Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Breaking Bad ooit eens begonnen maar de eerste aflevering overtuigde me niet.
Dat kan ik van zowat AL mijn favoriete series zeggen: Breaking Bad, Better Call Saul, The Wire, Deadwood, Succession, Sopranos,...
In recentere jaren is Severance de uitzondering op de regel geweest, dat had mij direct mee.

Dat is toch zo goed als met alle films en series dat je bij een rewatch weet wat er gaat gebeuren en dit de spanning wegneemt.
Bv een 2de keer The Blair Witch bekijken zal ook nooit hetzelfde effect hebben als de eerste keer, zeker niet als je die voor de eerste keer gezien hebt toen die net uitkwam.
Er zijn toch hopen series en films die niet (continue) op cliffhangers rekenen op die manier? Bij Breaking Bad valt dat gewoon hard op na een tijd/na de eerste keer. Een The Wire bijvoorbeeld (ok, staat op eenzame hoogte voor velen) of gewoon Better Call Saul moet het toch hebben van andere dingen.

Dat kan ik van zowat AL mijn favoriete series zeggen: Breaking Bad, Better Call Saul, The Wire, Deadwood, Succession, Sopranos,...
In recentere jaren is Severance de uitzondering op de regel geweest, dat had mij direct mee.
Bij mij is dat dus anders. Het moet me niet vanaf de eerste seconde overdonderen, maar het moet me wel triggeren om verder te kijken. En daar heeft Breaking Bad in gefaald.

Ieder zijn ding zeker?

Dat is toch zo goed als met alle films en series dat je bij een rewatch weet wat er gaat gebeuren en dit de spanning wegneemt.
Bv een 2de keer The Blair Witch bekijken zal ook nooit hetzelfde effect hebben als de eerste keer, zeker niet als je die voor de eerste keer gezien hebt toen die net uitkwam.
Het ding is dat er naast de cliffhangers te weinig overbleef naar mijn gevoel. In tegenstelling tot bv een Sopranos, dat ook zonder de verrassing van de cliffhangers werkt.

Kheb toch ook twee keer nodig gehad voor Breaking Bad. Eerste keer na drie/vier eps afgehaakt. Kvond het ondertussen best goed, maer komt toch ook niet in mn beste ooit lijst.

Ik vind breaking Bad een goeie serie, met hoogtepunten die imo bij de beste tv ooit horen. Maar niet alles in deze serie is of blijft boeiend en halverwege het derde seizoen ben ik gestopt. Het duurde enkele jaren tot ik, na aanraden van een vriend, toch besloot om door dat oersaaie seizoen te waden en dan kwam de vaart er terug in.

Better Call Saul is ook geen perfecte serie en ik vind het echt jammer dat de productie van de latere seizoenen zo lang op zich liet wachten. Daarom was mijn interesse ook wat gaan liggen en kwamen ze niet zo goed meer binnen als hetgeen eraan voorafging. Maar ik vind de wereld waarin Jimmy McGill zich begeeft vele malen interessanter dan die van Walter White en ik vind de humor geslaagder.

Qua vorm en stijl zijn de series quasi identiek, heerlijke cinematografie met de zonovergoten landschappen van New Mexico en vernuftige montage met absoluut uitstekende muziekkeuzes.

Neem Bryan Cranston (Walter White) weg en de serie stuikt toch serieus in elkaar.

Goddamn, die Aaron Paul (Jesse) is een verschrikkelijke acteur (en personage)

Neem Bryan Cranston (Walter White) weg en de serie stuikt toch serieus in elkaar.

Goddamn, die Aaron Paul (Jesse) is een verschrikkelijke acteur (en personage)
Tja, neem Bob Odenkirk weg en BCS stuikt ook in elkaar é. Ik vond beide geweldige reeksen, maar Saul kroop toch meer onder mijn vel.

In The Wire wordt de reeks dan weer gedragen door de ganse cast, met een aantal legendarische personages die het geheel levendig maken (Wee Bey, Bubbs, Avon, Prop Joe, Slim Charles, The Bunk, Bunny Colvin, ...). In sommige scènes zie je dan op de achtergrond een gekend personage lopen, die zijn deel van het verhaal aan het beleven is wat het geheel (voor mij) erg immersive maakt.
Ik was doodcontent toen mijn vrouw (die de reeks nooit gezien had) onlangs vroeg om ze eens samen te bekijken.

