Ik vraag mij toch af waar men deze mensen vindt die zo hun verhaal willen doen:
Vanaf vandaag verliezen opnieuw meer dan 35.000 Belgen hun werkloosheidsuitkering. Dat heeft alles te maken met de hervorming van die uitkeringen door de federale regering, die sinds begin dit jaar stelselmatig wordt doorgevoerd. Maar wie zijn die mensen achter de cijfers en hoe gaat het met...
www.vrt.be
Bij het merendeel van deze gevallen is het toch totaal terecht dat ze hun uitkering verloren zijn?
Geert heeft geen leefloon gekregen omdat hij niet open staat voor tewerkstelling. Sinds hij zelfverklaard muzikant is en er niet van kan leven, heb ik een vermoeden dat dit correct ingeschat is van het OCMW. Zeker omdat hij al jaren muzikant met kleine jobs combineerde en er niet mee rondkwam maar wel een uitkering er bovenop kreeg.
Christel heeft en diploma waarvan ze wist dat zelfstandige zowat de enige optie was om iets relevant te doen. Maar daar is ze mee gestopt. Dan maakt ze weer de rare keuze om als 50+ opeens kinderverzorgster of metaalarbeider te proberen; 2 jobs die op jongere leeftijd zelfs al fysiek zwaar zijn...
Dan Catharina die beweert dat ze wel buiten haar sector zoekt maar zichzelf dan totaal tegenspreekt met
Om nog maar te zwijgen dat haar hele insteek/tijdslijn fout is:
Ze was al voor covid begonnen aan de studie maar nu is het opeens de fout van dat men tijdens covid meer gamede maar erna terug minder?

De gaming-sector in België was voor en tijdens covid al klein en is dat nu nog steeds zo. Daar is weinig aan veranderd hoor...
En dan Robert... Zo'n raar verhaal. Was vrachtwagenchauffeur maar is moeten stoppen door epilepsie. Heeft een vrouw (die deeltijds werkt) en 5 kinderen. Ze komen niet rond. Hij heeft recht op ziekte-uitkering maar wilt dit niet. Dus zijn logische conclusie?