Welkom op BeyondGaming

Van een bewogen dag gesproken.

We hadden gehoopt dat we een statement als dit nooit zouden moeten maken, en al zeker niet zo snel. Helaas hebben we deze beslissingen niet in de hand en is het belangrijk wat we hier nu mee doen. Gooien we op 31/01/2021 de handdoek in de ring en nemen we voorgoed afscheid van onze dierbare 9livers en alle vriendschappen die zijn opgebouwd? Of proberen we 100% in te zetten op een nieuwe, frisse doorstart?

Veel tijd om na te denken is er niet en daarom hebben we de koppen heel vlug bij mekaar gestoken en zijn we met onze hele crew voor optie 2 gegaan, de doorstart.
Momenteel delen we nog veel vragen met jullie. Maar we hopen daar snel antwoorden op te kunnen bieden.

Wat wel al zeker is, "BeyondGaming" is vandaag geboren! Een voorstel van onze @Cyberkef dat dateert van de tijd dat er gezocht werd naar een nieuwe naam voor games.telenet.be, en nu meer dan ooit de lading dekt.

We bekijken nu volop wat de mogelijkheden zijn en zodra we daar zelf uit zijn, houden we jullie op de hoogte. Waarschijnlijk in de komende weken. Hier, op onze Discord en het forum.

Tot 31/01/2021 gaan we ons stinkende best blijven doen voor onze eerste en enige 9lives, voor Praga en voor Nariwari. Die twee laatste verdienen het meer dan wie ook.

Vanaf 01/02/2021 hopen we jullie allemaal terug te vinden op https://beyondgaming.be

Groetjes,

BookaShade
25/11/2020

Laatst bewerkt:
Is er ook zo een scriptje met confetti en een flashende tekst die zegt: Gefeliciteerd! Jij bent onze 1000ste member?

Wordt er nog een grote actie ondernomen om de 9livers naar hier te krijgen? Want een heel groot deel weet nog altijd van toeten noch blazen. Het is zo een beetje dwaas dat 2 identieke fora naast elkaar leven.

Wordt er nog een grote actie ondernomen om de 9livers naar hier te krijgen? Want een heel groot deel weet nog altijd van toeten noch blazen. Het is zo een beetje dwaas dat 2 identieke fora naast elkaar leven.
Ik vermoed dat er rond eind januari wel een mededeling volgt op 9lives, als Telenet dat toestaat.

Mooi om te zien dat de community een nieuwe haven heeft gevonden. Het zou echt jammer zijn geweest dat alles verloren ging met het eindigen van 9lives. Zat sinds 2003 op het vorige forum, hopelijk komen er hier nog vele jaartjes bij! Bedankt aan alle staff members voor de vlotte overgang en het harde werk (y)!

Vandaag dacht ik ineens aan de berichten en verhalen die gepost zijn geweest door Spade VI op 9Lives.
Spade is gestorven in 2012, maar de indruk die hij maakte met zijn schrijfsels, maakt dat alhoewel ik die persoon nooit ontmoet heb, hij toch vrij regelmatig in mijn gedachten zit.
Zo'n schrijfsels zoals die van Spade, zouden niet verloren mogen gaan, hopelijk kunnen jullie een oplossing vinden met Telenet voor het immense archief dat het forum van 9Lives is.

Ik vraag me af hoeveel volk van de actieve 9lives community ondertussen de overstap heeft gemaakt (als in, een account aangemaakt).
Laatste keer dat ik checkte waren er op BeyondGaming alvast wel meer dan dubbel zoveel leden ingelogd als op 9lives dat moment :) .
Maar tegelijkertijd ook wel meer dan 500 guests daar...

De guests op 9lives zijn influx van google searches en bots. Ook is dat systeem niet zo eerlijk, naar het schijnt makkelijk te bedotten. De usercount hier is veel correcter. Persoonlijk vind ik die getallen best indrukwekkend. Toch hebben we een beetje de hoop om terug naar de statistieken van 9lives anno 2011 terug te groeien. Misschien niet helemaal realistisch, maar een mooi streefdoel.

Ik vraag me af hoeveel volk van de actieve 9lives community ondertussen de overstap heeft gemaakt (als in, een account aangemaakt).
Laatste keer dat ik checkte waren er op BeyondGaming alvast wel meer dan dubbel zoveel leden ingelogd als op 9lives dat moment :) .
Maar tegelijkertijd ook wel meer dan 500 guests daar...
Ik denk dat als we stranden op de 2k leden eind januari, we toch al voor +75% de actieve leden op 9lives zullen hebben.

De guests op 9lives zijn influx van google searches en bots. Ook is dat systeem niet zo eerlijk, naar het schijnt makkelijk te bedotten. De usercount hier is veel correcter. Persoonlijk vind ik die getallen best indrukwekkend. Toch hebben we een beetje de hoop om terug naar de statistieken van 9lives anno 2011 terug te groeien. Misschien niet helemaal realistisch, maar een mooi streefdoel.
Ik weet dat het al vaak is gezegd, en ik wil niet blijven zagen, maar als het doel is om naar 9Lives stats te gaan, zijn 2 zaken belangrijk:

1. BG moet vanuit Google search voor veel topics naar boven komen. Veel en specifieke threads maken (zoals jullie doen) is een goede start. De 9LivesDB integreren zou beter zijn (maar prolly niet mogelijk).

2. Verander... die... naam... Jos Pol en Marieke vinden misschien wel de thread over brutolonen of wagens of zonnepanelen, maar dan zien ze "gaming" staan en haken ze af. 9Lives had die connotatie niet vanuit de naam.

Alleh my 2 cents eh. Ik ben best blij met een kleinere actieve groep.

Men is al even met het logo bezig dus naamsverandering zal niet meer aan de orde zijn denk ik. In mijn bookmarks noemt deze The Great Beyond. De plek waar we allen heengaan na de dood van telenet. Beetje gemiste kans imo. ;p

De naam gaat inderdaad niet snel meer veranderen. Maar zoals altijd zullen er voor- en tegenstanders van alles zijn, en daar kunnen we mee leven :)

Maar het gaat mij niet om voor- en tegenstanders, want persoonlijk I don't care.

Maar in de context van "we willen zoveel mogelijk activiteit" vind ik het geen goed idee. Zoals ik zei: "Jos Pol en Marieke vinden misschien wel de thread over brutolonen of wagens of zonnepanelen, maar dan zien ze "gaming" staan en haken ze af. 9Lives had die connotatie niet vanuit de naam."

Men is al even met het logo bezig dus naamsverandering zal niet meer aan de orde zijn denk ik. In mijn bookmarks noemt deze The Great Beyond. De plek waar we allen heengaan na de dood van telenet. Beetje gemiste kans imo. ;p
Als ge wilt dat het hier volgende week vol spirituelen en hippies zit, vooral die naam gaan gebruiken :')

Terug
Bovenaan