Ik denk dat Breaking Bad voor een deel zo populair is omdat die reeks nog volop in de 'golden age of television' uitgekomen is.
Bijna iedereen die ik kende, keek wekelijks meteen naar de nieuwe aflevering. Achteraf gezien (heb de reeks niet meer opnieuw gekeken sinds 'ieorigineel uitgekomen is) was dat waarschijnlijk een pulpy niet al te realistische serie met een relatief dwaze premisse die tot een hoger niveau getild werd door een zeer getalenteerde showrunner en cast.

Game of Thrones is waarschijnlijk het boekeinde van die periode, daarna maakte iedereen de overstap naar Netflix en werden reeksen gebinged waardoor ze maar even culturele status hadden en iedereen ook niet meer samen keek maar op aparte momenten waardoor er veel minder discussie was. In die vroege jaren deed Netflix ook nog moeite om reeksen te ontwikkelen om nieuwe abonnees te lokken, nu is het hun er vooral om te doen om zo veel mogelijk content te hebben zodat de kijkers hun abo behouden.

Ik vind de kritiek op Breaking Bad toch echt serieus buiten proportie 😅 ik zeg niet dat ik het blindelings als de beste serie ooit ga beschouwen, maar kan me niet van het gevoel ontdoen dat het juist door zijn status echt wel extra hardhandig wordt aangepakt om commentaar op te uiten. Hoge bomen enzo...

2 pagina's al over breaking bad :crazy: ik voel me precies terug 17 jaar oud....

anyway: Tulsa King season 1 uitgekeken, speelt als een trein .... ontknoping is ook weer heel spannend, dus kijk al uit naar S2

Ik vind de kritiek op Breaking Bad toch echt serieus buiten proportie 😅 ik zeg niet dat ik het blindelings als de beste serie ooit ga beschouwen, maar kan me niet van het gevoel ontdoen dat het juist door zijn status echt wel extra hardhandig wordt aangepakt om commentaar op te uiten. Hoge bomen enzo...
machtig idd...

Eerst 2 pagina's Breaking Bad dissen, en dan een compliment over Tulsa King.

Als Breaking Bad een 8/10 is, is Tulsa King een 1.5/10.

Hoge bomen inderdaad

ik ga terug beginnen aan de x files, ik vermoed dat er daar ook heel slecht verouderde afleveringen gaan bijzitten
Correct. Ik ben aan een trage rewatch bezig (lees: af en toe een aflevering ter afwisseling van series die ik met meer commitment bekijk), waarbij ik enkel de conspiracy/mythology afleveringen bekijk + hier en daar een goeie losstaande aflevering. Zit nu ergens in seizoen 6. Er zat gewoon te veel filler tussen om alles nog te herbekijken.

Hard disagree there, die conspiracy mythology afleveringen waren de filler. De losstaande waren de X-Files. :feelsgood:
Onlangs nog alles terug gezien en imo zijn vooral die singles nog steeds ijzersterk.

Er zijn toch hopen series en films die niet (continue) op cliffhangers rekenen op die manier? Bij Breaking Bad valt dat gewoon hard op na een tijd/na de eerste keer. Een The Wire bijvoorbeeld (ok, staat op eenzame hoogte voor velen) of gewoon Better Call Saul moet het toch hebben van andere dingen.
Alsof dat BCS niet vol met cliffhangers zat.
Idem!
Het is precies de trend momenteel om op populaire series en films te bashen, het is hier precies Reddit geworden 😅
Dat ze op imdb op 1ste plaats staat van alle series is misschien wel wat overdreven, maar ze verdiend toch een top 10!
Moeilijk om te zeggen welke mijn absolute favoriet is, Dark, Breaking Bad, Band of Brothers, Game of Thrones, Lost, One Piece,....

Toevallig hier ook net voor het eerst aan The X-Files begonnen. Al twee afleveringen ver 😎

Breaking Bad en Better Call Saul horen voor mij ook bij de beste series. Al kon BB ook zonder dat laatste seizoen.

Terug
Bovenaan