Werken in je vrije tijd

MaTi

Well-known member
Crowdfunder FE
Hallo,

Korte situatieschets:

Ik werk fulltime in de nacht en werk 7 nachten en ben 7 dagen thuis. 7 dagen thuis zitten is niks voor mij dus doe ik drie dagen een flexijob.

Ik zit al sinds enkele maanden met het idee om iets anders te doen maar dan van thuis uit.

Ik vind werken helemaal niet erg maar ook al is het een flexijob, het valt op dat als ik eens afwezig wil zijn, dit niet zo geapprecieerd wordt door mijn werkgever.

Nu is mijn vraag: wat kan je thuis doen in je vrije tijd en daar iets mee verdienen? Welke opleidingen zijn daarvoor interessant. Ben ik dan ook altijd verplicht een bijberoep te starten? (Ik heb thuisverpleging in bijberoep en als volledig zelfstandige gedaan maar dat ga ik niet doen in mijn vrije week. Ook al zou dat misschien het interessantste zijn.)

Dank voor jullie ideeën.

Op dit moment : als vrijwilliger werken ik een vaccinatiecentrum? 😉

Hier is dat goed georganiseerd, schiften van 3-4 uur waarvoor je een vergoeding van 35 euro ontvangt.
Een week op voorhand krijg je een mail met mogelijke tijdslots die je kan bevestigen en enkele dagen later krijg je een mail of/wanneer je ingepland bent.

Hier in Bilzen is dat niet vergoed. Terwijl een collega in Hasselt bijna 50 €/uur vangt. Maar dan zit je sowieso terug met bijberoep vermits dat uitbetaald wordt via rizivnummer.

Hier in Bilzen is dat niet vergoed. Terwijl een collega in Hasselt bijna 50 €/uur vangt. Maar dan zit je sowieso terug met bijberoep vermits dat uitbetaald wordt via rizivnummer.
als verpleegkundige ja, maar mulan heeft het over vrijwilliger zijn, wat dan bv administratieve ondersteuning of onthaal is, en waarvoor ge enkel die vrijwilligersvergoeding krijgt.

maar als ik me niet vergis heeft elk centrum een bedrag gekregen dat ze mogen besteden hoe ze willen, dus kan anders geregeld zijn per centrum (al vermoed ik dat de meeste zoveel mogelijk vrijwilligers willen gebruiken want goedkoper)

als verpleegkundige ja, maar mulan heeft het over vrijwilliger zijn, wat dan bv administratieve ondersteuning of onthaal is, en waarvoor ge enkel die vrijwilligersvergoeding krijgt.

maar als ik me niet vergis heeft elk centrum een bedrag gekregen dat ze mogen besteden hoe ze willen, dus kan anders geregeld zijn per centrum (al vermoed ik dat de meeste zoveel mogelijk vrijwilligers willen gebruiken want goedkoper)
Ah verkeerd verstaan ja.

Op dit moment blijf ik die flexijob gewoon doen. Ik wil in de toekomst iets van thuis uit kunnen doen.

Zulke posts creëren wrevel, terwijl je niet weet hoe de vork in de steel zit.

Als in van die 50 € gaat nog belastingen af? Ja, daar had ik waarschijnlijk meer duiding bij kunnen geven.
Vrijwilligersvergoedingen zijn vrijgesteld van belastingen maar zou ook niet hoger dan 37,71 euro per dag mogen zijn tenzij die overige 12 euro onkostenvergoedingen zijn. Bij hogere bedragen is het wel belastbaar.

Vrijwilligersvergoedingen zijn vrijgesteld van belastingen.
Ja ok.

Ik ga volledig zijn. Het is door de onvolledigheid scheefgetrokken. Die collega werkte in een triagecentrum om tests af te nemen aan 50€/uur uitbetaald door riziv dus onderhevig aan belastingen.

Niet hetzelfde als het vaccinatiecentrum.

Misschien terug naar de vraag van het onderwerp. Eventueel afsplitsen naar een aparte topic?

Op internet staan er een heleboel van deze lijstjes maar vaak heb je voor zo'n functie specifieke kennis nodig. Het meest voor de hand liggende is geestesafstompend werk zoals verkopen via telefoon. Hondenuitlater staat er ook tussen en daar heb ik zelfs onlangs nog vacatures voor zien passeren. Dat lijkt me nog wel leuk.

Persoonlijk denk ik wel dat het lonender is om vrijwilligerswerk te doen. Daarom niet voor Covid, maar in andere sectoren zoals bijvoorbeeld probleemjongeren helpen, brandweer, bij een lokale sportclub, ...

Terug
Bovenaan