Werkloosheid beperking in tijd komt eraan: wat zal het effect zijn?

Stopzetting werkloosheid: effect?

• Meerderheid gaat werken

• Meerderheid voor het ocmw

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Aan ieder gemeentehuis/OCMW scanpalen zetten.

Iedere dag dat je je gratisgelduitkering wil dien je je één maal te begeven naar zo'n scanpaal.
Daar moet je inloggen met je it's me op die paal door de QR code te scannen.
Om zeker te zijn dat jij het bent moet je je nog eens identificeren met de vingerafdrukscanner en/of camera.

Zo haal je alvast de volgende groepen uit:
- Mensen die hier een uitkering vangen maar eigenlijk in het buitenland wonen
- Mensen die al gestorven zijn maar waar de nabestaanden nog een uitkering van trekken
- Mensen die zelfs te lui zijn om eens 5 minuten te passeren om gratis geld te ontvangen (misschien eens politie langssturen naar hun adres en kijken of alles ok is?)

Mensen die bedlegerig worden bevonden door een arts worden uitgesloten van dit systeem.

+ Bewijs van actieve sollicitaties inscannen.
Dan zou het dopper per dopper gereviewed moeten worden en indien positief bevonden een betaling v/d werkloosheidsuitkering.
Dat wordt een fikse besparing, dat zie ik al!
Volledige infrastructuur + hoogtechnologische oplossingen + onderhoud, persoonlijke review, en uiteraard allemaal zonder dat het langer gaat duren voor zij die er recht op hebben.

Maar er is wel een quasi onbestaand probleem opgelost, top!

Je verplaatsen naar zo'n scanpaal kost natuurlijk ook geld...
Je hebt heel de dag van 7 tot 19u om daar eens te passeren. Met de fiets raak je zeker tot daar.
ik zou als langdurig werkloze ook niet gegarandeerd altijd een recente smartphone hebben met 5G verbinding waarop die applicatie of zelfs website zou werken
Een android smartphone is voldoende, die heb je al nieuw voor 60-70 euro.
Een 4G/5G abonnement prepaid heb je niet nodig. Er komt gratis WiFi uit die scanpaal.
ga je deze zaken dan ook aan die mensen vergoeden?
Tuurlijk niet? Een eenmalig investering in een smartphone lijkt me wel de minste moeite.
Na je gratis stempelgeld op te gaan halen kan je die direct gebruiken om door te surfen naar de site van de VDAB.
Je bent verder denk ik gewoon Elon Musk en diens DOGE hun gebrekkige kennis van databanken aan het overnemen, overleden steuntrekkers wiens nabestaanden de uitkering blijven optrekken is in België lijkt mij géén realistisch probleem.
Dat is in BE inderdaad geen groot probleem maar wel mooi meegenomen.
Vraag me af hoe mensen dat vroeger combineerden met actief te gaan solliciteren, ik had in periodes dat ik werk zocht was toch al regelmatig soms meerdere gesprekken in 1 week, vaak met verplaatsing buiten de provinciegrenzen, wat maakt dat je die dag toch geen stempel kon halen lijkt mij, heel gedoe.
Maak het gewoon je eerste dagtaak nadat je 's morgens het huis verlaat?
Je kan dit gewoon inplannen zoals al je andere dingen die je voor de dag hebt ingepland?

Dat gaat toch over tijdelijke werkloosheid?
Je hebt gelijk, is dan voor technische werklozen etc zeker. Zou mooi zijn voor iedereen dan, maar dan zit je idd met een groep digibeten etc zonder smart phone of laptop of kennis van ... . Een mens moet natuurlijk eens vooruit.

Afijn, het systeem/platform is er al, en das al veel in ons land.

Laatst bewerkt:
Dat wordt een fikse besparing, dat zie ik al!
Volledige infrastructuur + hoogtechnologische oplossingen + onderhoud, persoonlijke review,
Een code inscannen zou ik anno 2025 niet meer "hoogtechnologisch" noemen, maar goed.
Die persoonlijke review moet evenmin.
en uiteraard allemaal zonder dat het langer gaat duren voor zij die er recht op hebben.
Het mag gerust wat langer duren, een extra incentive erbij om zo snel mogelijk te stoppen met werkloos te zijn.

Een code inscannen zou ik anno 2025 niet meer "hoogtechnologisch" noemen, maar goed.
Die persoonlijke review moet evenmin.

