Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Breaking Bad vond ik hier een 7,5/10, Better Call Saul halverwege seizoen 2 opgegeven, de klik was er spijtig genoeg niet.

De voorbije jaren al enkele keren geprobeerd om The Expanse te bekijken omdat het zoveel lof kreeg, telkens gestopt ergens halverwege het eerste seizoen omdat ik geen band kon vormen met de personages en het zelfs ergens vervelend vond.

Deze keer doorgezet en bij aflevering 8 kwam opeens de klik. Ondertussen zijn we een week verder en zit ik al op het einde van seizoen 3. Voorlopig ben ik enorme fan. Ik heb constant de drang om verder te kijken, lang geleden dat iets nieuw me nog zo kunnen boeien heeft.

Deze keer doorgezet en bij aflevering 8 kwam opeens de klik. Ondertussen zijn we een week verder en zit ik al op het einde van seizoen 3. Voorlopig ben ik enorme fan. Ik heb constant de drang om verder te kijken, lang geleden dat iets nieuw me nog zo kunnen boeien heeft.
Interesting, bij mij is het echt helemaal anders verlopen. Ik was meteen fan, en heb met veel plezier gekeken naar de eerste paar seizoenen, maar het narratief van de hele serie neemt een erg grote shift na het verschijnen van die ringen en mijn interesse begon dan serieus te tanken.

Ik vind de kritiek op Breaking Bad toch echt serieus buiten proportie 😅 ik zeg niet dat ik het blindelings als de beste serie ooit ga beschouwen, maar kan me niet van het gevoel ontdoen dat het juist door zijn status echt wel extra hardhandig wordt aangepakt om commentaar op te uiten. Hoge bomen enzo...
Ik lees hier nu wel voornamelijk dat het een goede serie is maar gewoon niet de absolute top, dat lijkt mij nu wel terecht. Dat betekent nog altijd dat het ver boven de massa uitstijgt hé.
Alsof dat BCS niet vol met cliffhangers zat.
Volgens mij niet op dezelfde, alomtegenwoordige manier van Breaking Bad alleszins. Ik heb ook niets tegen cliffhangers, maar in Breaking Bad heb je IMO hele delen van seizoenen waar het verhaal eigenlijk amper vooruit gaat maar er links en rechts mensen domme dingen doen of er een tot niets leidende spanningsboog van twee afleveringen wordt gecreëerd. Opnieuw, dat blijft een goede serie hé, maar om dat nu als absolute top te zien, is opnieuw IMO, overdreven.

Anyway, Mare of Easttown uitgekeken en een dijk van een serie. Zoals gezegd is dat en Task toch weer een teken dat HBO nog altijd kwaliteit kan maken. Nog aanraders? Ik hoor goede dingen over The Leftovers?

Laatst bewerkt:
Interesting, bij mij is het echt helemaal anders verlopen. Ik was meteen fan, en heb met veel plezier gekeken naar de eerste paar seizoenen, maar het narratief van de hele serie neemt een erg grote shift na het verschijnen van die ringen en mijn interesse begon dan serieus te tanken.

Oh spijtig om te horen, hopelijk heb ik dan niet hetzelfde voor. Ik had gehoopt 6 seizoenen plezier te hebben :p

Er zijn ook series die me meteen naar de keel grepen zoals HBO's Rome en True Detective (eerste seizoen). Zo kan het ook.

Rome is ook één van mijn all time favorieten. Van begin tot eind gewoon een pareltje. Het helpt natuurlijk wel dat ik, net zoals velen, een enorme fascinatie heb voor die tijdsperiode.

ik ga terug beginnen aan de x files, ik vermoed dat er daar ook heel slecht verouderde afleveringen gaan bijzitten

Ik was 13 toen de serie begon en heb dus de serie volledig als tiener meegehad op het hoogtepunt van de hype. FAN dat ik was. T-shirts, petjes, ... Paar jaar geleden dan een rewatch gedaan en de magie is er voor een heel deel nog. Maar vanaf seizoen 5 werd het toch een pak minder en die laatste 2 seizoenen waren soms toch een worsteling.
En over seizoen 10 en 11 praat ik niet.

Ik ga het sowieso nog eens een keer kijken, want de nostalgie is groot. Maar of ik dan nog eens alle seizoenen kijk, weet ik niet.

De voorbije jaren al enkele keren geprobeerd om The Expanse te bekijken omdat het zoveel lof kreeg, telkens gestopt ergens halverwege het eerste seizoen omdat ik geen band kon vormen met de personages en het zelfs ergens vervelend vond.

hmm misschien moet ik het dan toch nog maar eens een kans geven, ik ben er ook 2x aan begonnen en na een paar afleveringen opgegeven.

Black Sails

Geweldige serie en dus zeer jammer dat er geen vervolg is via het boek Treasure Island. Wel serieus geërgerd aan het personage Max.

Eerste seizoen van True Detective is ook geweldig é. Woody en Mathew zijn daar god-tier.
Zijn die volgende seizoenen nog de moeite of niet? Dat ze niet aan Woody-Matthew kunnen tippen, spreekt voor zich maar verdienen ze wel een kans?

