Ten eerste is uw “dergelijke” niet gedefinieerd. Ten tweede is uw “gebruik” niet gedefinieerd. Jij weet niet waar zij dat voor gebruiken, misschien gebruiken ze het om nadat ze gebeld hebben met de medewerker het scherm over te nemen. Weet jij dat?
Lees CAO81
o.a. Wanneer een systeem voor controle op elektronische on-linecommunicatiegegevens wordt geïnstalleerd, licht de werkgever de betrokken werknemers in over alle aspecten van de controle
Of het nu effectief gebruikt wordt of niet, er MOET een inlichting zijn (los van alle andere voorwaarden, want zo'n software botst tegen andere voorwaarden zoals proportionaliteit).
Five-seveN]
Als je niks van it kent kunt ge beter zwijgen hoor. Microsoft stelt alle tools ter beschikking voor administrators om remote screen captures zonder medeweten van de gebruiker toe te staan zei:
A HelpDesk support team asked me to write a PowerShell script to quickly get a screenshot of a user desktop from a remote computer. The main condition is that the…
woshub.com
[/URL]
Dus, vanaf nu is Microsoft volledig illegaal? Want het installeren van dergelijke software is illegaal? Ik stel voor dat je naar de vakbond stapt en de inspectie inschakelt.
Sinds wanneer is Windows software voor controle over werknemers? Microsoft doet wat het moet doen, het is niet omdat je bij wijze van spreken met verkenner een bestand met een trojan horse kan kopieren dat Microsoft mee doet aan hacking. Microsoft is niet verantwoordelijk voor externe scriptjes en dat een administrator op een netwerk zaken kan doen op een netwerk is logisch, als werknemer log je namelijk in op dat netwerk.
Wat hier het verschil is, is dat de gebruiker op geen enkel moment kan weten, behalve als hij de software ontdekt, dat hij bespioneerd kan worden.
Five-seveN zei:
Omdat als je een probleem hebt met je relatie, je die relatie eerst intern bespreekt en daarna pas externe partijen inschakelt.
Als mijn vrouw illegale zaken doet die zo'n zware inbreuk maken op vertrouwen zoals dit, dan bespreek ik dat niet intern.
Als dat ontslag komt nadat je om die controle hebt gevraagd, is het niet moeilijk om het verband te tonen he.
Bovendien hebt ge, zelfs als slechte werknemer, nog steeds rechten. 't is niet omdat de werknemer het niet te nauw neemt dat de werkgever dan ook de regels niet meer moet volgen.
Het ontslagrecht is absoluut. Je werkgever kan je dus ontslaan. Hij zal een reden moeten opgeven en als hij dat niet doet of een verkeerde reden geeft, is de sanctie 4 tot 17 weken (behalve in geval van rechtsmisbruik). De bewijslast dat de reden niet klopt en er een verband is met de inspectie ligt bij jou als werknemer. Zeker niet eenvoudig.