Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Op de vlucht naar en van Costa Rica het eerste seizoen van White Lotus gezien. Goed maar toch niet helemaal mijn ding. Die muziek werkte echt op mijn zenuwen. Ik snap dat het de bedoeling was, maar het werkte averechts bij mij.

Daarnaast de eerste 5 episodes van The Pitt kunnen zien. Kijkt zeer vlot weg en echt van genoten. Misschien toch eens een maand hbo Max nemen

Entourage: ooit van genoten 15 jaar geleden, maar nu zie ik hoe slecht dit eigenlijk wel was. Zeer slechte acteurs, vooral E en Turtle, man man man… en een verhaal flinterdun (fantasiewereld van een 15 jarige Amerikaan ofzo?)

Entourage: ooit van genoten 15 jaar geleden, maar nu zie ik hoe slecht dit eigenlijk wel was. Zeer slechte acteurs, vooral E en Turtle, man man man… en een verhaal flinterdun (fantasiewereld van een 15 jarige Amerikaan ofzo?)
Helemaal mee eens. Ik kan het haast niet geloven dat ik daar destijds acht seizoenen van gezien heb. Ari en Johnny Drama waren wel erg grappig, maar toch. Wat een immense tijdsverspilling...

Ik was daar vroeger ook echt mega fan van, maar is nu eens een mooi voorbeeld van een serie die letterlijk niet opnieuw te bekijken is zoveel later.

Om de zoveel tijd zit ik terug met de romeinen in mijn hoofd en begin ik terug aan podcasts en series over dat tijdperk.

Deze keer had ik terug zin in Rome, ondertussen al meerdere keren gezien maar wat een ongelooflijke topserie blijft dat toch als je fan bent van het tijdperk. Doodzonde dat het te vroeg gestopt is, maar wat er wel is is voor mij van het beste dat er te vinden is.

Black Rabbit, Netflix, 9/10.

Underrated serie met Jude Law en Jason Bateman, imho. Krijgt "maar" 67% op RT. Acteerprestaties van de broers zijn ongelooflijk goed en het suspenseful sfeertje, zeker de laatste aflevering(en), heb ik al lang niet meer zo ervaren.
(Een aantal episodes zijn geregiseerd door Laura Linney, gekend van Ozark.)

Het is gebaseerd op de rise van Mark Wahlberg in Hollywood ;)

Black Rabbit, Netflix, 9/10.

Underrated serie met Jude Law en Jason Bateman, imho. Krijgt "maar" 67% op RT. Acteerprestaties van de broers zijn ongelooflijk goed en het suspenseful sfeertje, zeker de laatste aflevering(en), heb ik al lang niet meer zo ervaren.
(Een aantal episodes zijn geregiseerd door Laura Linney, gekend van Ozark.)
Krijgt dat maar 67%?? Maf wel.

Het is gebaseerd op de rise van Mark Wahlberg in Hollywood ;)
Dat snap ik niet, wie in Entourage heeft +- hetzelfde pad bewandeld als Mark W?

Zeer vrouwonvriendelijke serie trouwens die vandaag de dag niet meer zou overleven (de vrouw constant in bikini en geilen op de rijke mannen die het gemaakt hebben)

Dat snap ik niet, wie in Entourage heeft +- hetzelfde pad bewandeld als Mark W?

Zeer vrouwonvriendelijke serie trouwens die vandaag de dag niet meer zou overleven (de vrouw constant in bikini en geilen op de rijke mannen die het gemaakt hebben)
Vincent Chase. Up and coming acteur in Hollywood die zijn vrienden laat meesurfen op die wave.

Alle personages zouden gebaseerd zijn op vrienden van Mark ook, al worden ze natuurlijk geromantiseerd.

The Stand op streamz …viel mee , wat bloed , wat bloot , beetje sex ….gewoon een verhaal over het goede tegen het kwade . ;)
Heb de eerste aflevering bekeken en die was wel oké vond ik. Het boek vond ik voortreffelijk, vooral de neergang van de maatschappelijke orde wordt heel goed door King beschreven.

Ook wel fijn dat Streams tegenwoordig op een laptop kan worden bekeken, dat is iets recents lijkt me?

Wegens even geen idee wat te bekijken heb ik op Netflix de 10 afleveringen van 1883 bekeken, wat wel genietbaar was. Een beetje overdreven op sommige vlakken, maar Sam Elliott zie ik altijd wel graag spelen. Isabel May nu ook, maar dat mag ook zonder klank :unsure:

Blijkt dat dit een soort van prequel (nuja) is van Yellowstone, dus daar eens aan begonnen. Kijkt wel vlot weg, al vind ik die hele setting bij momenten zo vreemd aanvoelen. Kennelijk is het hedendaagse Montana nog altijd een wetteloos soort Wilde Westen waar iedereen met elkaar op de vuist gaat.

Vind dat nog altijd wel ontspannend. Vond dat nooit een zot goeie reeks, maar wel graag naar gekeken. Drama, Charlie en Ari waren grappig. Ook leuk dat er veel echte mensen uit Hollywood inkomen die zichzelf spelen, en het achter de schermen van Hollywood ook gewoon een leuke setting. Naar zo een reeks kijk je niet voor het verhaal natuurlijk.

E wel een vreselijk personage, gespeeld door een vreselijke acteur. Altijd al gevonden.

Als we dan toch over vrouwonvriendelijke reeksen bezig zijn :unsure: ik was wel ooit fan van Entourage, maar wat ik echt fantastisch vond was Californication (na seizoen 1, want moest effe op gang komen). Vraag me af of dat ook zo slecht verouderd is, heb het niet meer gezien sinds de laatste aflevering was uitgezonden. Was wel iets genuanceerder daarin, want tegenover de vrouwonvriendelijke dingen, stonden evenveel personages en gebeurtenissen met een feministische insteek. Toch denk ik dat je nu niet meer wegkomt met zulke reeksen.

Vincent Chase. Up and coming acteur in Hollywood die zijn vrienden laat meesurfen op die wave.

Alle personages zouden gebaseerd zijn op vrienden van Mark ook, al worden ze natuurlijk geromantiseerd.
Mark W heeft zoals altijd een te hoge dunk van zichzelf. Vincent Chase speelt een topacteur waar alle vrouwen gek van zijn. Mark W heeft die status nooit bereikt. Verre van zelfs.

Ik denk dat alles geromantiseerd wordt 😀 vind het echt een serie voor dromende pubers 😩

Alhoewel Ari en Drama werkelijk hilarisch zijn.

The Stand op streamz …viel mee , wat bloed , wat bloot , beetje sex ….gewoon een verhaal over het goede tegen het kwade . ;)
Was idd ok maar vond de versie van 1994 veel beter. Heb die in de tijd nog gaan huren in de videotheek en alles na mekaar bekeken en als ik mij herinner waren dat 2 of 3 videocassettes. Rond de 6 uur in totaal.
Ik heb die toch al paar keer herbekeken :)

Terug
Bovenaan