Het mag gerust wat langer duren, een extra incentive erbij om zo snel mogelijk te stoppen met werkloos te zijn.
Dan is het hele sociale vangnet afschaffen nog beter, hè. Extra incentive erbij om zo snel mogelijk te stoppen met werkloos te zijn. Maak het onbetrouwbaar wanneer het geld komt, dan heb je pas een topsysteem waarmee je mensen helpt!

En het ging niet over een code inscannen, maar over een paal voorzien met gratis wifi waar iedereen via itsme kan aanloggen maar niemand foute dingen mee kan doen, met vingerafdruk- en irisscan ter verificatie voor al die doden die onterecht werkloosheid opstrijken. Met daarna een persoonlijke controle die je zelf voorstelde van elk sollicitatiebewijs van elke dopper. Die investeringen heb je natuurlijk zo terugverdient met de miljarden aan verminderde fraude die je ophaalt hiermee.

Dan is het hele sociale vangnet afschaffen nog beter, hè. Extra incentive erbij om zo snel mogelijk te stoppen met werkloos te zijn.
Nu is het een sociale hangmat geworden waar mensen onbeperkt in werkloos konden blijven zonder enige tegenprestatie. Een vangnet kan je dat niet meer noemen.
Maak het onbetrouwbaar wanneer het geld komt, dan heb je pas een topsysteem waarmee je mensen helpt!

En het ging niet over een code inscannen, maar over een paal voorzien met gratis wifi waar iedereen via itsme kan aanloggen maar niemand foute dingen mee kan doen, met vingerafdruk- en irisscan ter verificatie voor al die doden die onterecht werkloosheid opstrijken. Met daarna een persoonlijke controle die je zelf voorstelde van elk sollicitatiebewijs van elke dopper. Die investeringen heb je natuurlijk zo terugverdient met de miljarden aan verminderde fraude die je ophaalt hiermee.
Van mij mag het nog simpeler en goedkoper voor iedereen: maximaal 3 maanden werkloosheidsuitkering i.f.v. het laatste loon en dan een harde stop. Geen investeringskosten, geen misbruik meer van werkloosheidsuitkeringen en een enorme incentive voor werklozen om asap werk te zoeken en bij te dragen aan de economie. Een win-win situatie voor iedereen (behalve de fraudeurs).

Moeten we hier nu een discussie voeren over een maatregel die nooit zal ingevoerd worden, die als doel heeft om verwaarloosbare problemen op te lossen, terwijl die reële problemen ongemoeid laat?

Ik vraag me af of Itsme ondertussen voor iedereen al werkt? Ik dacht dat dit gewoon op bepaalde modellen/OS-versies niet aan de praat te krijgen valt. Verder zitten we ook nog altijd met mensen die zowat digibeet zijn, en volgens mij gaan die oververtegenwoordigd zijn in de groep die daar dagelijks zou moeten gaan scannen. Anders gaan mensen die slim genoeg zijn om nu hun uitkering te behouden ondanks duidelijke fraude toch echt niet gehinderd worden door eens te gaan scannen.

En inderdaad, lijkt wat "problemen importeren", ik denk dat met onze administratie (het rijksregisteren etc.) een overlijden toch praktisch niet onder de radar kan blijven?

Zou mij inderdaad verbazen als dat in België kan, en de V.S. ook enig krediet geven: daar zal dat ook niet op grote schaal kunnen, het waren vooral Elon's knechtjes die een knullige kennis van (toegegeven oude, maar dat is logisch) databanken hadden.

Je hebt heel de dag van 7 tot 19u om daar eens te passeren. Met de fiets raak je zeker tot daar.

Een android smartphone is voldoende, die heb je al nieuw voor 60-70 euro.
Een 4G/5G abonnement prepaid heb je niet nodig. Er komt gratis WiFi uit die scanpaal.

Tuurlijk niet? Een eenmalig investering in een smartphone lijkt me wel de minste moeite.
Na je gratis stempelgeld op te gaan halen kan je die direct gebruiken om door te surfen naar de site van de VDAB.

Ik probeer nog ergens enige empathie te hebben voor de werkloze die van nul start: géén fiets, géén up-to-date smartphone met abo...
Jouw schand/scanpalen beginnen al een dure grap te klinken als daar nog wifi uit komt ook...

