Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Borgias S1 en S2 - Allesbehalve slecht, sterk acteerwerk, behoorlijk indrukwekkende sets en net de juiste hoeveelheid intriges. (En best wel wat schoon vrouwvolk). Ga seizoen drie er toch ook nog doorjagen ondanks dat de vroegtijdig is stopgezet na s3.

Heb nu de laatste twee seizoenen van South Park gezien. Geniaal op momenten.
In die laatste eps van het laatste seizoen toch een serieuze oorworm gekregen met "Pete Hegseth is a f**kin douche" :laugh:

Net The Good Place uitgekeken. Zoals iemand hier al zei, sterk einde. Echt een serie die wist wanneer ze moest stoppen. Ik ben blij dat ik een 2e poging heb genomen om te kijken. S04 was hier en daar wat langdradig maar al bij al kijkt de serie wel vlot.

Zoals iemand hier al zei, sterk einde
dat was ik :)
de opvolger van de bedenker Mike Schur (ook van oa Parks & Rec en Brooklyn 99 trouwens) heet 'A man on the Inside', is ook met Ted Danson en is zeker ook een aanrader als je van dat type humor houdt
Zeker niet zo goed als The Good Place, maar desondanks zeker de moeite

de opvolger van de bedenker Mike Schur (ook van oa Parks & Rec en Brooklyn 99 trouwens) heet 'A man on the Inside', is ook met Ted Danson en is zeker ook een aanrader als je van dat type humor houdt
Zeker niet zo goed als The Good Place, maar desondanks zeker de moeite
Ik heb gisteren nog op IMDB de trivia gelezen en las dat Mike Schur idd ook die 2 shows maakte. Brooklyn 99 vond ik absoluut hilarisch en een rewatch waard. Parks & Rec heb ik gezien tot ongeveer halfweg seizoen 3 maar het kon me tot dan niet genoeg bekoren om te blijven kijken eerlijk gezegd. De show verdween van het streaming platform waar ik keek en ik heb de moeite niet meer gedaan om elders te kijken.

A man on the inside bekijk ik zeker eens, want zo een luchtige serie met episodes van 20 min vind ik echt ideaal 's avonds.

Death By Lightning gekeken, miniserie van 4 aflevering over de moord op president Garfield in 1881.
Meestal wel fan van historische drama's en dit is geen uitzondering. Prachtige decors en kostumering (en wat een weelde aan gezichtsbeharing!). Een interessante verhaallijn over radicalisering, vervreemding en waanideeën. En dat alles binnen een waargebeurd stukje Amerikaanse geschiedenis waar ik weinig van ken. Heerlijk!

Leuke acteerprestaties van Michael Shannon (wat een heerlijke tronie heeft die) en zijn Boardwalk Empire-collega Shea Whigham. Iets minder fan van Matthew Macfadyen (die wel een voorouder van Tom Wambsgans lijkt te spelen, zijn bekende rol in Succession), en nog minder van Nick Offerman als vicepresident Chester A. Arthur.

Al bij al heel erg van genoten.

Rome (HBO)

Ondertussen toegekomen in S2. Ik denk dat deze serie alle lof verdient voor het ontwerp van de sets en kostuums. Dit is echt op of boven het niveau van eendert welke Game of thrones-aflevering of LOTR-film. Mijn vrouw merkte in het begin op dat het een beetje "fake" aanvoelt omdat de serie (in tegenstelling tot vele andere voorbeelden in media) geen (duidelijk) gebruik maakt van filters. Ik ben hier natuurlijk zeer blij mee omdat het kleurenpallet echt bijdraagt aan de sfeer van Rome als een echte(, historische) plaats met een uniek karakter.

Het spreekt misschien voor zich, maar Ciarán Hinds als Caesar is echt meesterlijk in elke scene. Mijn geschiedeniskennis van Rome is tanende, dus als ik de zogenaamde dictator zie die zichzelf voordoet als een meester-diplomaat geloof ik elk woord wat hij zegt. :p James Purefoy als Mark Antony is subliem en ik grijns als een ezel elke keer dat ik zijn kwallige grijns zie. Er zijn nog veel namen die hun lofzang verdienen voor deze serie, maar als er iets is wat ik waardeer in een epos als dit is het een uitstekende onderkruiper: dank u David Bamber om Cicero te spelen. Is hij even goed als goed als Mr Collins uit Pride & Prejudice? Nee, bijlange niet. De lat ligt zeer hoog.

Als ik zie hoeveel karren geld in Hollywood/streamingland wordt gegooid naar -vergeef me de uitdrukking- absolute drek, dan is het zo jammer om te horen dat Rome geen 5/6 seizoenen kreeg omdat het "te veel geld kostte". Allez, we kunnen belachelijke hoeveelheden geld verkwanselen aan CGI-draken die na 4 seizoenen hun beste tijd gehad hebben, maar soit. :unsure:

Ted Lasso 3 seizoenen uitgekeken. Het begon wel verfrissend. Ned Flanders wordt voetbalcoach in Engeland. Leuk samenspel tussen UK en USA qua acteurs. Maar het is allemaal zoooo feelgood dat ik er mij hard aan begon te storen. En het wordt alleen maar erger, zo zeemzoet en naïef, zowel alle personages als het verhaal. Uitgekeken met moeite en het blaast mij van mijn sokken dat dit zo geprezen wordt en torenhoge scores krijgt, alsof ze hier een absolute parel gemaakt hebben.

