull n bear zonder iets op. deftige kwaliteit en in de solden voor geen geld. Als er een logo'tje opstaat is de prijs al ineens x2. Ik kan er geen geld meer aan uitgeven of het moest echt een dealtje zijn.

Zwart T-Shirt met zwarte trui (hoodie) of hemd (mogelijks rood/zwart of grijs/zwart houdhakkershemd).
Deftige zwarte schoenen of wat meer lage schoenen.

Functionele ingesteldheid:
Ik ben zwaar kleurenblind dus als alles zwart is weet ik ook wat ik aanheb. Alsook moet ik geen onderscheid maken om mijn was te doen en alles van kleuren te scheiden die ik toch nie kan zien.
Zwart is ook een kleur waarbij ik heb gemerkt dat mensen me meer met rust laten in het openbaar en op het werk.
Laat dat nu exact zijn wat de meest aangename momenten zijn voor mij ;)

Niet trouw aan bepaalde merken. Ik koop wat er leuk uitziet en dan nog liefst zonder dat ik een rondlopend reclamebord ben. Af en toe eens snuisteren in de kringloopwinkel of de online kringloopwinkel Vinted.

Voor mijn thuiswerkdagen en om naar de winkel te gaan maakt het me er niet uit hoe ik erbij loop, als het om ene te gaan drinken of op resto is dan mag het wel wat bij mekaar passen.

En wat de rest denkt? Je m'en fous. Die moeten vooral in hun eigen kleerkast kijken.

Terug
Bovenaan