Wie is de GOAT

Pieterjan94

Well-known member
Nu we de Champions League finale naderen en het voetbalseizoen op haar einde loopt, is het stilaan tijd om te lullen over andere zaken om de tijd te vullen. Uit de ficheback; wie is de GOAT. We weten allemaal dat Messi en CR7 misschien op basis van statistieken de beste zijn, maar statistieken zijn ook maar statistieken. Welke speler heb jij bezig gezien en heeft op jou de grootste indruk gemaakt. Welke speler heeft je betoverd met magische voeten voorin, of een onverslaanbaar aura achterin.

Als ik denk aan den beste ooit, denk ik altijd aan Ronaldinho. Pff wat die kon op het veld in de seizoenen en dagen dat hij er zin in had, waanzin. Geen trainingsbeest, veel te snel zijn carrière in de prak gereden, maar maakt mij niet uit. Ronaldinho komt voor mij gewoon op 1. GOAT. GOAT met scheve tanden.

R9

Wordt nu al aanschouwd als misschien wel de beste aanvaller ooit, nou, stel je zijn carrière eens zonder zijn ACL-blessures.

Biggest 'What If?' op voetbalvlak imo.

Hier nog een stem voor Ronaldhino.

De echte Ronaldo ook nog zotte dingen zien doen.

Om hier toch maar geen Messi/R9/CR9/Ronaldinho-topic van te maken, spelers die een eeuwige indruk op mij hebben nagelaten:

1. Zinedine Zidane
2. Luc Nilis
3. Gianfranco Zola

Om hier toch maar geen Messi/R9/CR9/Ronaldinho-topic van te maken, spelers die een eeuwige indruk op mij hebben nagelaten:

1. Zinedine Zidane
2. Luc Nilis
3. Gianfranco Zola

Geen anderlecht fan, maar idd ongelofelijk zwaar underrated!

het feit dat R9 lyrisch sprak over Nilis spreekt boekdelen lijkt me, 2-voetig ook.
Veel te lang in belgië blijven hangen en ontzettend jammer van zijn blessure in Villa :headshake:

Dat die ook nooit een gouden schoen gewonnen heeft is eigenlijk absurd te noemen!

edit1: Totaal niet dezelfde positie maar qua spel intelligentie/visie, (trap)techniek moest die zeker niet onderdoen voor pakweg de Bruyne imo?
edit2: Herinner me precies nog vaag verhalen rond koppigheid als coach, maar dat een belgische topclub, laat staan Anderlecht Nilis niet opneemt in hun staf is eigenlijk onbegrijpelijk :crazy:

Laatst bewerkt:
Nilis is gewoon een legend, maar er wordt te veel afbreuk aan hem gedaan omdat hij bij de Rode Duivels volgens sommigen nooit heeft gebracht, wat hij in clubverband bracht. Evenwel vergeten ze dat:
- Nilis onbegrijpelijk niet werd geselecteerd voor WK 1990 (De Sart mocht mee)
- Nilis op het WK 1994 de assist geeft voor de 1-0 op Degryse tegen Marokko (en we zo doorgaan na de 1-0 tegen Nederland).
- Nilis in de dubbele confrontatie tegen de Ieren voor de barrages naar WK 1998 een masterclass van zijn talent aflevert (2 goals, 1 assist).
- Nilis op het WK 1998 ons op voorsprong brengt tegen Zuid-Korea en bij de viering recht naar Gert Verheyen loopt die rood geschorst op de bank zat na zijn rode kaart tegen Mexico (waardoor we penalty tegen krijgen en nog 2-2 slikken).

Ter info, als Ronaldo gevraagd wordt wie hij zijn beste ploegmaat vond is zijn antwoord ook doodleuk Luc Nilis doordat hij hem de ene assist na de andere schonk :)

Dennis Bergkamp, omdat er maar 1 speler in de historie zulke prachtige doelpunten maakte, met deze als absoluut meesterwerk:

Nilis was buiten categorie. Ik heb zelden zo een traptechniek gezien. En dat met beide voeten, perfect.

Het allerbeste wat ik ooit heb gezien zal liggen tussen R10/R9/CR7 en Messi. Die twee seizoenen van Ronnie op volle toeren waren waanzin. Qua inzicht, power en mentaliteit is CR7 fenomenaal. Messi qua zuiver talent en fijngevoeligheid ook ongezien. Maar R9 voor de tweede knieblessure... Als die zonder blessures was gebleven en in het voetbal van vandaag had kunnen spelen... Qua snelheid, kracht en techniek combo kwam misschien enkel Adriano in de buurt van nature. Het feit dat die twee in één ploeg hebben gespeeld is bonkers. Geef die beide goede kniën en een professioneler kopke en bam...

Ik vind het altijd wat onnozel om het over de GOAT te hebben. Het is al moeilijk genoeg om posities te vergelijken, laat staan over verschillende tijdsperiodes. Spelers uit het verdere verleden heb ik nooit zien spelen, en spelers uit het wat minder verre verleden zitten vaak ook verhuld in de nevelen van de nostalgie.

Als kind voelde R9 voor mij als de soort 'eindbaas' aan in het voetbal, dat gevoel heb ik daarna met andere spelers minder gehad. Bij CR7 stoorde ik me te veel aan het ego en de maniertjes om hem echt volledig naar waarde te schatten, en waar ik bij R9 vooral R9 zag, zag ik bij Messi ook het hele fenomenale team rond hem.

Puur persoonlijk en subjectief: Di Canio.

1 van de grootste gekken ooit maar wat kon die mens voetballen.

Verder persoonlijk altijd wel liefhebber van volgende spelers:
Beckham
Giggs
Nilis
Gazza
Ronaldo (den originelen)
Ronaldinho
Roberto Carlos

Zidane
R9

Enorm verscheurd om te kiezen in de finale WK '98. 2 toenmalige favoriete teams in de finale (ondertussen zijn de Fransen wel wat gezakt op dat lijstje)
En verder ook erg leuke herinneringen aan het voetbal in de jaren '90. Teveel legendarische voetballers in die periode om op te noemen.

R9 is voor mij persoonlijk de beste allertijden

Qua duurzaamheid de huidige Ronaldo CR7 (40 ondertss en nog beslissend zijn voor Portugal doe het hem maar eens na).
Hij verzorgt zichzelf zo goed (het is dan ook een ijdeltuit lol), dat is den Djokovic van het voetbal.

Sowieso deze man
slaapzacht-slaapzacht-schatje.png

Terug
Bovenaan