Alberta Balsalm
Member
@Alberta Balsalm
Bedankt voor je bijdrages
Er was ook dit topic specifiek naar langdurig zieken (stond nu al op pagina 4)
![]()
Regeerakkoord - 500.000 langdurig zieken in België
In de krant: In de afgelopen 5 jaar zijn er zo'n 100.000 langdurig zieken bijgekomen. Terwijl in 2017 iets meer dan 400.000 mensen langer dan een jaar ziek waren, steeg dat aantal in 2022 tot meer dan 500.000! Nergens in Europa is het aandeel 20- tot 64-jarigen dat niet aan het werk is wegens...www.beyondgaming.be
Tjah, die anekdote van die vrouw die haar beplaste is wel schrijnend, zo iemand hoort op langere invaliditeit te zitten. En heeft meer medische en psychologische begeleiding nodig denk ik.
Het is maar een anekdote, maar een schoolvoorbeeld van hoe de nieuwe maatregelen tot persoonlijke drama's kunnen leiden.
Chronisch zieke mensen in dezelfde adem noemen als werklozen is gewoon al FOUT.
Natuurlijk tijdsrovend om de profiteurs er uit te halen, en die profiteurs stelen dus ook al begelijdingstijd van de echt zieken of probleemgevallen als ik jouw replys lees.
Het loopt inderdaad door elkaar: langdurig werklozen en langdurig zieken. Ik koos ervoor om in deze topic te reageren en niet in die over de langdurig zieken, doelbewust. Net omdat er geen middenweg bestaat. Ik begrijp helemaal je bedenking hierover.
Je raakt hier ook aan de essentie: dat er tijd en middelen verloren gaan om mensen die eigenlijk willen profiteren te proberen pakken (enorm administratieve rompslomp) terwijl er daarnaast ook personen echt in nood zijn.
Ik las hier al enkele reacties dat in persoonlijk netwerk best wel geweten is wie er flagrant profiteert. Durven aanspreken op moreel kompas is dan het enige dat jij en ik en elk persoon maar kan doen. En dat is niet evident, net vanwege de persoonlijke relaties.
Ik begrijp dat allemaal.