made of veng
Member
Er staat ook nergens dat ze het niet is. Maar het was ook eerder algemeen bedoeld, dan specifiek op dat artikel.Nergens wordt geschreven dat die persoon zwaar hulpbehoevend is.
Er zijn heel wat mensen die zorg dragen voor een ander persoon, maar dat kan evengoed voorkomen binnen een relatief normale gezinsfunctie: zorgen dat er eten op tafel staat, erover waken dat pilletjes op tijd genomen worden, sociaal contact, etc.
Qua zorg kan je ook bijkomend ondersteund worden door Familiehulp (voor poetsen, was en de plas), en thuisverpleging voor te helpen douchen of naar toilet gaan of in bed leggen 's avonds.
Er zijn heel wat mensen die zo zorgen voor iemand, naast hun gewone job of studie, dus voor heel wat mensen zal een halftijdse job ook mogelijk zijn. Maar het is natuurlijk gemakkelijk om fulltime thuis te blijven als je toch een oneindige werkloosheidsuitkering krijgt.
Ik spreek over mensen die zwaar hulpbehoevend zijn, als in immobiel. Zelf niet meer kunnen koken of je pilletjes uit elkaar kunnen houden noem ik nu niet bepaald zwaar hulpbehoevend.
Thuisverpleging voor naar het toilet te gaan? Die bel je dan op als je plots moet gaan en die staan er dan binnen vijf minuten of hoe zie je dat? De thuisverpleging die bij ons komt heeft 36 patiënten per shift, laat staan dat die nog extra on-call moeten komen voor mensen op het toilet te zetten.
Nee, die mensen zijn er niet. Dan stoppen ze de persoon uit noodzaak in een rusthuis waar ze dan ook nog 2k+ voor mogen neerleggen. Waarom zou je dan als partner niet thuisblijven, zelfs al krijg je geen vergoeding is het nog steeds voordeliger dan ergens halftijds aan de slag te gaan.
Uiteraard is er heel spectrum waarbij mensen wel thuis kunnen wonen met voorgenoemde hulp, maar daar heb ik het niet over.
.
. Vermoedelijk zouden ze me wel in dienst houden, met héél veel telewerk, maar dat weegt uiteindelijk ook op de rentabiliteit van mijn job).