Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Smaken en kleuren ... BB is geen platte actie, er zit wat van alles in.
BCS gaat ook wel meer en meer de drug cartel tour op naargelang de seizoenen vorderen incl. geweld etc.

De Saul (afijn eigenlijk Billy) vs Chuck saga duurde soms wel wat lang in de eerste seizoenen van BCS, maar het was een belangrijk deel van Sauls identiteit.

Laatst bewerkt:
Task afgerond (HBO). Heel goede miniserie vond ik. 7 aflevering en hoewel het allemaal heel standaard begint, vond ik er toch verrassend meer inzitten dan de zoveelste misdaadserie. Ik vond Tom Pelphrey al geniaal in Ozark, hier levert hij alweer een puike rol af!

Black Rabbit season 1 uit gekeken, vond dit fantastisch, zeker die laatste paar afleveringen waren echt spannend.
Jude en Jason spelen echt heel goe samen imo

Task afgerond (HBO). Heel goede miniserie vond ik. 7 aflevering en hoewel het allemaal heel standaard begint, vond ik er toch verrassend meer inzitten dan de zoveelste misdaadserie. Ik vond Tom Pelphrey al geniaal in Ozark, hier levert hij alweer een puike rol af!
Deed die mee in Ozark? Zegt mij niks meer, ken die vooral uit Banshee waar ik die echt fantastisch vond. Hier ook trouwens

Attack on Titan S1.

Interessante setup voor het verhaal, coole ontwerpen voor de wereld, titans en dergelijke. Grootste probleem dat ik heb met S1 is het tempo en de overdosis aan flashbacks. Voor mij voelt het een beetje cheap/lui aan als een serie gebeurtenissen toont waar je allerlei vragen bij stelt / niet kan volgen en dan op en af gaat met flashbacks die de aanleiding tot voornoemde gebeurtenissen tonen.

Hoe vele afleveringen eindigen doet me ook iets te hard denken aan de hele "NEXT TIME ON DRAGON BALL Z"-shpiel die ik al meer dan 10 jaar ontgroeid ben. Nu ja, het is breedgenomen deftig genoeg om door te zetten gezien zoveel mensen de hele anime de hemel inprijzen.

Laatst ook nog eens door Pride & Prejudice (de BBC-miniserie) gegaan nadat we thuis de Keira Knightly film uit 2005 hadden gezien.

Ik weet niet of iemand hier dezelfde vreemde voorkeuren heeft als mij, maar als ik de miniserie bekijk en moeder Bennet of vader Collins doet zijn mond open of "kijkt" gewoon in een gegeven richting, dan kan ik mijn lach al niet meer inhouden. Ergens lijken deze vertolkingen geplukt te zijn uit een Blackadder of Fawlty Towers. De acteur die Vader Collins speelt, geeft een masterclass in smugness en het spelen van een onderkruiper. Anderzijds hoort ge moeder Benett en denkt ge dat ze elke moment gaat zeggen "No, no, you may NOT have a number 23 and a number 9 and we certaintly don't offer any delivery. Especially not of any oriental type!"

Colin Firth is een onmetelijk betere Mr. Darcy dan Matthew Macfayden en de hele 2005-film voelt in mijn ogen veel "hollywood"-achtiger aan dan de miniserie. Ik wil wel toegeven dat sommige rollen/acteurs beter gekozen zijn in de film(Jane Bennet bvb)

I know, late to the party maar...

Hoe goed is The Studio wel niet? Nog maar 5 afleveringen ver, halverwege, maar al serieus mee moeten lachen. Heerlijk meta. Als je veel namen en hun rollen en wat algemene filmgeschiedenis kent en zo alle throwaway lines kunt volgen is het helemaal geweldig maar zelfs zonder diepe kennis is het evengoed fantastisch omdat er ook heel wat over the top situatie humor in zit. Zot hoe ze hier zoveel volk voor hebben kunnen strikken. Topper! 👌

Laatst bewerkt:
I know, late to the party maar...

Hoe goed is The Studio wel niet? Nog maar 5 afleveringen ver, halverwege, maar al serieus mee moeten lachen. Heerlijk meta. Als je veel namen en hun rollen en wat algemene filmgeschiedenis kent en zo alle throwaway lines kunt volgen is het helemaal geweldig maar zelfs zonder diepe kennis is het evengoed fantastisch omdat er ook heel wat over the top situatie humor in zit. Zot hoe ze hier zoveel volk voor hebben kunnen strikken. Topper! 👌
Ook serieus van genoten! Eentje die echt onder de radar is gebleven.

Terug
Bovenaan