Wie of wat verdient er nog schoon geld?

Mijn vrouw en ik geven allebei les in de 3de graad van het secundair onderwijs. Toch zeer tevreden. Veel vakantie en een mooi loon. Wat is schoon geld verdienen hé is allemaal relatief.

Mijn vrouw en ik geven allebei les in de 3de graad van het secundair onderwijs. Toch zeer tevreden. Veel vakantie en een mooi loon. Wat is schoon geld verdienen hé is allemaal relatief.
Onderwijs is natuurlijk een discussie apart maar moest ik ooit les geven, het zou idd of hogeschool zijn of secundair onderwijs 3de graad. Kleuter/lager onderwijs of 1e/2e middelbaar, geen haar op m'n hoofd....

Dat is leuk als je beiden de benoeming hebt en zekerheid. Ik heb het geluk van het hoger onderwijs en quasi alle anciënniteit te kunnen meenemen, tegen januari 24 heb ik 4400 bruto voor 4/5. Zekerheid heb ik nog niet, maar ik trek het mij niet echt aan. Ik haat de oersaaie omgeving, er wordt eigenlijk zelden over leuke dingen gebabbeld. De collega's zijn veel ouder en praten over hulpbehoevende ouders of hun sullige puberkinderen die examens hebben. Wat een saaie boel zeg...ruitjeshemden met korte mouwen, boterhammen met kaas en een tas koffie.

Samengevat wel een ok loon voor de gewerkte uren, dus op die manier schoon geld...

Na het lezen van dit topic, ben ik uit nieuwsgierigheid op website van de nbb gaan kijken, bij het familiebedrijf van een vriend. Zij verkopen bouwmateriaal. Stond als officiële winst: 3 milj euro.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot dat bedrijf is, maar dit lijkt mij gigantisch.

Na het lezen van dit topic, ben ik uit nieuwsgierigheid op website van de nbb gaan kijken, bij het familiebedrijf van een vriend. Zij verkopen bouwmateriaal. Stond als officiële winst: 3 milj euro.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot dat bedrijf is, maar dit lijkt mij gigantisch.
Met die afkorting is het natuurlijk niet gemakkelijk om af te leiden of het gaat om 3 Mio. EUR of 3 Mld. EUR, in beide gevallen (ik vermoed het eerste) is dat inderdaad zeer proper.

Met die afkorting is het natuurlijk niet gemakkelijk om af te leiden of het gaat om 3 Mio. EUR of 3 Mld. EUR, in beide gevallen (ik vermoed het eerste) is dat inderdaad zeer proper.
Ja het gaat in dit geval over 3 miljoen. Hoe zit dat dan met die winst? Zelfde principe als met freelancers, wordt gewoon als dividend gebruikt ?

Ja het gaat in dit geval over 3 miljoen. Hoe zit dat dan met die winst? Zelfde principe als met freelancers, wordt gewoon als dividend gebruikt ?
Ja maar misschien is dit geen KMO meer.
Dan zijn er hogere belastingtarieven van toepassing (25% vennootschapsbelastingen + 30% RV).
Of opnieuw investeren in het bedrijf. Of laten oppotten om ooit te verkopen.

Luchtballon vaarder

1000 euro per 6 personen voor 1u werk.

Sérieus. De aankoop van zo n ballon is misschien 25000 euro maar heb je dus heel snel terug verdiend.
En je kan er ook mee in vrieskou.

Enkel nie te veel wind en regen.

Lijkt me ontzettend winstgevend.

Luchtballon vaarder

Sérieus. De aankoop van zo n ballon is misschien 25000 euro maar heb je dus heel snel terug verdiend.

Lijkt me nog dik tegen te vallen. 2 3 4 uur die ballon opblazen met 2 3 man. Gas stoken. Die ballon komt neer. Iemand bellen, vervoeren.

1u vliegen is waarschijnlijk 4 6 8h werk voor 2 3 man.

Lijkt me nog dik tegen te vallen. 2 3 4 uur die ballon opblazen met 2 3 man. Gas stoken. Die ballon komt neer. Iemand bellen, vervoeren.