On topic: gisteren begonnen aan Daredevil: Born again en ik ben wel fan. Daredevil en Fisk als bad guy overstijgen toch al die andere afkooksels zoals iron fist, Jessica Jones, ...

Geweldige reeks, enkel jammer dat seizoen 3 het hoogtepunt was. Daarna gaat het jammer genoeg wat achteruit...

Zijn die volgende seizoenen nog de moeite of niet? Dat ze niet aan Woody-Matthew kunnen tippen, spreekt voor zich maar verdienen ze wel een kans?

On topic: gisteren begonnen aan Daredevil: Born again en ik ben wel fan. Daredevil en Fisk als bad guy overstijgen toch al die andere afkooksels zoals iron fist, Jessica Jones, ...
Seizoen 3 (met Mahershala Ali en Stephen Dorf in Arkansas) en seizoen 4 (met Jodie Foster in Alaska) zijn ook erg goed en sfeervol.
Seizoen 2 (met Colin Farrel en Vince Vaughn, in Californië) staat bol van de clichés en overacting en vond ik persoonlijk niets.

Seizoen 3 (met Mahershala Ali en Stephen Dorf in Arkansas) en seizoen 4 (met Jodie Foster in Alaska) zijn ook erg goed en sfeervol.
Seizoen 2 (met Colin Farrel en Vince Vaughn, in Californië) staat bol van de clichés en overacting en vond ik persoonlijk niets.
Dit!

Agree. Al vond ik het Jodie-seizoen veelbelovend starten maar dat zwakte heel snel af.

S1 is voor mij het beste seizoen ooit over alle series heen. Dat kan ik 115 keer rewatchen (en niet enkel voor de mannelijke acteurs 🤤)

S2 is nog steeds demoeite en durf zelfs zeggen bijna evengoed als S1. S3 had ik nooit mogen uitkijken, bij het slechtste dat HBO de laatste 10 jaar heeft geproduceerd. S4.. betwijfel da'k er ooit aan begin.

- S1: top,
- S2: zeker niet zo goed als S1 maar (meer dan) degelijk eigenlijk. Zeker na een rewatch. Enkel Vaughn valt nogal tegen,
- S3: valt mee maar het einde vond ik vrij hard tegenvallen,
- S4: nog redelijk van genoten.

Ik lees hier nu wel voornamelijk dat het een goede serie is maar gewoon niet de absolute top, dat lijkt mij nu wel terecht. Dat betekent nog altijd dat het ver boven de massa uitstijgt hé.

Anyway, Mare of Easttown uitgekeken en een dijk van een serie. Zoals gezegd is dat en Task toch weer een teken dat HBO nog altijd kwaliteit kan maken. Nog aanraders? Ik hoor goede dingen over The Leftovers?
The Leftovers is een topreeks. Wel wat een acquired taste, zeker het eerste seizoen. Maar ik kan het enkel aanraden.

Bij mij is dat dus anders. Het moet me niet vanaf de eerste seconde overdonderen, maar het moet me wel triggeren om verder te kijken. En daar heeft Breaking Bad in gefaald.

Ieder zijn ding zeker?
Over 1 episode kan je toch niet een lange serie beoordelen? Zeker als de ratings al hoog zijn. Dan had ik NOOIT in The Wire geraakt, want vond ep1 niet veel soeps. Heb die serie onlangs 3 episodes gegeven na 2x de pilot af te keuren voorheen ... en ik was verkocht.
Idem het recente Task. Ep 1 en 2 waren maar twijfelachtig voor mij ... maar vanaf Ep 3 kwam het verhaal ook op gang en was ik mee. Ik gaf het 3 episodes omdat de ratings hoog waren, crappy ratings series kan ik na 1 episode ook skippen, maar kijk ik sowieso al bijna niet.

Persoonlijke smaak en weinig tijd hebben, daar kan je natuurlijk niet veel over argumenteren. Als iets u niet ligt, is dat zo.
Ik zal bv niet naar Mussolini kijken, ook geen serie over Hitler of Stalin ... genoeg shit in de wereld vandaag, ik wil dat niet (meer) zien.

Attack on Titan S2 tot en met het einde

Niet te geloven dat S1/S2 zo hard aanvoelen als een "ok" anime met bovengemiddelde animatie-kwaliteit. De kwaliteit van het verhaal en personages gaan zo fel omhoog vanaf S3 dat het bijna aanvoelt als een andere anime. Gelijk zovele redditers al herhaald hebben: S3 part 2 (Genk 0) is voor mij de piek van de reeks, gevolgd door het eerste deel van S4.

Levi vs beast-titan is een van de meest hype anime-momentjes die ik in tijden heb gezien! :love2: De aap-man met zen honkbal grapjes versus een absolute blender van een man.:D

Erwin zijn finale speech naar de troepen is ook S-tier. Ik moest spontaan denken aan Aragorn's speech uit return of the king en ik twijfel oprecht welke ik beter vind... Aragorn is cool, maar Jotaro's voice-actor die schreeuwt om dapper te sterven.... Good stuff :D

Terug
Bovenaan