Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Veel sterkte want je moet je kopje er wel bij houden.
Net afl 5 uitgekeken van Dark en de eerste reveal gezien en de eerst plot hole (denk ik)
dus Mikkel is dus Jonas zijn pa nadat deze eerste naar het verleden is gereisd rn daar Jonas zijn mama als jong meisje heeft leren kennen. Hoe kan het dan dat Jonas zijn mama de jonge Mikkel niet herkent toen die nog in het heden rondliep?

Laatst bewerkt:
Foundation S03 (Apple TV)

Ik had een beetje schrik dat het wat minder zou zijn na vorig seizoen (S02E09 is écht fenomenaal), maar dat was helemaal niet nodig. Niveau blijft behoorlijk hoog. Zeker niet perfect, maar welke serie is dat wel. Hopelijk krijgen ze voldoende seizoenen (4 is alvast besteld) en kunnen ze het allemaal mooi afronden. Kijken die handel! En laat je niet afremmen door de kinderziektes in het eerste seizoen.

The Pitt uitgekeken. 15 afleveringen van bijna een uur, maar dat zit zo goed in elkaar dat je het liefst in één keer wil uitkijken. Dat bijna elke aflevering eindigt met een cliffhanger dwingt je om verder te willen kijken. Stevig uitgebeend, weinig romantische blik en een goede balans tussen realistische geloofwaardigheid en narratieve meeslependheid. Uiteraard zijn er zaken die niet 100% overeenkomen met hoe het er in het echt aan toegaat (wat ik op de Reddit-threads kan lezen komende van ER-medewerkers) maar het voelt allemaal héél authentiek aan en dat is echt wel de kracht van deze serie.

Seizoen 2 is pas in april helemaal uitgezonden, dus ik ga twee maanden geduld uitoefenen om die shift te doorstaan.

This is not a murder mystery: de jonge René Magritte reist naar Engeland voor een kunstexpo, maar raakt verwikkeld in een moordmysterie wanneer een gast dood wordt gevonden..

Leuke, niet al te zware whodunnit. Zeker niet zonder gebreken maar het geheel kijkt zeker lekker weg. Zeer mooie en kleurrijke vormgeving en de acteerprestaties van Pierre Gervais (Margritte) en zeker Iñaki Mur (Dali) springen er echt bovenuit. Al vind ik de rest van de cast ook echt wel op niveau.

Net afl 5 uitgekeken van Dark en de eerste reveal gezien en de eerst plot hole (denk ik)
undefined
De simpele verklaring is dat je als volwassene moeite hebt om je jeugdvrienden te herinneren (tenzij foto's). Ik denk ook niet dat die twee meteen een koppel vormden, maar pas jaren later, wat bijdraagt aan het feit dat je elkaar niet elke dag van dichtbij ziet. Mikkel was in 1986 zo'n twaalf jaar oud? Op een paar jaren verander je veel als puber qua uiterlijk en stel dat ze pas samen waren rond hun zeventien, ga je dan als +40jarige deftig herinneren hoe Mikkel eruit zag als op zijn twaalf jaar? Er zijn ook veel mensen die op elkaar lijken. Zo'n zeven jaar terug zag ik ineens mezelf in een ander persoon, alsof ik terug 18j was (krak dezelfde look). Zelfs een keer mijn moeder aangesproken op straat, maar dat was ze niet :laugh:. Hoe jonger de persoon, hoe minder ze van elkaar verschillen, niet?
Ook niet vergeten dat quasi niemand in Dark het bestaan weet van time-travel, dus ga je Mikkel in 2019 beschouwen als toeval, dat die lijkt op de Mikkel van 1986.

His&Hers (Netflix) : thriller die net een beetje te laat wordt uitgelegd om het zeer sterk te maken
Steal (Amazon Prime Video) : thriller in London, sterkste van wat ik laatst op prime gezien heb
PONIS (Peacock :unsure: ) : Moscow settings en 70s vibe maken het vermakelijk, paar onlogische sprongen, maar neemt zich niet te serieus

Zit 3 afleveringen ver is Fargo seizoen 4 en ik voel het echt niet... Kan amper volgen en verveel me steendood. Wordt het beter of is het geen schande om deze te skippen?

The Boondocks rewatch. Zéér ondergewaardeerde serie die nu mss nog relevanter is dan toen ze uitkwam.
Gisteren aflevering gezien met dit stuk

The absence of evidence is not the evidence of absence kan zo uit een MAGA mond komen. Charlie Murphy en Samuel L Jackson zijn echt geniaal als twee rich ass wiggas.

Ik mis Charlie Murphy...

Landman S2 begonnen hierna en toch ook wel weer zeer goed. Voor de rest niks meer gevonden dat ons kon boeien voor meer dan 1 aflevering.
Ondertussen Landman S2 uitgekeken, vond het zeker even goed als s1.
Daarna Badgast gekeken, mja Blinker en het bagbag juweel meets Outer Banks, ik kan het niet aanraden, maar we hebben het hier uitgekeken.
Door de meme die rond ging
giphy.gif

eens naar Your Friends & Neighbors gekeken. De storyline sprak me helemaal niet aan, maar in een weekje helemaal uitgekeken. Ik dacht dat het een oudere series was, maar blijkbaar komt In april pas seizoen 2 uit.

Ik vind dat tegenwoordig seizoenen allemaal goed en gesloten eindigen, ik had bij beide series 3 afleveringen voor het einde, ja dit is het einde van het seizoen.

Band of Brothers opnieuw bekeken na een 10tal jaar pauze.

wow wat blijft dat toch een fantastische mini serie. Voor mij met voorsprong het beste wat er is op dat gebied.
Nu terug een aantal jaar laten liggen zodat ik opnieuw hetzelfde plezier heb bij de rewatch :)
heb die nog nooit gezien, maar zou ze wel es een kans geven nu.... ik zie dat dit maar 10 afleveringen zijn, klopt dit?

wel een beetje gek toch dat zo'n populaire serie gestopt is na 1 seizoen.

heb die nog nooit gezien, maar zou ze wel es een kans geven nu.... ik zie dat dit maar 10 afleveringen zijn, klopt dit?

Het is een miniserie die va in het begin op 10 afleveringen werd gemaakt. Het verhaal was dan ook af.

Uiteraard de moeite om te zien. 1 van de beste series ooit gemaakt.

Hoe zie je dat dan zitten? gewoon de oorlog langer maken?
Is voor mij nog altijd de meest indrukwekkende serie die ik ooit gezien had over WO2

Hoe zie je dat dan zitten? gewoon de oorlog langer maken?
Is voor mij nog altijd de meest indrukwekkende serie die ik ooit gezien had over WO2
Er wordt gefocust op de individuele karakters na de oorlog en hoe ze er verder mee omgaan. Of zo zou een Netflix het aanpakken om er nog meer uit te persen en halverwege S03 het van de kaart te vegen. Dat hoeft nu niet voor mij.

Absolute aanrader..

Reeks die ik om de 2 jaar wel nog eens bekijk.

Terug
Bovenaan