Een smartphone om mee naar werk te zoeken kan je inderdaad zien als een noodzakelijke investering in deze tijden, maar ding is: de meest hopeloze gevallen, daar gaan digibeten natuurlijk ook bij oververtegenwoordigd zijn.

Dat is in BE inderdaad geen groot probleem maar wel mooi meegenomen.

Geen groot... dat is je opmerking wel snel effe minimaliseren. Zeg maar gerust dat dat probleem in België quasi onbestaande

Maak het gewoon je eerste dagtaak nadat je 's morgens het huis verlaat?
Je kan dit gewoon inplannen zoals al je andere dingen die je voor de dag hebt ingepland?

Dat was de vraag niet, en zelfs dan nog toont het weinig besef van de inspanning die je als werkzoekende moet doen soms. Als ik in Brussel of Antwerpen ging solliciteren nam ik een vroege trein en kon ik niet effe een "stempel" gaan halen. Jij gaat nu effe uit van een duur digitaal onding dat je (met alle kosten vandien) aan élk gemeentehuis wilt gaan zetten? Zelfs dan passeer je daar niet zomaar even. Mij zou het nog wel gelukt zijn (eigen wagen, etc.).

Nu is het een sociale hangmat geworden waar mensen onbeperkt in werkloos konden blijven zonder enige tegenprestatie. Een vangnet kan je dat niet meer noemen.

Ergo, met beperking in de tijd heb je geen hightech "stempel"-(schand)palen nodig.

Van mij mag het nog simpeler en goedkoper voor iedereen: maximaal 3 maanden werkloosheidsuitkering i.f.v. het laatste loon en dan een harde stop. Geen investeringskosten, geen misbruik meer van werkloosheidsuitkeringen en een enorme incentive voor werklozen om asap werk te zoeken en bij te dragen aan de economie. Een win-win situatie voor iedereen (behalve de fraudeurs).

Dat lijkt mij wel héél erg hard, aangezien ik mensen ken met goede profielen van IT-dev's tot bio-ir, beter dan het mijne, die toch langer dan 3 maanden hebben moeten zoeken naar een nieuwe deftige job, waarna ze toch terug een pak meer bijdragen aan de sociale zekerheid dan wanneer ze na 2,5 maand uit "wanhoop" dan maar snel effe een job aan minimumloon aan te nemen van waaruit je nauwelijks nog kan solliciteren en cru gesteld, véél minder belastingen terug bijdraagt.

Dat lijkt mij wel héél erg hard, aangezien ik mensen ken met goede profielen van IT-dev's tot bio-ir, beter dan het mijne, die toch langer dan 3 maanden hebben moeten zoeken naar een nieuwe deftige job, waarna ze toch terug een pak meer bijdragen aan de sociale zekerheid dan wanneer ze na 2,5 maand uit "wanhoop" dan maar snel effe een job aan minimumloon aan te nemen van waaruit je nauwelijks nog kan solliciteren en cru gesteld, véél minder belastingen terug bijdraagt.

De basis lijkt me te zijn te beperken in de tijd.
Of dat nu 3, 6, 12 of 18 maanden is daar kan je nog discussiëren.
3 lijkt me te kort en 18 te lang. Maar de basis moet zijn dat je niet voor altijd werkeloos kan zijn en steun blijven ontvangen.
Heb je geen degelijke job gevonden binnen de termijn, ja dan zal je inderdaad een minder interessante job moeten aannemen.
En terwijl je werkt kan je nog altijd ander werk zoeken.

En als we bezig zijn hervorm ook dat sollicitatieverlof, het is bizar dat je eerst ontslag moet geven om recht te hebben daarop.
In veel gevallen hebben mensen al nieuw werk en is dat gewoon nutteloos gratis verlof. Geef de mensen dat als ze aan het zoeken zijn naar nieuw werk wat extra mogelijkheden.

En als Jefke zijn controlekaart de vrijdag niet kleurt omdat zijn baas zegt "Pak het risico en ik betaal u int zwart + dop!" En er is die dag geen controle op die werf/bij die werkgever.

Wat is dan de meerwaarde?

Zolang de pakkans laag ligt gaan mensen blijven frauderen ongeacht welk systeem er is
Het gaat om efficiëntie hier ipv papiertjes kleuren en verwerken en in postbussen te gaan steken.
Maar idd, met meer of minder sociale inspectie of controle staat of valt dat systeem. Zet de vrijgekomen uren dan in op controle.

