Werkmonitor ook geschikt voor gaming

LG brengt binnenkort een 39" inch 5K2K monitor uit, tandem OLED RGB, 1500R curve. Ik denk dat ik daar zal voor gaan.
Die resolutie is heel zwaar voor de GPU, maar dat kan je wel tegengaan met DLSS / Framegen , of door de 330Hz mode te gebruiken die op halve resolutie (1080p ultrawide) werkt.

LG brengt binnenkort een 39" inch 5K2K monitor uit, tandem OLED RGB, 1500R curve. Ik denk dat ik daar zal voor gaan.
Die resolutie is heel zwaar voor de GPU, maar dat kan je wel tegengaan met DLSS / Framegen , of door de 330Hz mode te gebruiken die op halve resolutie (1080p ultrawide) werkt.

Dat is wel een dijk van een monitor en goed als je dat elke dag gebruikt en er plaats voor hebt.

Ik heb beide MSI's gehad en zie geen verschil tussen 175 en 240Hz. Verder is mijn ruimte beperkt door de bureaudiepte van 60cm, een keuze die gemaakt is om mijn SIMrig te kunnen plaatsen. De hoofdbureau is 80cm diep en werkt bvb veel aangenamer. De MSI heeft bvb al een week nietmeer aangestaan omdat we niet samen thuisgewerkt heb en ik enkel maar geraced heb deze week. Daarom mijn initieel budget van 400 euro, ben er uiteindelijk 160 euro overgegaan, maar na de OLED te testen kon ik nietmeer terug naar IPS...

Er komen dit jaar zeer zeker heel mooie monitoren uit, maar dat is vaak zo. Daar laat ik me zelden door leiden, want dan koop je nooit iets of veel te ver boven budget. Deze zal hopelijk 5+ jaar meegaan, met mijn gebruik zou dat zelfs een stuk langer moeten zijn en dan staat de techniek weer veel verder.

Ik heb nu een C2 42" TV dat ik als monitor gebruik en ik heb tegenwoordig veel last van mijn nek, ik zit te veel omhoog te kijken.
En ultrawide 39" gaat prima zijn, ik zou in feite een curved 38-39 inch 3840 x 1600 willen maar dat bestaat niet in OLED.
LG had al een 45" 5K2K OLED uit, maar dat lijkt me toch heel groot, en dan is het ook nog de vraag of die 800R curve wel handig is. Lijkt me wel een droom voor simracing , maar lijkt me dan weer onhandig voor gewoon desktopwerk.
Die nieuwe 39" OLED 5K2K heeft een 1500R curve, minder agressief dan die 45" dus breder inzetbaar.

Voor SIM racen wil je zo breed mogelijk, die 2k staat toch voor 2160 pixels hoog? Je hebt dat niet nodig voor SIM racen want in de lucht en onder uw motorkap is niks wat je wilt zien (is wat laat dan :p). Dus een 49", 47" of triple screens zijn beter. Je wil niet teveel pixels maar wel veel FPS.

Ik heb 3x27" en vind dat wel leuk omdat je compact zit, velen zweren bij 32" 1440p omdat als je je FOV goed instelt je iets meer vertikaal ziet, maar ik zie daar de meerwaarde niet van.

Maar op die 39" LG kan je nog een PS5 aansluiten en gamen in 4K (wel met zwarte balken links en rechts dan).
Puur voor simracen zal je wel beter met 49" inch of triple monitors zijn. Maar ik speel veel andere games ook zoals RPG's en zo, waarvoor superwide dan minder geschikt gaat zijn, denk ik.
Een 49" superwide is niet zo duur meer, zag er al passeren voor 800 euro tijdens black Friday. Voor een 240Hz. Ik heb nog geen aankondigingen gezien voor een nieuwe 49" met tandem oled, RGB etc. Zou tof zijn moest dat dan ook nog eens in QD-OLED bestaan.
Voordeel van dat formaat is, dat het niet zwaarder is dan 4K , in tegenstelling tot 5K2K :)

Laatst bewerkt:
Ja, mooie monitor hoor. Met OLED moet je wel oppassen met zwarte balken, er bestaat nog zoiets als reverse burn-in.

Terug
Bovenaan