Je verplaatsen naar zo'n scanpaal kost natuurlijk ook geld... ik zou als langdurig werkloze ook niet gegarandeerd altijd een recente smartphone hebben met 5G verbinding waarop die applicatie of zelfs website zou werken, ga je deze zaken dan ook aan die mensen vergoeden?
Je bent verder denk ik gewoon Elon Musk en diens DOGE hun gebrekkige kennis van databanken aan het overnemen, overleden steuntrekkers wiens nabestaanden de uitkering blijven optrekken is in België lijkt mij géén realistisch probleem.
Vraag me af hoe mensen dat vroeger combineerden met actief te gaan solliciteren, ik had in periodes dat ik werk zocht was toch al regelmatig soms meerdere gesprekken in 1 week, vaak met verplaatsing buiten de provinciegrenzen, wat maakt dat je die dag toch geen stempel kon halen lijkt mij, heel gedoe.
Een check tegen zwartwerk: prima, maar dat kan evengoed zonder "schand"-scanpalen denk ik dan. Overdag een stempel halen heeft vroeger mensen ook niet belet 's avonds in de horeca te gaan werken in het zwart denk ik dan. Of 's avonds te gaan schilderen bij andere mensen thuis.