De basis lijkt me te zijn te beperken in de tijd.
Of dat nu 3, 6, 12 of 18 maanden is daar kan je nog discussiëren.
3 lijkt me te kort en 18 te lang. Maar de basis moet zijn dat je niet voor altijd werkeloos kan zijn en steun blijven ontvangen.
Heb je geen degelijke job gevonden binnen de termijn, ja dan zal je inderdaad een minder interessante job moeten aannemen.

En als we bezig zijn hervorm ook dat sollicitatieverlof, het is bizar dat je eerst ontslag moet geven om recht te hebben daarop.
In veel gevallen hebben mensen al nieuw werk en is dat gewoon nutteloos gratis verlof. Geef de mensen dat als ze aan het zoeken zijn naar nieuw werk wat extra mogelijkheden.

Goh, ik zou niet graag het oordeel willen vellen voor eenieder individueel waar de grens moet liggen. Het is nu uiteindelijk 1 à 2 jaar geworden en dat lijkt mij globaal oké, mogen zelfs uitzonderingen op voor mensen in opleiding.

Ik vind de beperking in de tijd die men invoert an zich logisch, alleen hoop ik dat er deftige hulp blijft voor mensen die echt hard zoeken en weinig/niets vinden.

Overigens als je ontslagen wordt en en je hebt al nieuw werk, doen je ook recht te hebben op dat sollicitatieverlof, kost voor de werkgever als prijs om je te ontslaan denk ik dan. Ik zou zelfs sollicitatie verlof geven aan mensen die een tijdelijk contract hebben dat binnen 3 maanden ofzo afloopt.

Hier even op inpikken: Dat gaat zeker voor hogere/geschoolde profielen, echt niet zo simpel zijn hoor. Collega zijn zoon, net afgestudeerd met Master bio-ingenieur, heeft al bij verschillende sollicitaties een njet gekregen wegens overgekwalificeerd en het bedrijf wil het risico niet nemen om resources te steken in iemand die ze waarschijnlijk toch niet gaan kunnen houden. De meeste bedrijven zijn toch nog altijd op zoek naar oplossingen in the long run en houden daar ook rekening mee in hun selectie

Die is trouwens in augustus beginnen solliciteren, heeft effectief werk sinds deze week maar bepaalde sollicitaties lopen eigenlijk nog altijd (het record is eentje waar nu, over een periode van 2 maanden, de 7e ronde testen gepland stond)

Hier even op inpikken: Dat gaat zeker voor hogere/geschoolde profielen, echt niet zo simpel zijn hoor. Collega zijn zoon, net afgestudeerd met Master bio-ingenieur, heeft al bij verschillende sollicitaties een njet gekregen wegens overgekwalificeerd en het bedrijf wil het risico niet nemen om resources te steken in iemand die ze waarschijnlijk toch niet gaan kunnen houden. De meeste bedrijven zijn toch nog altijd op zoek naar oplossingen in the long run en houden daar ook rekening mee in hun selectie

Die is trouwens in augustus beginnen solliciteren, heeft effectief werk sinds deze week maar bepaalde sollicitaties lopen eigenlijk nog altijd (het record is eentje waar nu, over een periode van 2 maanden, de 7e ronde testen gepland stond)

Is ook allemaal wel sterk afhankelijk natuurlijk.
Als je net afgestudeerd bent dan spelen er nog andere dingen. Ja op papier ben je overgekwalificeerd, maar in de praktijk kan je nog maar zeer weinig.
Werkgevers weten ook dat je nog niks kan en dus nog veel moet leren, maar gezien uw diploma weet men ook dat je potentieel niet lang gaat blijven.
Als je net afgestudeerd bent dan kan je ook moeilijk zeggen dat je geen ambitie hebt om er iets mee te doen, ook al kan dit effectief zo zijn.

Werkt ook de andere kant op, als je 6j een job die hebt gedaan die low level is probeer dan nog maar eens een kans te krijgen in een job naar uw diploma.

Selecties kunnen inderdaad echt heel lang duren. Soms ook onbegrijpbaar want het lijkt soms wel alsof men geen interesse heeft in mensen te vinden.
Vaak is dit te wijten aan HR die vrij traag te werk gaan. En het is soms ook niet simpel om de agenda’s van iedereen vrij te maken.
Sollicitaties afnemen is ook niet altijd zo plezant kan ik u zeggen. Al meer dan eens heb ik 2u van mijn dag verspild aan een vrij nutteloos gesprek dat al vanaf 2minuten nergens toe leidde.
Gelukkig zie ik wel nooit types die komen voor hun bewijsje, wraakroepend is dat.