1u vliegen is waarschijnlijk 4 6 8h werk voor 2 3 man.
Nee wij hebben dit met paar collega's gedaan eergisteren.

1 persoon kwam af met jeep en remorque.

Iemand bellen en vervoeren is er dus nie bij. Zn vrouw reed wel achter met die jeep.
Wij moesten opstijgen waar hij zei. En we wisten niet waar we gingen landen dus we moesten maar iemand optrommelen om ons te komen halen.

Ballon open doen en toe doen was 2 keer half u werk.

Kerel heeft 960 euro verdiend voor 2 u werk. Plus zn verplaatsing maja hij doet alleen maar west vlaanderen. Dus zal wel meevallen.

Nee wij hebben dit met paar collega's gedaan eergisteren.

1 persoon kwam af met jeep en remorque.

Iemand bellen en vervoeren is er dus nie bij. Zn vrouw reed wel achter met die jeep.
Wij moesten opstijgen waar hij zei. En we wisten niet waar we gingen landen dus we moesten maar iemand optrommelen om ons te komen halen.

Ballon open doen en toe doen was 2 keer half u werk.

Kerel heeft 960 euro verdiend voor 2 u werk. Plus zn verplaatsing maja hij doet alleen maar west vlaanderen. Dus zal wel meevallen.
Onderschat de prijs van dat gas niet. Ik heb ooit de prijs gehoord voor een heel seizoen, ik was er van verschoten dat het zoveel was. Ik kan het mij niet exact meer herinneren maar het was echt veel meer dan ik dacht. En toen nog voor alle crisissen die alle prijzen de lucht in gejaagd hebben. De reden ook waarom ze er sponsoring enzo bij nemen, of ze komen totaal niet uit de kosten.

Je ziet toch veel minder ballons dan 25 jaar geleden hoor. Vroeger zagen wij hier op een zomeravond zeker vijf ballons passeren met of zonder sponsoring, tegenwoordig zie je dat bijna niet meer.

Luchtballon vaarder

Inderdaad.

Behalve

-De opleiding is niet mals(minimum 100 uur, gespreid over 2 jaar). Kostprijs van deze opleiding: zal wel meer kosten dan een pakje friet.
-1 uur varen is er ongeveer 2-3 uur vooraf en achteraf nodig, met meerdere mensen. Je doet dat niet alleen. (dus 1000 / aantal mensen)
-verplaatsing en onderhoud van alle gerief, brandstof en andere zaken die erbijkomen komen...
-verzekering? Zal wel meer kosten dan een wettelijk minimum van je wagen...
-je inkomsten zijn... weer-gebonden, om het vriendelijk uit te drukken. Nog niet veel ballonnen zien varen tijdens weer en wind als het vriest.

Ik denk dat 1000 euro amper de kosten dekt, laat staan winst geeft

Hoe kom je hierbij? Dit is echt wel de meest random-ass ingeving die ik lange tijd gelezen heb...

Inderdaad.

Behalve

-De opleiding is niet mals(minimum 100 uur, gespreid over 2 jaar). Kostprijs van deze opleiding: zal wel meer kosten dan een pakje friet.
-1 uur varen is er ongeveer 2-3 uur vooraf en achteraf nodig, met meerdere mensen. Je doet dat niet alleen. (dus 1000 / aantal mensen)
-verplaatsing en onderhoud van alle gerief, brandstof en andere zaken die erbijkomen komen...
-verzekering? Zal wel meer kosten dan een wettelijk minimum van je wagen...
-je inkomsten zijn... weer-gebonden, om het vriendelijk uit te drukken. Nog niet veel ballonnen zien varen tijdens weer en wind als het vriest.

Ik denk dat 1000 euro amper de kosten dekt, laat staan winst geeft

Hoe kom je hierbij? Dit is echt wel de meest random-ass ingeving die ik lange tijd gelezen heb...
Als het amper de kosten dekt zou niemand het doen he.

Bovendien, we hebben met hen gevlogen enkele dagen terug.

Buiten hem en zn vrouw was niemand mee hoor. En die hadden hooguit 3 kwartier voor en na de vaart nodig om in en uit te pakken.

Terug
Bovenaan