Nineshots
Well-known member
Of er veel zijn weet ik niet. Maar ik ken mensen die op relatief jonge leeftijd (ik denk dat het zo rond de 25j was en die nu tussen 30 en 40 zijn) een bakkerij/slager/viswinkel gestart zijn of overgenomen hebben.Zijn er eigenlijk nog veel (jonge) starters die een typische middenstanderszaak zoals een slagerij, viswinkel, bakkerij, groentewinkel beginnen of marktkramer worden? Ik heb de indruk dat het vooral de kinderen van zijn die zo een zaak verder zetten. Als die er al goesting in hebben, want je ziet meer van die zaken verdwijnen dan dat er nieuwe bijkomen. Nochtans moet zo een goeddraaiende slagerij toch winstgevend zijn?
Ze draaien allemaal goed, zeker die slager draait echt zotte omzet.
Als je wilt moderniseren en er echt hard voor gaat, is er nog steeds veel geld mee te verdienen.
Het zijn wel alledrie in minder drukke plaatsen, eerder de boerebuiten
misschien dat dit ook een belangrijke factor is. Want daar verdwijnen die kleinhandel wel heb ik de indruk.Ik vermoed trouwens wel dat het enorm veel helpt als je geld hebt om de opstart/overname te doen.
Ik ben er bijna zeker van dat ze alledrie een gigantische input hebben gekregen van hun ouders (al dan niet als 'lening').