Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Naar Mr Mercedes beginnen kijken, bevalt mij direct eigenlijk, Brendan Gleeson heeft echt zó ne karakterkop dat ik eigenlijk al half verkocht was bij de eerste scene waarbij hij in beeld kwam.

The Dead of Bunny Munro gekeken (op vrtmax). Het boek had ik jaren geleden gelezen, en de reeks was echt geweldig goed gedaan. Ongemakkelijk, wrang, maar met hier en daar een glinstertje hoop en schoonheid, op zijn Nick Cave's. Matt Smith is fenomenaal.

Bwah, er zijn toch wel meer leuke acteurs die erin meespelen. Kristin Scott Thomas, Jonathan Pryce en Jack Lowden… ook een leuke onderlinge dynamiek tussen de agenten van Slough House, en dan de contrasten met Front Desk… Ik vind het in ieder geval een zeer vermakelijke serie.
Eerste seizoen uit en dat bevestigt zowat uw comment: Kristin Scott Thomas is imo ijzer sterk, idem voor Saskia Reeves (Standish). De plot van S1 is ook goed. De onderlinge dynamiek tussen de verschillende horses is tof om volgen. Af en toe een geslaagde scheut droge humor.
Benieuwd naar de rest.

Eerste seizoen uit en dat bevestigt zowat uw comment: Kristin Scott Thomas is imo ijzer sterk, idem voor Saskia Reeves (Standish). De plot van S1 is ook goed. De onderlinge dynamiek tussen de verschillende horses is tof om volgen. Af en toe een geslaagde scheut droge humor.
Benieuwd naar de rest.
Zelf ervaarde ik een dipje in kwaliteit met seizoen 4, maar seizoen 5 vond ik dan weer even goed als de rest. Het derde seizoen is misschien mijn favoriet so far.

Better Call Saul

6 afleveringen ver en we zijn locked in. Tempo is misschien een beetje traag, maar het is sterk geacteerd en het zijn interessante personages om te volgen telkens. Saul en Mike op hun eigen zijn al zo goed dat ze de serie op hun eigen kunnen dragen, maar de rest van de cast is ook zeer goed. Interessant om hier Rhea Seehorn te zien die nu zoveel lof krijgt voor Pluribus(nog niet gezien, wachten op S2).

Ik heb zo vaak gelezen en gehoord hoe "traag" BCS is en begrijp nu wel wat mensen bedoelen. Geen bombastische actie of cliffhangers eind van elke aflevering zijn ok zolang we maar interessant verhaal en deftige dialogen zien. House of the dragon keert terug in juni en ik weet eerlijk gezegd niet of ik mezelf nog een derde keer wil overtuigen dat het geen middelmatig verhaal is anno 2026.

Nog nooit breaking bad gezien overigens, maar ik denk dat na BCS ik vrouwlief wel zal kunnen overtuigen. :D

Damn, jij gaat nog genieten...

Hier hebben we Welcome to Derry bekeken.
Zeker niet slecht. De sfeer werd goed opgebouwd met af en toe een leuke mix van jumpscares en gore. Maar de story arc vond ik wel minder geslaagd.
Ik vond Welcome to Derry toch één n van de betere series van de laatste tijd.
Alvast veel beter dan het laatste stranger things seizoen waarin iedereen overdreven plot armor had.

Ik vond Welcome to Derry toch één n van de betere series van de laatste tijd.
Alvast veel beter dan het laatste stranger things seizoen waarin iedereen overdreven plot armor had.
Stranger Things heb ik hier al eerder mijn mening over gegeven. Dat was inderdaad ook niet geweldig, Derry is misschien iets beter, maar toch vond ik het verhaal dus maar zwakjes.
Vooral de verhaallijn rond het leger wringt. Hun massale aanwezigheid in een ogenschijnlijk klein en afgelegen stadje wordt amper gemotiveerd. Het blijft onduidelijk wat ze precies weten, hoe lang ze al op de hoogte zijn van de gebeurtenissen, en waarom hun aanpak zo chaotisch en reactief is. De generaal is daarbij het zwakste element. Zijn beslissingen missen consistentie en je kon ook zien aankomen wat er met hem ging gebeuren. De ene keer lijkt hij alles te weten en het volgende moment reageert hij zo onozel als maar zijn kan.
In een horroruniversum mag veel bovennatuurlijk zijn, maar de menselijke keuzes moeten wat mij betreft wel geloofwaardig blijven.

We zijn nu aan het kijken naar Pluribus. Ook een serie met een onnatuurlijke kant, maar daar is wel alles coherent (tot nu toe). Motivaties zijn mij daar wel compleet duidelijk.
Dus tot nu toe:
Pluribus >> Welcome to Derry > Stranger Things

Damn, jij gaat nog genieten...

Hier hebben we Welcome to Derry bekeken.
Zeker niet slecht. De sfeer werd goed opgebouwd met af en toe een leuke mix van jumpscares en gore. Maar de story arc vond ik wel minder geslaagd.
Een dikke maand ofzo en ik zal het hier waarschijnlijk komen bejubelen ja. :fingerguns: Welcome to Derry vind ik ook interessant uitzien, maar horror/gore is niks voor Ms. Michster, dus daar moet k op men eigen tijd naar zien.

En BCS is nóg beter als ge BB gezien hebt, naar mijn bescheiden mening.

Benieuwd of die stelling ook omgekeerd van toepassing is.

Een dikke maand ofzo en ik zal het hier waarschijnlijk komen bejubelen ja. :fingerguns: Welcome to Derry vind ik ook interessant uitzien, maar horror/gore is niks voor Ms. Michster, dus daar moet k op men eigen tijd naar zien.
Welcome to Derry uitgekeken en is eigenlijk wel vrij goed. Entertainende serie, maar echt top vind ik die nu ook weer niet.

Pluribus vond ik zelf erg goed, dat is Gilligan op en top qua stijl en tempo. Traag gaat het zeker, maar de manier waarom het verhaal uit de doeken gedaan wordt is visueel en ritmisch erg knap gedaan.

Welcome to Derry uitgekeken en is eigenlijk wel vrij goed. Entertainende serie, maar echt top vind ik die nu ook weer niet.

Pluribus vond ik zelf erg goed, dat is Gilligan op en top qua stijl en tempo. Traag gaat het zeker, maar de manier waarom het verhaal uit de doeken gedaan wordt is visueel en ritmisch erg knap gedaan.
Ik vond Pluribus eigenlijk helemaal niet traag, er wordt gewoon tijd genomen om het goed te doen. :unsure:

Laten we traag gewoon niet meer connoteren met slecht of saai.

Zelf bezig met fysieke recuperatie by means of binge watching:

Night Agent S03: beter dan S02
Wonder man
Red eye S01 S02

Terug
Bovenaan