Dat gaat toch over tijdelijke werkloosheid?

Idd, weinig relevant aan dit gesprek lijkt me.
Maar tijdelijke werkeloosheid is dan mogelijks wel een volgend actiepunt vermoed ik.
Wordt veel meer gebruikt dan mensen gewoonlijk weten. En vaak erg noodzakelijk ook.
En "veel gebruikt" ; wil dus ook zeggen dat er wel een en ander onterecht gebruikt zal worden.

En als Jefke zijn controlekaart de vrijdag niet kleurt omdat zijn baas zegt "Pak het risico en ik betaal u int zwart + dop!" En er is die dag geen controle op die werf/bij die werkgever.

Wat is dan de meerwaarde?

Zolang de pakkans laag ligt gaan mensen blijven frauderen ongeacht welk systeem er is

Dit klopt, maar dat is natuurlijk met alles zo...Dat is als te snel rijden en niet gesnapt worden.
Dat is tot je tegen de lamp loopt. En de lamp hangt al heel wat lager hoor.
Maar de pakkans mag idd nog serieus omhoog...

Het is natuurlijk ook niet enkel Jefke die het riskeert hé.
Werkgever moet ook "den dop" doorgeven...
En de sancties voor misbruik zijn wel (terecht) groot.
Zo groot dat een eerlijke fout soms ook al vervelend is om recht te zetten.
En al zeker in de bouw zit je ook met werfmelding, checkin@work etc.

Dat gezegd zijnde, nu profiteren er natuurlijk nog mensen van, en die moeten er uit...
Want voor correcte aannemers is het in deze tijden vaak hard opbotsen tegen sjoemelaars.
Doe maar eens een werf compleet in orde tov een aannemer met wat portugezen...
Strikt genomen zouden die ook in orde moeten zijn, maar in de praktijk...

Tegelijk iedereen vreest die controles, want zelfs iets kleins wordt telkens steeds gigantisch bestraft.
Dus heb je mensen die proberen met alles in orde te zijn. En alsnog falen. Met alle gevolgen.
En dan heb je er die met quasi niets in orde zijn. Falen. En dan quasi zonder gevolg... gewoon (opnieuw) verder doen.

Want als ze al eens op een werf komen controleren, dan is het erg vaak bij die eerste categorie.
Werven vol met anderstaligen doen ze precies alleen maar als het ook in de weekbode komt. (Bruzz?)
En hebben ze er dan eens een paar te pakken, goh, groot nieuws, maar amper verandering.
Alle werknemers terug naar land van herkomst en ze doen gewoon verder met anderen.

Dit klopt, maar dat is natuurlijk met alles zo...Dat is als te snel rijden en niet gesnapt worden.
Dat is tot je tegen de lamp loopt. En de lamp hangt al heel wat lager hoor.
Maar de pakkans mag idd nog serieus omhoog...

Het is natuurlijk ook niet enkel Jefke die het riskeert hé.
Werkgever moet ook "den dop" doorgeven...
En de sancties voor misbruik zijn wel (terecht) groot.
Zo groot dat een eerlijke fout soms ook al vervelend is om recht te zetten.
En al zeker in de bouw zit je ook met werfmelding, checkin@work etc.

Dat gezegd zijnde, nu profiteren er natuurlijk nog mensen van, en die moeten er uit...
Want voor correcte aannemers is het in deze tijden vaak hard opbotsen tegen sjoemelaars.
Doe maar eens een werf compleet in orde tov een aannemer met wat portugezen...
Strikt genomen zouden die ook in orde moeten zijn, maar in de praktijk...

Tegelijk iedereen vreest die controles, want zelfs iets kleins wordt telkens steeds gigantisch bestraft.
Dus heb je mensen die proberen met alles in orde te zijn. En alsnog falen. Met alle gevolgen.
En dan heb je er die met quasi niets in orde zijn. Falen. En dan quasi zonder gevolg... gewoon (opnieuw) verder doen.

Want als ze al eens op een werf komen controleren, dan is het erg vaak bij die eerste categorie.
Werven vol met anderstaligen doen ze precies alleen maar als het ook in de weekbode komt. (Bruzz?)
En hebben ze er dan eens een paar te pakken, goh, groot nieuws, maar amper verandering.
Alle werknemers terug naar land van herkomst en ze doen gewoon verder met anderen.

