Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Steal op Prime gebinched afgelopen dagen. Leuke mini serie die wel sterk begint en eindigt maar er ontbreekt me iets aan waardoor ik dit een toppertje zou vinden. Sophie Turner vond ik geweldig als Zara. 7/10

One Piece S02 (Netflix) uitgekeken. Ik vond het iets minder dan het eerste seizoen en vooral te kort met zijn 8 afleveringen. Ik heb pas bij aflevering 7 en 8 het gevoel erin te komen en dan is het alweer afgelopen.

Wij zijn juist klaar met One Piece (Netflix)S1 en beginnen spoedig aan S2. Nooit de one piece anime gezien, maar ik kijk *redelijk* wat anime, dus op aandringen van kameraden/one-piece fans de netflix-versie een kans gegeven.

In mijn ogen lijken de meeste casting-choices wel goed gedaan. De kerel die Luffy speelt, is echt goed en verkoopt de rol en het hele avontuur-gevoel goed. S1 houdt zich vooral bezig met de crew op te bouwen en de achtergrond van personages mee te geven. Breedgenomen is het deftig en vind ik de ontwerpen/kostuums goed gedaan, maar hoe de marines er -in mijn ogen- uitzien gelijk letterlijke scouts-kindjes vind ik dan weer afleidend.

Sommige stukjes gelijk de introductie van Sanji, Zoro's grote rivaal en de introductie van Buggy vond ik goed gedaan , maar veel vd verhalen vond ik niet bijster interessant. Waarschijnlijk omdat ik het al zo vaak gezien heb in andere Shonen-anime. Er is in show als deze natuurlijk veel CGI en de typische "Netflix-belichting/filters". Visueel vind ik het daarom weinig interessant met uitzondering van sommige kostuums en sets.

6.5/10 voor S1. Ik zie zoveel mensen S2 ophypen, dus ben benieuwd hoe dat zal bevallen.

The Sopranos uitgekeken.

Wat een topserie. Heerlijke personages, topacteurs met Gandolfini in de rol van zijn leven, die verhaallijnen die zo goed blijven en heerlijk traag evolueren, maar wat moet ik met dat einde?
Ik heb net het eerste seizoen gezien. Ik vond het zeker niet slecht, maar maffia/gangster series interesseren me niet echt, dus ik ga niet meteen verder kijken.
Ik ben nu begonnen met het originele eerste seizoen van Star Trek uit de jaren '60. Dat heeft de tand des tijds best goed doorstaan. Interessante thema's die aan bod komen. Daar ga ik wss wel de 3 seizoenen van afkijken.

The Sopranos uitgekeken.

Wat een topserie. Heerlijke personages, topacteurs met Gandolfini in de rol van zijn leven, die verhaallijnen die zo goed blijven en heerlijk traag evolueren, maar wat moet ik met dat einde?
Blijft toch m'n nummer 1. The Wire is goed, heel goed. Maar The Sopranos heeft toch nog een streepje voor.
Zo veel heerlijke en memorabele figuren ook.

Toegegeven; vond ik ook het minste van allemaal. Gewoon doorduwen, komt helemaal goed in volgende seizoenen.
It grows on you. De eerste keer vond ik dat ook het seizoen dat er niet in leek te passen, maar het werkt. Die laatste aflevering vond ik ook heel sterk, wanneer ze alles "opkuisen", met deze achtergrondmuziek:

Vanwege de recensies hier (en de bladen) ook eens The Pitt gaan checken. Het is goed gemaakt maar ben zelf niet voor medische series, maar het weet mijn aandacht niet echt vast te houden. Ik heb het meer voor Spoed 24/7 waar de triviale problemen in hun eenvoud kunnen boeien, maar het is een persoonlijke mening, kwalitatief is het zeker.

Er zou een derde seizoen van komen, de fans kunnen hun hart ophalen.

Vanwege de recensies hier (en de bladen) ook eens The Pitt gaan checken. Het is goed gemaakt maar ben zelf niet voor medische series, maar het weet mijn aandacht niet echt vast te houden. Ik heb het meer voor Spoed 24/7 waar de triviale problemen in hun eenvoud kunnen boeien, maar het is een persoonlijke mening, kwalitatief is het zeker.

Ik heb hetzelfde gevoel. Zeker niet slecht maar ben halverwege seizoen 1 afgehaakt wegens weinig interesse.

Zelf echt wel fan, maar ik kan wel begrijpen dat dit wat in je interessesfeer moet liggen.
Er, Code black, Doogy Howser, The Resident, The good doctor, House, etc... Elk met zijn specifieke invalshoek, maar ik heb er graag naar gekeken.

Misschien niet top, maar wel een soort van guilty pleasure zijn de Chicago reeksen. Chicago Med, Fire en PD. Heerlijk om weg te kijken en uit te kijken naar de jaarlijkse cross-overs.

Ik kijk graag naar medische realityreeksen (zijn er erg goede bij zoals de reeks over Sercu of Topdokters) maar ben zelf meer gefocusd op de patiënt. Als ik de commentaren online lees is The Pitt meer medeleven met de staff die je gaandeweg leert kennen. Het hangt ervan af waar je betrokkenheid naartoe gaat.

Ik laat zo'n Chicago Med soms ook opstaan in de late avond, het medisch probleem is meestal in 10 minuten opgelost, dat kan ik net meepikken voor het slapen gaan.

Wss heeft het er ook mee te maken dat de TV-wereld ondertussen is voortgegaan van procedurals/episodics naar meer arc-based stories waardoor de vaste formule minder weet te pakken als je mentaal een deconstructie maakt (en dat valt meer op als je de reeks binget hoe elke patiënt wordt "verteld").

Terug
Bovenaan