Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Liever 1 steengoed seizoen dan meerdere seizoenen met wisselende kwaliteit. Zou BoB ook nog eens willen zien, dat is alweer 10 jaar geleden denk ik. Die muziek van de begingeneriek, als ik eraan denk word ik er al helemaal warm van.

Zou wel interessant zijn om een BoB van de Italiaanse campagne te maken. In Duitsland had je Unsere Mutter, Unsere Väter maar iets BoB-achtig ga je daar niet kunnen maken, dan ga je toch die morele ambivalentie erin moeten steken en ook moeten aantonen dat niet alleen de SS maar ook de "brave" Wehrmacht zich schuldig maakte aan oorlogsmisdaden.

Als je helemaal van 't padje wil gaan maak je een serie over de Dirlewangerdivisie, maar dat zou moreel zo ontwrichtend zijn dat het moeilijk gaat worden om daar fondsen voor te vinden.

Task uitgekeken, uitstekende nieuwe HBO serie van de schrijver van Mare of Easttown (wat ook geweldig was).
Ben deze aan het kijken en inderdaad topserie.
Na aflevering 6 dacht ik wel dat het gedaan was, dus was redelijk verbaasd om te zien dat er nog een zevende aflevering is (moet die nog zien, dus kan niet oordelen of ze beter gestopt waren)

De drie seizoenen van The Leftovers. Mysterieus, spiritueel maar ook weer niet, dramatisch maar soms ook gewoon grappig. Moeilijk te omschrijven binnen een genre vind ik. Heel sterk.

House of Guiness, 4 afleveringen ver.

Weet nog steeds niet goed wat te denken erover, dat het geen Peaky ging worden, had ik wel verwacht, maar 'k weet het niet of ik ga verder kijken.

Volgende maand de Peaky Blinders film dacht ik, dat zal wel andere koek zijn.

De drie seizoenen van The Leftovers. Mysterieus, spiritueel maar ook weer niet, dramatisch maar soms ook gewoon grappig. Moeilijk te omschrijven binnen een genre vind ik. Heel sterk.

Het duurde even voor ik er echt in kwam, maar uiteindelijk vond ik het een topserie. En helemaal sui generis inderdaad.

In het kader van een Marvel-rewatch de volgende twee series nog eens bekeken.

Wandavision

De eerste keer dat ik deze serie zag, was ik er wild van. Origineel, goed geacteerd, nog geprikkeld met welke richting Marvel uitging. Maar nu, in hindsight, toch wat minder bevonden. Nog altijd onderhoudend, maar zeker de laatste afleveringen gaat deze serie te veel alle kanten uit en verliest het haar mysterie wat de show net zo sterk maakte.

7/10

Loki - seizoen 1

Hier werd mijn knack voor mysterie net wel een heel seizoen vastgehouden. Niet te lang, Owen Wilson, goede special effects, genoeg mysterie en Owen Wilson. Toen het nog leek dat Marvel voor meer grounded en degelijke genreproducten zou gaan.

8/10

Moest die serie u niet 100% bevallen, gelieve dan wel uw woorden te wikken en te wegen en dat héél zachtjes aan te brengen bij ons.
ondertussen 4 afleveringen ver en ik moet wel zeggen: tis erg rauw in beeld gebracht, en keer op keer wordt je op de neus gedrukt met die waanzin waarbij je meer en meer respect hebt voor die soldaten mbt hun opofferingen bij hetgeen zich daar heeft afgespeeld.

begon nogtans wat standaard: 1e aflevering was gewoon zo'n typical stoere training sessions die we wel al kennen van full metal jacket en andere films, en ergens mis ik ook wel een beetje de samenhang tussen de afleveringen, waarbij je echt zin hebt om nog ene te bekijken, dat mis ik een beetje. zijn veelal losse missies per aflevering, maar goed. Ik ga toch blijven kijken hoor.

het leuke is wel dat het zelfs niet eens opvalt dat die serie al 25 jaar oud is, en je hebt dus nooit het gevoel dat je "achter komt"..

Terug
Bovenaan