Tijdelijke werkloosheid en onterecht gebruikt is een understatement.
Daar kan en mag serieus de knip in

Werkgever moet op het eind van de maand de dagen doorgeven dat Jefke gedopt heeft. Als ze onder één hoedje spelen zullen ze daar ook sjoemelen.

Werfmelding zegt niks behalve "firma x heeft hier gewerkt"
Check in at work is ook maar vanaf een bepaald bedrag verplicht maar dat overal verplichten zou al heel veel helpen

Grote werven, kleine werven worden allemaal gedaan hoor.
Een grote werf vergt wel meer kennis als er veel buitenlanders bezig zijn, maar op een kleine werf weet je ook niet wie je tegenkomt.

En de ene wordt niet harder gestraft dan de andere.. straffen is trouwens een bevoegdheid van justitie, niet van de controlediensten.

Wat is de straf voor sjoemelen met tijdelijke werkloosheid? 9 kansen op de 10 een geldboete + onterechte uitkering terugstorten en loon betalen + uitsluiting voor de werkloze.
Dat is niet gigantisch streng of n geweldige boete.

Geen idee wat je bedoelt met iets kleins wordt gigantisch afgestraft?

Tijdelijke werkloosheid en onterecht gebruikt is een understatement.
Daar kan en mag serieus de knip in

Werkgever moet op het eind van de maand de dagen doorgeven dat Jefke gedopt heeft. Als ze onder één hoedje spelen zullen ze daar ook sjoemelen.

Werfmelding zegt niks behalve "firma x heeft hier gewerkt"
Check in at work is ook maar vanaf een bepaald bedrag verplicht maar dat overal verplichten zou al heel veel helpen

Grote werven, kleine werven worden allemaal gedaan hoor.
Een grote werf vergt wel meer kennis als er veel buitenlanders bezig zijn, maar op een kleine werf weet je ook niet wie je tegenkomt.

En de ene wordt niet harder gestraft dan de andere.. straffen is trouwens een bevoegdheid van justitie, niet van de controlediensten.

Wat is de straf voor sjoemelen met tijdelijke werkloosheid? 9 kansen op de 10 een geldboete + onterechte uitkering terugstorten en loon betalen + uitsluiting voor de werkloze.
Dat is niet gigantisch streng of n geweldige boete.

Geen idee wat je bedoelt met iets kleins wordt gigantisch afgestraft?

Ik vind "uitsluiting voor de werkloze" toch niet zo mals...

Ik denk dat ik mij misschien wel wat ongelukkig uitdrukte met "iets kleins". Fout = fout natuurlijk.
Maar een fout met een dopkaart, of een foutieve werfmelding door foutje in het adres.
Dom natuurlijk, en daar wordt frequent wel nogal moeilijk over gedaan.
Terwijl ze 4 straten verder met "niet ingeschreven" personen aan het werk zijn. tja.

Wat ik dus bedoel is, zowel de goeie als de slechte vrezen controle, want er is altijd wel iets die niet oké is bij wijze van spreken.
Ofdat dat dan echt om onkunde of onwil of ter kwader wil is, dat laat ik in het midden...

Moest iedereen frequenter gecontroleerd worden haal je de goede en de slechte wel degelijk snel uit elkaar.
Maar nu wordt je zo weinig gecontroleerd dat als ze zelfs "iets kleins" vinden ze hier werk moeten van maken.
Waarmee ik ook niet wil zeggen dat als "x" iets ergs doet, dat "y" mag wegkomen met iets minder ergs.
Maar het wordt soms wel echt een grote papierwinkel hoor. Terwijl .... tja.

Ik zal het anders zeggen ; bvb een btw/belastings-controle...
Nu zitten ze bij een controle pakweg "een week in je bureau en gaan ze 5 jaar terug'
Moesten ze in elk bedrijf, sowieso één dag per jaar een kleine doorlichting komen doen.
Dan zouden veel bedrijven gewoon veel zaken niet meer riskeren.
Nu moet je feitelijk al eerst de pech hebben om uitgeloot te worden.
En dus, er is idd meer controle nodig... pakkans moet idd omhoog.

En dit is Belgie, het gebeurt om dat het kan.
Zie maar naar die mevrouw uit Houthulst.

Terug
Bovenaan