Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Pitt S2: heel goed, zeer waardige opvolger van het eerste seizoen

The Bear S1: magnifiek, niet zeker of er meer woorden nodig zijn

Shrinking S3: nog wel leuk maar ik begrijp niet waarom we hier nog een seizoen van hoeven te krijgen? Alles lijkt me vrij mooi afgerond, ze zouden beter stoppen.

niet echt akkoord: ziet er nog altijd mooi uit, maar tot dusver geweldig clichématige storylines van de personages

The Chair Company. Blijven kijken omdat het kort is en ik hoopte op een originele ontwikkeling maar zeer onlogische reeks die van zichzelf denkt dat ze eigenlijk grappig is. Hoofdpersonage is ook bijzonder irritant, maakt wel dat je blij bent elke keer als er iets misloopt voor hem.
Script gaat ook alle kanten op.

Gisteren de eerste 3 afleveringen van het tweede seizoen van Beef (Netflix) gezien.
Best goed, maar het heeft een duidelijk andere insteek dan seizoen 1. De opbouw naar, wat ik dan verwacht, een uitbarsting van conflicten verloopt rustiger. Maar je ziet wel hoe de situaties van de personages steeds meer beginnen te ontsporen.

Het zijn leuke personages en er wordt goed geacteerd. Dus ik blijf kijken.

Laatst bewerkt:
Rewatch GOT beginnen, na de eerste twee boeken nog eens te hebben gelezen. Zeer solide eerste seizoen. Boeken zijn uiteraard uitgebreider, maar dat doet niets af van de kijkervaring.

Gisteren de eerste 3 afleveringen van het tweede seizoen van Beef (Netflix) gezien.
Best goed, maar het heeft een duidelijk andere insteek dan seizoen 1. De opbouw naar, wat ik dan verwacht, een uitbarsting van conflicten verloopt rustiger. Maar je ziet wel hoe de situaties van de personages steeds meer beginnen te ontsporen.

Het zijn leuke personages en er wordt goed geacteerd. Dus ik blijf kijken.
Ah is daar een nieuw van? Nice!

Patience, seizoen 1: op VRT Max. Cava reeks, niks hoogstaand. Halverwege wel een dip en wat minder interessant. Einde wat beter.

De laatste twee weken The Handmaid's Tale gekeken. Damn, dat is toch echt wel héél goed geschreven en gemaakt. Ben benieuwd naar het The Testaments, maar zal nog effe geduld moeten hebben, geen Disney+ hier momenteel...

Gisteren eens Malcolm in the Middle: Life's Still Unfair erdoor gedraaid (is maar 4 afleveringen).
'k Vind MitM dé beste sitcom dus was best wel enthousiast over dit. Wel cool om iedereen terug te zien, maar eigenlijk enkel het verhaal van Hal vond ik echt grappig en geslaagd, voor de rest vooral een nogal mèh en geforceerd gevoel erbij. Dan wel een paar keer goed moeten lachen met wat momenten uit de laatste episode.

Emotioneel moment tussen Malcolm en Lois in het wc van de feestzaal, terwijl Craig met voedselvergiftiging daar in de achtergrond vol gas aan het geven is op de pot, had me wel
Had beetje hetzelfde. Ben nu met een rewatch bezig van de oude en die afleveringen houden écht wel stand. Francis in de military academy is goed gekend, maar ik zit nu in de afleveringen waar hij in Alaska zit en dat is ook echt geniaal.

The Newsreader
beetje trip in memory lane aangezien het zich in de late jaren 80 afspeelt.
de snelheid is helaas ook (bij wijze van spreken) op het tempo van programma's van die tijd.
Ana Torv is wel een geweldige actrice

Anime inhaalbeweging om de zwaarmoedige series beetje af te lossen

Frieren S2: Nog steeds de beste benadering van een Tolkien-achtige setting en verhaal die ik ooit in anime zag. Kort seizoen, maar de relaxed avonturiers-sfeer verveelt geen seconde voor mij.

Love through a Prism: Prachtige achtergronden, ook al is de animatie zelf een beetje beperkt *in beweging*. Verhaal begint met een leuke uitvalshoek, maar vervalt snel in clichés -zeker als het over de romance gaat- en zegt maar weinig echt diepzinnig over de kunstwereld in mijn ogen.

You and I are polar opposites: Een zeer deftige romance/comedy anime. Quasi alle personages zijn zeer likeable, de grapjes doen mij en vrouwlief constant lachen en het is gewoon zo verdomd wholesome. S2 is reeds bevestigd voor anime-zomerseizoen en daar ben ik zeer blij om.

Katarakt: Dit soort Vlaamse dramafictie heb ik altijd overgeslagen - wegens altijd hetzelfde gefabriceerde drama - maar met wat tijd vrij dacht ik toch eens aan een inhaalmanoeuvre te beginnen. Allereerst, dat moet gezegd, een prachtige soundtrack met al even prachtige Haspengauwse fruitbeelden. De eerste afleveringen zijn dan gelukkig nog best boeiend, maar al snel raakt er een hoofdprobleem opgelost en vanaf dan maken de scenaristen de keuze om de Vlaamse Bold and the Beautiful te worden, helaas veel bold en weinig beautiful, want zowat elk bekend soapprobleem uit het handboek voor plotclichés komt aan bod: overspel, zelfmoord, een gestorven kind, seks met iemand die je halfbroer blijkt te zijn, een afgeknipte vinger, kanker met uitzaaiingen... en dat is nog maar wat ik even uit mijn hoofd neerpen. Viv "ik ben ongesteld" Van Dingenen heeft het ook niet makkelijk om zwanger te geraken terwijl ze haar verder onzichtbare bed and breakfast uitbaat. Maar de hoofdvogel gaat toch naar de zwangere Afrikaanse plukster die terug naar Burundi wordt gestuurd en om de toekomst van het kind veilig te stellen diezelfde Viv dan maar haar kind doneert, wat een gelukkige blanke familie oplevert. Nemen we het de doorsnee Vlaming echt kwalijk om een tikje racist te zijn als dit soort plotlijnen nog niet zo heel lang geleden op de nationale televisie voor 1.5 miljoen kijkers verschenen?

Het is jammer, want hoofdactrice Karlijn Sileghem staat sterk te acteren en haar personage is echt boeiend. Ook de slotscène maakte het meer dan de moeite waard om de laatste zeven afleveringen met mijn ogen te zitten rollen en toont hoeveel meer er had ingezeten als de helft van het drama eruit was geschrapt. Tenslotte was het ook nog interessant om Karlijn met haar negentien jaar jongere vriend te zien acteren, die haar zoon speelde.

Op naar de volgende!

Nightsleeper: via VRT Max. Sleeper idd. Plot-/actiegewijs nog enigszins doenbaar met hier en daar eens een leuke twist. Maar het zijn vooral de cliché personages die vrij irritant worden op den duur. Op het cartooneske af soms. Ook het einde is vrij teleurstellend.

Terug
Bovenaan