Laatst bewerkt:
Ted Lasso 3 seizoenen uitgekeken. Het begon wel verfrissend. Ned Flanders wordt voetbalcoach in Engeland. Leuk samenspel tussen UK en USA qua acteurs. Maar het is allemaal zoooo feelgood dat ik er mij hard aan begon te storen. En het wordt alleen maar erger, zo zeemzoet en naïef, zowel alle personages als het verhaal. Uitgekeken met moeite en het blaast mij van mijn sokken dat dit zo geprezen wordt en torenhoge scores krijgt, alsof ze hier een absolute parel gemaakt hebben.

Ik denk dat S1 van Ted Lasso goed aangrijpt omdat het Ned Flanders is die zeer skeptisch/onvriendelijk wordt ontvangen. De feel good-factor werkt omdat Ted zich in S1 effectief moet bewijzen. Aan de start van S2 is die toon zo sterk omgedraaid dat het meer weg heeft van een generische sitcom met een voetbal-flair en het zakt zo vaak tot FC de kampioenen niveau dat het vrij triest werd naar het einde van S3.

S4 is bevestigd, maar ik schat de kans dat het niveau terug omhoog gaat bitter klein in.

Exact de reden waarom ik ergens tijdens S2 ben afgehaakt.

paparazzi king

Hoog tempo, drugs, sex, geld een fascinerend kijkje in het Italie van Beslusconi met als hoofdfiguur de ultieme narcist Fabrizio Corona

Ik denk dat S1 van Ted Lasso goed aangrijpt omdat het Ned Flanders is die zeer skeptisch/onvriendelijk wordt ontvangen. De feel good-factor werkt omdat Ted zich in S1 effectief moet bewijzen. Aan de start van S2 is die toon zo sterk omgedraaid dat het meer weg heeft van een generische sitcom met een voetbal-flair en het zakt zo vaak tot FC de kampioenen niveau dat het vrij triest werd naar het einde van S3.

S4 is bevestigd, maar ik schat de kans dat het niveau terug omhoog gaat bitter klein in.
Niveau Fc de kampioenen . :rofl:

Dat is ook maar een analyse van, tes alle twiej foebal eh.

Bon. Ik vond het een heel sterke reeks, tot de laatste aflevering. Sterke personages met diepgang die leuke evoluties kennen. Tof verhaal, officiële ip’s. Knappe muziek ook. En geestige humor, die moeilijk te vergelijken is met de mopjes van René Swartenbroeks. Toffe sfeer en wereldje. En ook gewoon helemaal niet zo feel good als hier beweerd wordt. Meer nog, een paar momenten die verrassend niet feel good waren.

Laatst bewerkt:
Niveau Fc de kampioenen . :rofl:

Dat is ook maar een analyse van, tes alle twiej foebal eh.

Bon. Ik vond het een heel sterke reeks, tot de laatste aflevering. Sterke personages met diepgang die leuke evoluties kennen. Tof verhaal, officiële ip’s. Knappe muziek ook. En geestige humor, die moeilijk te vergelijken is met de mopjes van René Swartenbroeks. Toffe sfeer en wereldje. En ook gewoon helemaal niet zo feel good als hier beweerd wordt. Meer nog, een paar momenten die verrassend niet feel good waren.
Eh... ik associeer FC de kampioenen met "ik heb iets misbegrepen of mishoord, dus ik ga niet vragen voor herhaling of verdere uitleg en er een heel spel van maken bij andere personages tot uiteindelijk uitkomt dat ik het fout begrepen had" en dat soort verhaaltjes waren S2 en S3 echt wel vol mee zat.

The Borgias S1 en S2 - Allesbehalve slecht, sterk acteerwerk, behoorlijk indrukwekkende sets en net de juiste hoeveelheid intriges. (En best wel wat schoon vrouwvolk). Ga seizoen drie er toch ook nog doorjagen ondanks dat de vroegtijdig is stopgezet na s3.
Ik heb deze Amerikaanse reeks nooit gezien maar enkele jaren geleden zag ik wel Borgia: Faith and Fear en deze is wel zeer sterk. Zeer rauw en bruut.

Ik kreeg deze als suggestie gisteren en ben beginnen kijken. 2 afleveringen gezien en toch ook grappig. Ik kijk voorlopig verder :)

Dan toch maar eens Zot! gekeken op Streamz.

Ik wil het toch wel wat lof geven, omdat ik blij ben dat ze zo nog eens iets gemaakt hebben hier. En ik heb toch wel een paar goed gelachen. Zeker een paar leuke scènes en cameo’s

Van mij mocht de absurditeit nog een stuk verder gaan. Men kon het niveau nog niet hoog genoeg trekken om er een leuke cult klassieker van te maken.

Terug
Bovenaan